LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Nico Cost
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:26

Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Nico Cost »

Mijn broodrooster van Princess geeft in twee verschillende woningen kortsluiting. Ik heb deze broodrooster korter dan twee jaar geleden gekocht en rechtstreeks opgestuurd gekregen van Princess. In de beschrijving/website staat dat ik twee jaar garantie heb. Nu vindt de zogenaamde klantenservice van Princess dat ik een aankoopbon moet hebben, want de delivery note is niet genoeg bewijs. Ze verschuilen zich achter regels, terwijl ze eenvoudig onderzoek kunnen doen of deze broodrooster inderdaad kortsluiting veroorzaakt wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn. Jammerlijk van zo'n bedrijf, ik koop daar niets meer van.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nico Cost schreef:Mijn broodrooster van Princess geeft in twee verschillende woningen kortsluiting. Ik heb deze broodrooster korter dan twee jaar geleden gekocht en rechtstreeks opgestuurd gekregen van Princess. In de beschrijving/website staat dat ik twee jaar garantie heb. Nu vindt de zogenaamde klantenservice van Princess dat ik een aankoopbon moet hebben, want de delivery note is niet genoeg bewijs. Ze verschuilen zich achter regels, terwijl ze eenvoudig onderzoek kunnen doen of deze broodrooster inderdaad kortsluiting veroorzaakt wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn. Jammerlijk van zo'n bedrijf, ik koop daar niets meer van.
Heeft u via internet betaald, dan geldt uw bankafschrift ook als aankoopbewijs.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door renewouters »

Nico Cost schreef:Nu vindt de zogenaamde klantenservice van Princess dat ik een aankoopbon moet hebben, want de delivery note is niet genoeg bewijs.
Je zult toch ook wel een emailbevestiging van de aankoop hebben?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze hoeven natuurlijk niet te “onderzoeken” of dat ding kortsluiting veroorzaakt, dat hebt uzelf al vast kunnen stellen in twee verschillende huizen.

Maar als ik iets via internet koop, krijg ik normaal gesproken ook de factuur via de mail. Dus even opzoeken.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Zorgt de broodrooster voor kortsluiting (de zekering in de meterkast gaat stuk) of zorgt de broodrooster voor een aardlek (de aardlekschakelaar is uitgevallen). Het laatste gebeurd vaak als de verwarmingsdraad het metaal van de broodrooster raakt door verkeerd gebruik. Hierop is geen garantie. Mogelijk kunt u in een repair-café bij u in de buurt een kijkje laten nemen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Cro »

Dat je het broodrooster mogelijk via een dropshipment direct van de fabrikant ontvangen hebt is leuk, maar is het ook direct gekocht bij Princess of bij een andere partij. Is dit bij een andere partij dan is het niet onlogisch dat Princess inderdaad verzoekt een aankoop bon te tonen.

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door MrMancunian »

Cro schreef:Dat je het broodrooster mogelijk via een dropshipment direct van de fabrikant ontvangen hebt is leuk, maar is het ook direct gekocht bij Princess of bij een andere partij. Is dit bij een andere partij dan is het niet onlogisch dat Princess inderdaad verzoekt een aankoop bon te tonen.
Het is toch überhaupt niet onlogisch dat Princess om een aankoopbon vraagt? Ook als het wel bij Princess is gekocht moet je dat kunnen bewijzen.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Is eigenlijk vrij logisch dat ze om een aankoopnota vragen.

Nico Cost
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:26

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Nico Cost »

