LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu-ledverlichting.nl

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
E.Post
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2015 10:54

Nu-ledverlichting.nl

Ongelezen bericht door E.Post »

Even een ervaring delen.

In oktober 2014 heb ik 3 megaman led lampen gekocht via deze website. Kosten ongeveer €20,- per stuk. Iets meer dan een jaar later is er 1 kapot. Snel, want ze moeten 25.000uur mee gaan. Toch maar even mailen met de winkel. Die beweren dat de garantie maar 1 jaar is en weigeren een vergoeding.

Raar, want op de website van nu-ledverlichting.nl/faq staat het volgende:

Megaman

Op alle Megaman ledverlichting uit ons assortiment geldt een garantieperiode van 2 jaar. De garantieperiode gaat in op de factuurdatum. Daarnaast kan de garantie gratis aangevuld worden tot de aangegeven levensduur van de lampen, met de speciale Megaman Kwaliteits Garantie. Dit kan door middel van het aanmelden van de lampen via deze link: klik hier


Na hier nogmaals op gewezen te hebben krijg ik vanochtend onderstaande mail binnen.



Beste meneer Postma,

We zullen het bedrag dat u voor de lamp heeft betaald, cash terugboeken naar de rekening waarvan betaald is. We doen dit niet omdat u hier recht op heeft, maar omdat wij een fout hebben gemaakt. Deze zullen wij nu herstellen. Consumentenrecht geeft overigens zelfs maar 6 maanden op lichtbronnen. Ik hoop dat u er blij mee bent. Liever had ik het aan serious request gegeven.

Wij verzoeken u dan ook in de toekomst elders uw lampen te bestellen.

Met vriendelijke groet / With kind regards,

--
[persoonsgegevens verwijderd]

Nu-ledverlichting.nl



Geld terug dus, maar wat een manier om met klanten om te gaan! De toon van dit mailtje is wat mij betreft ronduit asociaal. Afrader dus, nu-ledverlichting.nl

groeten Eelke
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2015 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, commerciële link verwijderd

stofzuigertje

Re: Nu-ledverlichting.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

met 25.000 uren moeten ze dus 2.85 jaren mee gaan bij permanent branden!

Ik heb hier 20.000 en 15.000 uur Led lampen dus opgave vind ik erg royaal.

De Calex lampen, het huismerk van Action heeft ook 25.000 uren op de verpakking en met kassabon en doosje heb je bewijs en 12.500 mag je hem aan en uit doen.
Geen dimmer, maar ik weet dat ze erg soepel zijn en dat ze bij Action ook geen €20,- vragen....
De prijs is afhankelijk of je de 3, 6,8 of 10 Watt neemt... en de Lumen zijn ook goed.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Nu-ledverlichting.nl

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als een bedrijf op zijn website 2 jaar garantie geeft, dan moet hij niet terug krabbelen.
Dat is dan een bedrijfsrisico

E.Post
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2015 10:54

Re: Nu-ledverlichting.nl

Ongelezen bericht door E.Post »

Bovenstaande reactie zit denk ik wel wat in. Ik ben niet van mening dat mijn bericht deze reactie helemaal rechtvaardigt maar nu ik het zo terug lees komt het best dwingend over.
Jammer dat het zo ver moet komen voor er een oplossing geboden wordt. Voor de volledigheid hier nog even mijn onaardige email die er aan vooraf ging. Ik ben benieuwd of de 2 jaar garantie van de website gehaald wordt. Onafhankelijk van de garantie is het volgens mij gewoon een ondeugdelijk product als het nog niet eens 1derde van de beloofde levensduur haalt (er van uit gaande dat de lampen de halve dag branden)

Beste mevrouw ...


Ik heb de lampen niet geregistreerd. Feit is dat de lampen 25000u mee moeten gaan en dat bij lange na niet halen.
Ik accepteer niet dat u geen oplossing aanbiedt en zal morgen mijn officiële klacht formuleren waarna u 2 weken heeft om te reageren alvorens ik het verhaal doorstuur naar de geschillencommissie consumentenzaken om een oplossing af te dwingen.
Met vriendelijke groet,


Op 17 dec. 2015 om 17:08 heeft Nu ledverlichting <[email protected]> het volgende geschreven:

Beste meneer Postma,

Ik heb net uitgebreid gesproken met Megaman, en zij geven na 1 jaar gebruik, de Megaman Kwaliteits Garantie. Hier kunt u zich alleen op beroepen, als u na aankoop de lampen heeft geregistreerd bij Megaman. Bij de lampen die u geleverd heeft gekregen zat een gebruiksaanwijzing met de wijze waarop u dat had kunnen doen. Als u hier gebruik van heeft gemaakt, hoor ik het graag. Zo niet, kan ik helaas niets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet / With kind regards,
Laatst gewijzigd door E.Post op 23 dec 2015 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nu-ledverlichting.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Nu-ledverlichting.nl schreef:Consumentenrecht geeft overigens zelfs maar 6 maanden op lichtbronnen.
Lijkt mij onzin.
In welk wetboek worden specifiek lichtbronnen genoemd?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nu-ledverlichting.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

't Is ook onzin.

Gesloten