LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paradigit en Asus komen garantie niet na

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

december 2016 een Asus Vivobook N752VX-GC090T aangeschaft, state-of-the-art met een bijbehorend prijskaartje van 1399 euro bij Paradigit
1 week geleden brak ineens de linker CTRL toets in tweeen onder mij pink, zonder maar ook enige druk te hebben gezet.
Voor mij was het het klip en klaar, dit moest een fabricagefout zijn, gezien de minimale druk op de toets.

Bij Paradigit het defect aangemeld met foto van het defect en de boodschap dat, indien de toets vrij gemakkelijk aangebracht kan worden, ze deze ook mogen opsturen.

Reactie van Paradigit:

Helaas is het niet mogelijk alleen maar de gebroken toets naar u te sturen. Het reparatie centrum van Asus geeft wel aan dat deze hoogstwaarschijnlijk onder de garantie zal vallen gezien er volgens de policy van Asus aangeeft dat een missende toets onder de garantie valt zo lang er verder geen gebruikersschade op de laptop zit.

Vandaag reactie van het reparatiecentrum van paradigit:

De volgende zaken dienen volgens de reparateur uitgevoerd/vervangen te worden:
Toetsenbordmodule (gebruikersschade)

De reden voor deze prijsopgave is een defect door externe oorzaak.

Kosten € 170,05


Paradigit gebeld, Het bleek dat er gebruikersschade is geconstateerd: de boven- en onderkant behuizing en
de LCD behuizing is bekrast.

Naast het feit dat het gaat om een laptop van 1,5 jaar oud gaat het hier om gebruikerssporen(ben er erg zuinig op, gaat altijd netjes in de laptop tas, daarnaast, waar vind je een laptop van 1,5 jaar oud zonder krasjes????) wijst dit niet naar het toetsenbord, daar waar het defect is ontstaan . Het toetsenbord ziet er ook als nieuw uit, zonder enige slijtage en er is geen totaal geen sprake van enige zichtbare val-, stoot-, vocht- en/of drukschade. Hieruit blijkt ook dat het aannemelijk is dat de gebroken toets niet is ontstaan door excessief gebruik.
De laptop bevindt zich in het topsegment, Daarmee mag/kun je toch ook een zekere mate van kwaliteit verwachten?

Paradigit en Asus geven een eigen draai aan het fenomeen garantie, is dit nu de garantie die Asus en/of paradigit belooft?
Laatst gewijzigd door ERSN op 14 jun 2018 07:25, 3 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt wel zeggen dat het een fabricage is, maar u zal het ook moeten bewijzen. Na 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij u. Dat de toets nu gebarsten is onder uw pink kan de spreekwoordelijke druppel zijn. Als er daarvoor al iets gebeurd is waardoor een zwakke plek is ontstaan is dit het gevolg.

Heeft u nagevraagd welke schade geconstateerd is waardoor de toets gebroken zou kunnen zijn? Voor u kan de schade minimaal zijn, maar een kleine beschadiging op de verkeerde plek zou kunnen. Maar daarvoor zou u met Paradigit contact op moeten nemen.

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

Waar je het over hebt is de wettelijke termijn van 6 maanden garantie, daarvoor moet je inderdaad na 6 maanden zelf aantonen dat je het niet je eigen schuld is.

Ik heb het over de 2 jaar (fabrieks)garantie welke door Asus wordt gegeven en de 2 jaar koopgarantie die door Paradigit wordt afgegeven. Dat is een aanvulling op de rechten die ik volgens de wet al heb. Met deze garantie zegt Asus en Paradigit dat hij er een bepaalde kwaliteit van het product wordt beloofd.

Een voordeel van garantie is dat ik niet hoef aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat ik het product zelf kapot hebt gemaakt, dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is.

Aangezien het toetsenbord in perfecte toestand is lijkt me dit niet aan de orde, dat kan ook niet want ik ben er erg zuinig op.

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

Uiteraard heb ik gevraagd wat als reden wordt gegeven van het niet nakomen van de garantie.
Het antwoord van Paradigit (en dus Asus) staat al hierboven vermeld: men heeft gebruikersschade gevonden in de vorm van krasjes aan de boven- en onderkant behuizing en de LCD behuizing.