Dank voor de reacties. Het is bijna twee jaar geleden en dan weet ik niet meer precies hoe ik het broodrooster heb aangeschaft. Mijn vrouw geeft aan dat ik een cadeaubon had van bol.com, maar ik kan mij dat niet meer herinneren. Ik heb in mijn bonnenadministratie geen aankoopbon aangetroffen, wellicht heb ik dat opgeruimd eens in de zoveel tijd. Mail schoon ik ook op, want anders wordt het een rommeltje. Het enige wat ik kon vinden was die delivery note, met daarop een datum van rechtstreekse levering. Princess is mijns inziens de enige die dat specifieke broodrooster maakt en zij hebben het mij rechtstreeks opgestuurd op die datum dus binnen twee jaar garantietijd. Dit is voor mij voldoende bewijs en als fabrikant zou ik op dit gegeven service verlenen. Dat ze de boot afhouden met regeltjes geeft voor mij aan dat ze niet klantvriendelijk zijn en vanuit hun ivoren toren handelen. Dat is wat mij het meeste wringt, want zo'n broodrooster van 30 euro is al gauw vervangen door een ander merk.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nico Cost schreef:Dank voor de reacties. Het is bijna twee jaar geleden en dan weet ik niet meer precies hoe ik het broodrooster heb aangeschaft. Mijn vrouw geeft aan dat ik een cadeaubon had van bol.com, maar ik kan mij dat niet meer herinneren. Ik heb in mijn bonnenadministratie geen aankoopbon aangetroffen, wellicht heb ik dat opgeruimd eens in de zoveel tijd. Mail schoon ik ook op, want anders wordt het een rommeltje. Het enige wat ik kon vinden was die delivery note, met daarop een datum van rechtstreekse levering. Princess is mijns inziens de enige die dat specifieke broodrooster maakt en zij hebben het mij rechtstreeks opgestuurd op die datum dus binnen twee jaar garantietijd. Dit is voor mij voldoende bewijs en als fabrikant zou ik op dit gegeven service verlenen. Dat ze de boot afhouden met regeltjes geeft voor mij aan dat ze niet klantvriendelijk zijn en vanuit hun ivoren toren handelen. Dat is wat mij het meeste wringt, want zo'n broodrooster van 30 euro is al gauw vervangen door een ander merk.
Je schuift het nu wel heel makkelijk af... maar waarom zou de fabrikant zich niet aan de basale regels hoeven houden, alleen omdat jij blijkbaar niet in staat bent een administratie te voeren? Emails mbt bestellingen archiveren is niet zo moeilijk...

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nico Cost schreef:Dank voor de reacties. Het is bijna twee jaar geleden en dan weet ik niet meer precies hoe ik het broodrooster heb aangeschaft. Mijn vrouw geeft aan dat ik een cadeaubon had van bol.com, maar ik kan mij dat niet meer herinneren. Ik heb in mijn bonnenadministratie geen aankoopbon aangetroffen, wellicht heb ik dat opgeruimd eens in de zoveel tijd. Mail schoon ik ook op, want anders wordt het een rommeltje. Het enige wat ik kon vinden was die delivery note, met daarop een datum van rechtstreekse levering. Princess is mijns inziens de enige die dat specifieke broodrooster maakt en zij hebben het mij rechtstreeks opgestuurd op die datum dus binnen twee jaar garantietijd. Dit is voor mij voldoende bewijs en als fabrikant zou ik op dit gegeven service verlenen. Dat ze de boot afhouden met regeltjes geeft voor mij aan dat ze niet klantvriendelijk zijn en vanuit hun ivoren toren handelen. Dat is wat mij het meeste wringt, want zo'n broodrooster van 30 euro is al gauw vervangen door een ander merk.
Als het via Bol.com is besteld, zou u dat toch in uw account daar kunnen zien?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door BreejKC »

Op mijn harde schijfstation heb ik een mapje "Handleidingen en Rekeningen". Daarin heb ik een aantal mapjes op alfabet. Zodra ik iets koop online gaan alle digitaal ontvangen bonnetjes en hanleidingen daarin en blijven erin tot ik het gekochte weer weggegooid of weggedaan heb.
Al mijn oude bonnetjes van niet online gekochte goederen heb ik eenmalig gescand of scan ik alsnog en ook die gaan in die mapjes. Verder regelmatig een backup van dat harde schijfstation op een extern medium en tot in lengte van jaren vindt ik alles makkelijk tot in lengte van jaren terug, zelfs als mijn harde schijf zou crashen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad, zo doe ik het ook (naast mijn emailmap). Gewoon een digitale ordner. Simpel, goedkoop en eindeloos raadpleegbaar.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Sira »

Als u hem bij Bol.com hebt gekocht dan kunt u van iedere aankoop de factuur terugvinden. U hebt daar een account moeten aanmaken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:Als u hem bij Bol.com hebt gekocht dan kunt u van iedere aankoop de factuur terugvinden. U hebt daar een account moeten aanmaken.
Je kunt ook bestellen zonder account.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt ook bestellen zonder account.
Maar dan heb je via email nog steeds een orderbevestiging.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Princess Broodrooster geeft kortsluiting

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:
Je kunt ook bestellen zonder account.
Maar dan heb je via email nog steeds een orderbevestiging.
Maar die heeft TS weggegooid :wink:

Gesloten