LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
janwilemblauw
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2019 13:20

Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door janwilemblauw »

In het kort: Ik heb een robotstofzuiger van Samsung. Deze had problemen en daarvoor heb ik hem opgestuurd naar het reparatiebedrijf van Samsung, Servilux in Belgie. Deze hebben hem tot twee keer toe in behandeling genomen, maar de apparaten die ze hebben gestuurd werkten niet. Inmiddels is de garantie verstreken en geeft Samsung aan dat het toestel niet meer binnen de garantie valt. Samsung kan zelf in haar systeem vinden dat ik hem binnen de garantie heb opgestuurd, maar houdt nu de laatste keer dat ik hem heb teruggestuurd aan als datum van problemen. Na veelvuldig bellen en het opsturen van bewijs, blijven zij bij hun punt dat het apparaat nu buiten de garantie valt. En hoeveel ik ook klaag, ze blijven bij hun punt.

Wat kan ik doen?

Wat uitgebreidere uitleg:

Ik heb mijn product in juli 2019 telefonisch aangeleverd vanwege een fout met de WiFi. Verder goed werkend. Apparaat in overleg met klantenservice binnen garantie opgestuurd naar servilux in België. Daarna een ander tweedehands toestel teruggekregen, zonder productcode of serienummer.

Dit werkte niet. Gemeld aan Samsung, en daarna opnieuw opgestuurd naar Servilux. Servilux wil het niet repareren omdat er geen serienummer op staat. Na veel gedoe toch een stap verder. Maar nu accepteer servilux de bon die ik heb aangeleverd niet meer en vraagt 280euro. Na weer vele mails, vele telefoontjes, en twee maanden verder, nog steeds geen apparaat terug.

Na weer heel veel overleg heeft Samsung besloten te betalen voor de nieuwe reparatie. Weer een apparaat gekregen. Totaal niet werkend.

Weer vele vele mailtjes, telefoontjes, te horen gekregen dat ik deze moet opsturen naar servilux. Derde keer. Dan zou ik een nieuwe krijgen. Nu te horen gekregen van exchange, na al twee keer intern beraad dat ik 308euro moet betalen omdat het buiten de garantie valt. Daar weer over geklaagd en de situatie uitgelegd. Weer te horen gekregen dat ik 308 euro moet betalen omdat het buiten garantie valt.


- 11 augustus 2017 robotstofzuiger aangeschaft intern bij Samsung
- Begin juli 2019 gebeld met samsung vanwege aanhoudend probleem met WiFi connectie
- 14 juli opgestuurd binnen garantie
- Eind juli teruggekregen van servilux - niet werkend
- Begin augustus weer opgestuurd
- Midden september weer een ontvangen - totaal niet werkend
- Eind oktober weer opgestuurd naar servilux
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2019 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan altijd een geschil starten. Ik verwacht dat dit alleen bij de kantonrechter kan.

janwilemblauw
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2019 13:20

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door janwilemblauw »

Hoe kan ik dit het beste initiëren?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan zelf een dagvaarding schrijven. Je kan een dagvaarding opdelen in: voorblad (moet voldoen aan wettelijke eisen), feiten, gronden (ken de wet), eis en producties (onderbouwende stukken). De dagvaarding moet worden gebracht door een deurwaarder en daarna moet je dat in brengen bij de rechtbank. De deurwaarder moet je iets van 100 euro betalen, aan de rechtbank nog een keer 100 euro. Als je wint moet het vonnis laten bezorgen door een deurwaarder, opnieuw 100 euro, maar dan is de ander in de proceskosten veroordeeld. Als je verliest dan kan het zijn dat je wordt veroordeeld in de kosten van vertegenwoordiging door de andere partij, wederom iets van 100 euro.

