Problemen met Canexel-buitenpanelen op een Arcabo Ocala

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Ronomm
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2022 15:43

Problemen met Canexel-buitenpanelen op een Arcabo Ocala

Ongelezen bericht door Ronomm »

Hallo,

Sinds 2014 hebben wij een Arcabo Ocala uit het bouwjaar 2009. I.v.m. de alom bekende problemen met de Canexel buitenpanelen zijn deze in 2016 door bemiddeling van Boon in Amsterdam onder garantie vervangen door De Toekomstgroep en kostenloos geschilderd.

Nu vertonen de Canexel planken (na amper 6 jaar) weer dezelfde (rottings) problemen. De laatste berichten hierover op dit forum dateren van 2019 dat Claimvision de garantie "niet zo netjes afhandeld". Sindsdien is het onderwerp niet meer besproken op dit forum.

Mijn vermoeden bestaat dat er (veel) meer mensen problemen hebben (gehad) met Canexel. Wie heeft deze (slechte) ervaring ook? Is iemand op de hoogte van deze materie en waar je met je klachten terecht kan?

Hoor graag!

Groet,
Ron.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Problemen met Canexel-buitenpanelen op een Arcabo Ocala

Ongelezen bericht door Jablan »

Een Arcabo Ocala is een stacaravan of chalet. (Arcabo)

Canexel planken bestaan uit geperste houtvezels en kunststof. Overschilderen is zinloos, omdat het vocht in het hout blijft zitten en door de nieuwe verf (geen contact met de buitenlucht) wordt het rottingsproces versneld. Enige oplossing: compleet vervangen door volledig kunststof of massief houten panelen.

De website SecondHomeCheck heeft er een promotionele blog aan gewijd.

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Problemen met Canexel-buitenpanelen op een Arcabo Ocala

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik heb een paar jaar geleden het hele traject met Claimvision doorlopen. Ze zijn inderdaad niet heel flexibel. Ik kon een afkoopsom van iets meer dan 500 euro krijgen en dat was het. Ik heb er nog met mijn rechtsbijstandverzekering (hallo Seinhuis!) over gebeld en die adviseerde het te accepteren omdat de uitkomst van een procedure erg onzeker is.

Heb ongeveer een maand geleden mijn chalet opnieuw laten bekleden met kunststof en dat is eigenlijk de enige optie. Als u dat doet, neem dan Duofort Rabat 12.5 mm want dat is net zo dik als Canexel. Hierdoor hoeven de kozijnen er niet uitgehaald te worden voor de montage wat de kosten nog enigszins beperkt.

Plaats reactie