Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Arie.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019 13:01

Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door Arie.B » 16 jul 2019 13:23

Heb in april 2018 een plissé hor gekocht van Bruynzeel bij Karwei met twee jaar garantie.
Nu zijn er draden in de hor gebroken.
Wij dus karwei gebeld hoe dat gaat met de garantie om het te laten repareren.
Wordt niet gerepareerd door Bruynzeel want dat valt niet onder de garantie.
Krijg wel gratis een koordset opgestuurd om het zelf te repareren.
Moet dit niet in de garantie bepaling staan.
Repareren is nog ingewikkeld ook.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2019 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Moneyman
Berichten: 14054
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 16:22

Arie.B schreef:
16 jul 2019 13:23
Heb in april 2018 een plissé hor gekocht van Bruynzeel bij Karwei met twee jaar garantie.
Nu zijn er draden in de hor gebroken.
Wij dus karwei gebeld hoe dat gaat met de garantie om het te laten repareren.
Wordt niet gerepareerd door Bruynzeel want dat valt niet onder de garantie.
Krijg wel gratis een koordset opgestuurd om het zelf te repareren.
Moet dit niet in de garantie bepaling staan.
Repareren is nog ingewikkeld ook.
Het gordijn is ruim een jaar oud, dat betekent dat de bewijstlast dat het product op het moment van kopen nonconform was bij jou ligt. Dat ga je nooit kunnen bewijzen. Dus zou Bruynzeel makkelijk weg kunnen komen met het weigeren van de garantie. Je krijgt nu gratis de kapotte onderdelen vervangen. Dat lijkt me uitermate netjes. Er is vast wel iemand handig genoeg om die koordjes te vervangen, toch?

Theotrucker
Berichten: 3584
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door Theotrucker » 16 jul 2019 16:26

Ik vind dat heel netjes. Je kunt niet verwachten dat een doehetzelf zaak dat bij jou komt repareren. Als je het ergens had gekocht met montage dan was het een andere zaak geweest.

gosewijn
Berichten: 2139
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door gosewijn » 16 jul 2019 16:30

Als je weet hoe het raam of framewerk in elkaar zit is het zo gepiept. :wink:

Lady1234
Berichten: 11129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 23:12

Theotrucker schreef:
16 jul 2019 16:26
Ik vind dat heel netjes. Je kunt niet verwachten dat een doehetzelf zaak dat bij jou komt repareren. Als je het ergens had gekocht met montage dan was het een andere zaak geweest.
Dat is nog maar de vraag. Dan zal het waarschijnlijk ook niet onder garantie gerepareerd zijn.

Bij mij liep een hond door die plissé deur heen. Was even puzzelen hoe alles weer in elkaar gezet moest worden. Uiteindelijk bleek er gelukkig niets kapot te zijn gegaan.

jhogaarts
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door jhogaarts » 27 aug 2019 16:52

Die van ons zit er 14 jaar in en glijd nog steeds open en dicht zonder problemen. En ook geen stukkende touwtjes

Moneyman
Berichten: 14054
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door Moneyman » 27 aug 2019 17:01

jhogaarts schreef:
27 aug 2019 16:52
En ook geen stukkende touwtjes
Ik moest toch ff googelen wat "stukkende" betekent. Komt niet meer in de Dikke Van Dale voor, maar nog wel in de versie... van 1898 :D
https://www.ensie.nl/betekenis/stukkend

Niet relevant, wel grappig :wink:

moederslink
Berichten: 6303
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel

Ongelezen bericht door moederslink » 27 aug 2019 17:13

Off topic:
mijn kinderen zeiden vroeger altijd als de koektrommel leeg was : " dat is een ' oppe ' koektrommel :)

Plaats reactie