Je kan ook een jurist inschakelen. Je win kansen gaan omhoog, omdat deze persoon weet waar hij mee bezig is, maar de kosten gaan ook omhoog en die krijg je lang niet allemaal terug. Reken op een vergoeding van 100 euro en dat je daar een veelvoudige van kwijt bent.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Of je neemt even contact op met Het Juridisch Loke of met je eigen rechtsbijstand.
Deze kunnen je helpen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat bedoeld u met:
janwilemblauw schreef:
10 dec 2019 13:33
Maar nu accepteer servilux de bon die ik heb aangeleverd niet meer en vraagt 280euro.
U heeft, mag ik aannemen toch gewoon een kassabon? En is de stofzuiger rechtstreeks bij Samsung in Nederland gekocht?

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Verkoper gaat het zwaar krijgen om zich te beroepen op 24 maanden garantie als er werkelijk een productprobleem met deze stofzuiger is. Als TS hier goede bewijzen van heeft en dat goed kan onderbouwen dan gaat verkoper stofhappen in de rechtbank. Die gaan vantevoren allang schikken ...!

maar uuuuhhh Samsung schrijf je in je post? Ben je al bij de verkoper geweest, TS ? Want eigenlijk moet je die achter de broek aan zitten en niet Samsung!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door berndv »

markmark1974 schreef:
13 dec 2019 11:04
maar uuuuhhh Samsung schrijf je in je post? Ben je al bij de verkoper geweest, TS ? Want eigenlijk moet je die achter de broek aan zitten en niet Samsung!
En wat nou als Samsung de verkoper is?
janwilemblauw schreef:
10 dec 2019 13:33
- 11 augustus 2017 robotstofzuiger aangeschaft intern bij Samsung

janwilemblauw
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2019 13:20

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door janwilemblauw »

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben door blijven pushen bij samsung en heb wederom een reactie mogen ontvangen die ik ter vermaak graag met jullie wil delen om aan te geven hoe Samsung omgaat met dit soort zaken:
--
Beste JW,
Wij hebben onderzocht of je in aanmerking komt voor een kosteloze omruiling.
Hieruit is gebleken dat dit niet het geval is.
Je toestel is inderdaad binnen de garantie defect geraakt. Wij hebben geprobeerd dit te herstellen. Hiervoor heb je geen reparatiekosten voor hoeven te betalen.
Het toestel valt nu buiten de garantie en om deze reden wordt dit een omruiling tegen bijbetaling.
Graag vernemen wij alsnog of je hiermee akkoord gaat.
Met vriendelijke groet/Kind regards,
Gracia
Samsung Omruil Service
--
Ter aanvulling op jullie vragen:
- Samsung Electronics Benelux is de verkoper
- Omdat hij intern is aangeschaft, heb ik de pakbon
- Op basis van deze pakbon is hij in juli aangenomen en is de zogenaamde reparatie uitgevoerd.

Ik ben in de tussentijd ook benaderd door iemand anders binnen Samsung die wel zegt dat het kosteloos opgelost wordt. En ik heb het voorgelegd aan de geschillencommissie, maar nog geen reactie ontvangen. Ik heb ook mijn rechtsbijstand benaderd, deze geven aan dat ik eerst alles moet hebben geprobeerd met Samsung voordat zij er verder mee gaan (Lancyr).

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door berndv »

Vooral dit zinnetje:
janwilemblauw schreef:
13 dec 2019 15:36
Wij hebben geprobeerd dit te herstellen.
Ze vertellen heel tactisch niet dat de reparatie gewoon niet gelukt is en dat het toestel weer defect retour gestuurd is.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Mensen van Samsung

Jammer voor uw mooie spullen.

Zelfde problemen met leverancierskortingen bij aankoop van wasmachine bij Mediamarkt. Bon opgestuurd, werd totaal niet op geregeerd. Uiteindelijk een werknemer bij Mediamarkt, die wel de korting aan ons terugbetaalde, na hele lange tijd.
Wanneer heb zo zoveel mazzel?

Leverancierskortingen staat er dan nou probeer het maar. Gaat soms goed.

Met vriendelijke groeten.

AW

Gesloten