Klinkt als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens de normale bediening van de autoradio breekt er ineens een knopje af. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er wat krassen op de lichtmetalen velgen zijn geconstateerd....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door tttlocke »

ERSN schreef:Uiteraard heb ik gevraagd wat als reden wordt gegeven van het niet nakomen van de garantie.
Het antwoord van Paradigit (en dus Asus) staat al hierboven vermeld: men heeft gebruikersschade gevonden in de vorm van krasjes aan de boven- en onderkant behuizing en de LCD behuizing.

Klinkt als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens de normale bediening van de autoradio breekt er ineens een knopje af. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er wat krassen op de lichtmetalen velgen zijn geconstateerd....
Nee. Klinkt meer als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens het wegrijden valt plots een koplampglas gebroken op de weg. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er er aanrijdingsschade (deuk in voorbumper) is geconstateerd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
ERSN schreef:Uiteraard heb ik gevraagd wat als reden wordt gegeven van het niet nakomen van de garantie.
Het antwoord van Paradigit (en dus Asus) staat al hierboven vermeld: men heeft gebruikersschade gevonden in de vorm van krasjes aan de boven- en onderkant behuizing en de LCD behuizing.

Klinkt als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens de normale bediening van de autoradio breekt er ineens een knopje af. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er wat krassen op de lichtmetalen velgen zijn geconstateerd....
Nee. Klinkt meer als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens het wegrijden valt plots een koplampglas gebroken op de weg. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er er aanrijdingsschade (deuk in voorbumper) is geconstateerd.
En vandaar mijn vraag, gebruikersschade is te vaag. Er moet een oorzaak zijn. Als Paradigit dit niet kan weerleggen is het garantie. Maar dan zou u wel moeten navragen welke schade het is geweest die het euvel veroorzaakt heeft. Oftewel, vinger op de zere plek leggen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door Revoked »

Een toetsenbord module...is eigenlijk gewoon een compleet toetsenbord. Twee schroeven loshalen, oude eruit, loskoppelen. Nieuwe aankoppelen, erin, vastschroeven en klaar.
Klinkt mij meer in de oren dat ze geen losse toetsen hebben liggen en geen deelreparaties willen doen. Geconstateerde krasjes hebben nul effect op het geconstateerde euvel en aangedragen reparatie.
Grote kans dat je zelf voor minder dan 5 tientjes een nieuw toetsenbord installeert.
Zo gepiept.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door tttlocke »

Revoked schreef:... Geconstateerde krasjes hebben nul effect op het geconstateerde euvel en aangedragen reparatie.
....
Klopt. Er is een euvel, en de krasjes hebben daar geen effect op. De krasjes hebben ook geen effect op de voorgestelde reparatie.
Dat is wat u bedoelt?

Maar misschien is dit de oplossing. Wel even denken aan de gevolgen voor (fabrieksgarantie). Maar die loopt ook niet eeuwig.

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

tttlocke schreef:
ERSN schreef:Uiteraard heb ik gevraagd wat als reden wordt gegeven van het niet nakomen van de garantie.
Het antwoord van Paradigit (en dus Asus) staat al hierboven vermeld: men heeft gebruikersschade gevonden in de vorm van krasjes aan de boven- en onderkant behuizing en de LCD behuizing.

Klinkt als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens de normale bediening van de autoradio breekt er ineens een knopje af. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er wat krassen op de lichtmetalen velgen zijn geconstateerd....
Nee. Klinkt meer als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens het wegrijden valt plots een koplampglas gebroken op de weg. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er er aanrijdingsschade (deuk in voorbumper) is geconstateerd.
Ik kan deze opmerking niet helemaal plaatsen. Is dat sarcastisch bedoeld of serieus? In aanname dat je dit serieus bedoeld: Volgens mij is met die deuk in de voorbumper redelijk aanneembaar te maken dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden waardoor het ook aannemelijk is te maken dat het koplampglas los heeft gezeten, dat is geen vergelijk. zonder die deuk in de voorbumper heb je wel een verhaal bij de dealer voor garantie.

Die krasjes geven alleen maar aan dat de laptop gebruikt is, De laptop heeft geen val-, druk-, stoot-, of wat voor schade dan ook en is er geen enkele relatie te leggen met de gebroken toets.

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

NeoDutchio schreef:
tttlocke schreef:
ERSN schreef:Uiteraard heb ik gevraagd wat als reden wordt gegeven van het niet nakomen van de garantie.
Het antwoord van Paradigit (en dus Asus) staat al hierboven vermeld: men heeft gebruikersschade gevonden in de vorm van krasjes aan de boven- en onderkant behuizing en de LCD behuizing.

Klinkt als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens de normale bediening van de autoradio breekt er ineens een knopje af. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er wat krassen op de lichtmetalen velgen zijn geconstateerd....
Nee. Klinkt meer als: je hebt een nieuwe auto gekocht met 3 jaar garantie, tijdens het wegrijden valt plots een koplampglas gebroken op de weg. De dealer geeft aan dat er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt omdat er er aanrijdingsschade (deuk in voorbumper) is geconstateerd.
En vandaar mijn vraag, gebruikersschade is te vaag. Er moet een oorzaak zijn. Als Paradigit dit niet kan weerleggen is het garantie. Maar dan zou u wel moeten navragen welke schade het is geweest die het euvel veroorzaakt heeft. Oftewel, vinger op de zere plek leggen.
Mee eens, Paradigit verschuilt zich echter achter de reparatieafdeling van Asus, dit is de reactie:

Bedankt voor uw bericht.

Zojuist hebben wij navraag gedaan bij het reparatiecentrum. Zij geven aan dat de prijsopgave niet kwijtgescholden kan worden, omdat de toets afgebroken is. Zij hebben uw toestel onderzocht en gebruikersschade geconstateerd. Wij zijn zelf geen erkende reparateur, vandaar dat wij dit uitbesteden aan het reparatiecentrum; die wel gecertificeerd zijn. Wij gaan dan ook uit van de kundigheid en expertise van de medewerkers binnen dit reparatiecentrum.

Wij begrijpen dat dit voor u een vervelende situatie is en dat u wellicht zelf niet weet hoe dit defect ontstaan is, echter is het oordeel van het reparatiecentrum voor ons leidend.


Wederom wordt gebruikersschade aangehaald als reden voor de gebroken toets en wordt niet aangegeven waardoor ik het defect heb verzaakt.
De reparatie kan niet onder garantie worden uitgevoerd omdat de toets is afgebroken. Dat is nu juist waar de garantie voor bedoeld is: bij de koop wordt er gegarandeerd dat de laptop van die kwaliteit is dat deze minimaal twee jaar onder normaal gebruik correct blijft functioneren. Nu dat dit niet het geval is wordt opgevoerd door Paradigit dat ineens deze garantie niet meer geldt, omdat het product defect is???

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

Revoked schreef:Een toetsenbord module...is eigenlijk gewoon een compleet toetsenbord. Twee schroeven loshalen, oude eruit, loskoppelen. Nieuwe aankoppelen, erin, vastschroeven en klaar.
Klinkt mij meer in de oren dat ze geen losse toetsen hebben liggen en geen deelreparaties willen doen. Geconstateerde krasjes hebben nul effect op het geconstateerde euvel en aangedragen reparatie.
Grote kans dat je zelf voor minder dan 5 tientjes een nieuw toetsenbord installeert.
Zo gepiept.
Bedankt voor de tip, daar gaat het natuurlijk in deze kwestie niet over, het gaat hier over onrecht, het niet nakomen van garantieverplichtingen.
Overigens is Asus toetsenbord mogelijk wat kostbaarder(toetsen zitten verzinkt in de laptop en toetsen zijn verlicht)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ca 30 €

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ERSN schreef:De reparatie kan niet onder garantie worden uitgevoerd omdat de toets is afgebroken. Dat is nu juist waar de garantie voor bedoeld is: bij de koop wordt er gegarandeerd dat de laptop van die kwaliteit is dat deze minimaal twee jaar onder normaal gebruik correct blijft functioneren.
Garantie is voor alle gevallen waar geen persoon of situatie schuldig aan is. Stel dat toch door onbewust handelen de knop is afgebroken is het echt geen garantie.

stofzuigertje

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat je nu onderzoek kosten moet betalen die 6x zo duur zijn als een nieuw toetsenbord + montage.

Dit betekend dat je beter naar plaatselijke vakman kan gaan, soms is losse toets overzetten mogelijk, andere compleet nieuw bordje.
En de krassen.... zitten wel elders dus onzin verhaal.

De gebruikers sporen elders zijn niet van invloed op toetsenbord dus ze moeten voor garantie dit herstellen.
Eventueel je rechtsbijstand verzekeraar vragen en betaal geen €170 voor onderzoek naar krasjes die ik gratis kan zien...!

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

NeoDutchio schreef:
ERSN schreef:De reparatie kan niet onder garantie worden uitgevoerd omdat de toets is afgebroken. Dat is nu juist waar de garantie voor bedoeld is: bij de koop wordt er gegarandeerd dat de laptop van die kwaliteit is dat deze minimaal twee jaar onder normaal gebruik correct blijft functioneren.
Garantie is voor alle gevallen waar geen persoon of situatie schuldig aan is. Stel dat toch door onbewust handelen de knop is afgebroken is het echt geen garantie.
Quote consuwijzer.nl:
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is.

Dat betekent dus nog steeds dat de fabrikant of verkoper moet bewijzen dat door mijn toedoen de knop is afgebroken en dan heb ik het niet over het normaal bedienen van het toestenbord want daar is ie nu eenmaal voor gemaakt.

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

Weer een reactie binnen van Paradigit:

U heeft inderdaad garantie van 2 jaar via ons, maar dit geldt voor hardwareproblemen en problemen die bekend zijn vanuit de fabrikant bij een bepaald model.
Voor verdere informatie over onze garantie verwijs ik u naar onze brochure Koop en Garantie en onze informatie pagina betreffend garantie. Het reparatiecentrum is uiteindelijk degene die bepaald wat binnen de garantie valt, omdat zij gecertificeerd zijn om de toestellen te beoordelen. Wij hebben navraag gedaan bij hen en zij hebben aangegeven dat een gebroken toets niet binnen de garantie valt.

Op de website van ConsuWijzer wordt er aangegeven dat u verantwoordelijk bent voor het bewijzen na 6 maanden.

ERSN
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:30

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door ERSN »

ERSN schreef:Weer een reactie binnen van Paradigit:

U heeft inderdaad garantie van 2 jaar via ons, maar dit geldt voor hardwareproblemen en problemen die bekend zijn vanuit de fabrikant bij een bepaald model.
Voor verdere informatie over onze garantie verwijs ik u naar onze brochure Koop en Garantie en onze informatie pagina betreffend garantie. Het reparatiecentrum is uiteindelijk degene die bepaald wat binnen de garantie valt, omdat zij gecertificeerd zijn om de toestellen te beoordelen. Wij hebben navraag gedaan bij hen en zij hebben aangegeven dat een gebroken toets niet binnen de garantie valt.

Op de website van ConsuWijzer wordt er aangegeven dat u verantwoordelijk bent voor het bewijzen na 6 maanden.
U heeft inderdaad garantie van 2 jaar via ons, maar dit geldt voor hardwareproblemen en problemen die bekend zijn vanuit de fabrikant bij een bepaald model.
Antwoord:
het gaat hier om de 2 jaar fabrieksgarantie van Asus en de 2 jaar garantie van Paradigit
Ik kan niet in garantievoorwaarden van zowel Paradigit(brochure koop en garantie) als in de fabrieksgarantievoorwaarden van Asus vinden dat de garantie alleen geldt voor hardwareproblemen die bekend zijn vanuit de fabrikant bij een bepaald model, kunt u mij daarop wijzen?
Voor verdere informatie over onze garantie verwijs ik u naar onze brochure Koop en Garantie en onze informatie pagina betreffend garantie.
Antwoord:
Dit gaat alleen over de garantievoorwaarden van Paradigit en niet over die van Asus. Volgens mij voldoe ik aan alle eisen die gesteld wordt in deze brochure. Kunt u mij helpen door mij te wijzen op het artikel waaruit blijkt dat ik geen aanspraak kan maken op de garantie en daarnaast dit ook in mijn situatie dat aannemelijk maakt?
Het reparatiecentrum is uiteindelijk degene die bepaald wat binnen de garantie valt, omdat zij gecertificeerd zijn om de toestellen te beoordelen. Wij hebben navraag gedaan bij hen en zij hebben aangegeven dat een gebroken toets niet binnen de garantie valt.
Antwoord:
Het oordeel van de reparatieafdeling is een oordeel op basis van de garantievooraarden van Asus en mijn laptop neem ik aan en niet op basis van de garantievoorwaarden van Paradigit? Een gebroken toets, bij normaal gebruik, valt m.i. gewoon onder de garantiebepalingen, tenzij wordt aangetoond door de leverancier dat er abnormaal is omgegaan met het product waardoor dit is veroorzaakt en dit is nog steeds niet aangetoond.
Op de website van ConsuWijzer wordt er aangegeven dat u verantwoordelijk bent voor het bewijzen na 6 maanden.
Antwoord:
Als u verder had gelezen dat had u kunnen lezen dat dit alleen geldt voor de wettelijke garantie. De garantie waar ik aanspraak op maak is de fabrieksgarantie van Asus van 2 jaar, de zgn pick-up & return garantie en daar bovenop de garantie die Paradigit biedt aan haar klanten.
Op de website van consuwijzer staat hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie iets over garantie vermeld, onderaan staat een deel wat gaat over fabrieks- of verkopersgarantie. Daar staat ook bij vermeld wie nu de bewijslast heeft:

'Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is.'

HarmanvanderVegt
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2017 12:10
Contacteer:

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door HarmanvanderVegt »

Ik heb bij wehkamp een smartwatch gekocht laad na 6 weken niet meer op .
Viel niet onder garantie kon hem laten repareren voor een flink bedrag .
Waar ik me mee beduveld vond met wehkamp gebeld die vonden het ook heel apart en gingen de zaak onderzoeken.
Het eind van het liedje was dat Wehkamp hem liet repareren op hun kosten hier voor hulde aan wehkamp .
Maar koop niet snel weer iets van Asus .

.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

U kocht uw laptop bij Paradigit. Zij verschuilen zich achter Asus, Asus verschuilt zich weer achter een reparatiecenter. Echter u heeft een koop- en garantieovereenkomst met Paradigit, niet met Asus en niet met het reparatiecenter. Paradigit moet dus die garantie uitvoeren, niemand anders.

Paradigit moet dus ook met een rapport, al dan niet voorzien van foto's, wettig en overtuigend aantonen dat het gebrek door u zou zijn veroorzaakt. Doet, wil of kan Paradigit dit niet dan zijn zij wettelijk gehouden de met u overeengekomen garantievoorwaarden in het voordeel van u uit te voeren.

Blijft Paradigit dit weigeren, dan kunt deze zaak eens aan Consuwijzer voorleggen. Heeft u een rechtsbijstandverzekering dan kunt u dit ook daar eens voorleggen. Ook kunt u eventueel een civiele rechtzaak overwegen tegen Paradigit, daar heeft u echt geen advocaat voor nodig.

Confronteer Paradigit maar met bovengenoemde feiten en geef aan dat u juridische stappen tegen hen, met wie u een overeenkomst heeft afgesloten, niet zal schuwen. Mogelijk dat Paradigit op grond hiervan dan eieren voor hun geld kiest en die relatief goedkope reparatie gewoon onder garantie voor u zal (laten) uitvoeren.

Eigenlijk dom van Paradigit zo'n slechte naam op te lopen via de publicatie op dit forum, en dat voor enkele Euro's voor een toets of enkele tientjes voor het eenvoudig vervangen van een toetsenbord.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paradigit en Asus komen garantie niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

ERSN schreef:U heeft inderdaad garantie van 2 jaar via ons, maar dit geldt voor hardwareproblemen en problemen die bekend zijn vanuit de fabrikant bij een bepaald model.
Wat is volgens het het extra dat hun garantie bied boven op de wettelijke garantie? Problemen die bekend zijn worden al door de wettelijke gedekt. Dit klinkt als een oneerlijke handelspraktijk.

Gesloten