LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ring geeft af na paar dagen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Sonnie09
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2019 11:13

Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sonnie09 »

Van vriendin voor valentijn een ring gekregen besteld bij its beautiful. Na 2 dagen dragen begon er al zilver los te laten van de binnenkant. Er is ook duidelijk te zien dat er binnenin stukjes missen. Contact opgenomen met de webshop maar ze willen op geen enkele manier helpen want dit is normaal.. ik zou hem niet normaal gebruiken..ik slaap zonder de ring doe hem.af onder douche en bij afwassen. Maar de webwinkel komt nergens in tegemoet. Contact met thuiswinkel waarborg geeft ook geen resultaat. Wat kan ik nog doen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door berndv »

Sonnie09 schreef:
24 apr 2019 11:20
Contact opgenomen met de webshop maar ze willen op geen enkele manier helpen want dit is normaal.. ik zou hem niet normaal gebruiken..ik slaap zonder de ring doe hem.af onder douche en bij afwassen. Maar de webwinkel komt nergens in tegemoet. Contact met thuiswinkel waarborg geeft ook geen resultaat.
Wat zou er niet normaal zijn aan het gebruik wat dit kan veroorzaken dan? En welke ring is het precies? En wat gaf het thuiswinkel waarborg aan?

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door BL2 »

Als het een goedkoop ringetje is, immers het "zilver" wat eraf valt zal echt geen zilver zijn, neem je verlies en koop wat moois en kwalitatief goeds bij een juwelier in een stenen winkel. Zijn er klachten, dan praat dat wat makkelijker.
Heeft u een goedkoop ringetje voor veel geld gekocht dan kan je misschien de koop nog ontbinden, maar of je geld terug krijgt is dan even de vraag, zeker met de huidige opstelling webwinkel.
Wat was de prijs ?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Wat is er voor de ring betaald
Van welk materiaal is de ring gemaakt.
De enige info die u verstrekt is dat de ring afgeeft en dat er een laag eraf komt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sira »

Ongeacht de prijs van de ring, het ligt niet aan de ring, maar aan de uitwaseming van uw huid.

Heb zelf jaren en jaren zwarte strepen gehad van zilver. Na de overgang geen enkel probleem meer gehad. Bij doublé (dun laagje goud) nog wel, de goudlaag is er binnen no time af.

Het wil bij zwangere vrouwen soms zelfs met goud voorkomen.

mh73

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door mh73 »

Sira schreef:
24 apr 2019 19:39
Ongeacht de prijs van de ring, het ligt niet aan de ring, maar aan de uitwaseming van uw huid.
Even ter verduidelijking, het heeft te maken met de zuurgraad van de huid. Waar de één geen enkel probleem heeft, kan er bij de ander binnen een week dofheid ontstaan, tot uiteindelijk compleet verkleuren.

Ik moet wel zeggen dat het dan puur verkleuren is, geen stukjes eraf. Het gaat ook wel om kwaliteit. Slechte kwaliteit verkleurt sneller. Echt goud blijft natuurlijk echt goud. Ook plating gaat er normaal gesproken niet zomaar af.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Costnix »

Staan er wel zilver keurmerken in de ring?
https://keurtekens.nl/

Sonnie09
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2019 11:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sonnie09 »

Even antwoorden op de vragen (in volgorde van reacties):

Ze hebben niet aangegeven wat niet normaal gebruik was.
Het gaat om een echte zilver ring met gravering
Thuiswinkel geeft aan het probleem te hebben neergelegd bij de winkel die niet van gedachte veranderd.

Het is een echte zilveren ring van 50 euro. Geen goedkoop ding. Ze hebben ook 1 stenen winkel in nederland. Maar die ligt nogal ver van mij vandaan.

Ik heb nooit problemen gehad met ringen. Zelfs een goedkoop ding van ali geeft niks af.

Zie geen keurmerk. Enige wat erin staat is 925

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dan zou het om Sterling zilver gaan als ik de info op deze website bekijk http://zilverpoetsen.nl/925-zilver/

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sonnie09 schreef:
24 apr 2019 11:20
Van vriendin voor valentijn een ring gekregen besteld bij its beautiful.
Je ring is (vermoedelijk) non-conform. Je hebt recht op je geld terug of meer nauwkeuriger je vriendin heeft recht op haar geld terug, maar zal daar vermoedelijk wel voor naar de kantonrechter of de geschillencommissie moeten. De bewijslast ligt bij de verkoper en op het moment dat hij een dagvaarding ontvangt zal hij maar wat graag willen schikken (de aankoopprijs en kosten betalen).

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Klaas Jan schreef:
25 apr 2019 09:10
Dan zou het om Sterling zilver gaan als ik de info op deze website bekijk http://zilverpoetsen.nl/925-zilver/
Even een kleine correctie.
Sterling zilver is Engels zilver en is 950/1000
Eerste gehalte zilver is 925/1000
Tweede gehalte is 835/1000
Derde gehalte 800/1000=schepwerk/lepels
https://waarborg.nl/keurtekens/
Verder zilver laat alleen los als het slecht is gegoten.
Verkleuren kan, heeft idd met de zuurgraad van de huid te maken.
Laatst gewijzigd door wilhelmima1 op 25 apr 2019 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Sonnie09
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2019 11:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sonnie09 »

alfatrion schreef:
25 apr 2019 09:42
Sonnie09 schreef:
24 apr 2019 11:20
Van vriendin voor valentijn een ring gekregen besteld bij its beautiful.
Je ring is (vermoedelijk) non-conform. Je hebt recht op je geld terug of meer nauwkeuriger je vriendin heeft recht op haar geld terug, maar zal daar vermoedelijk wel voor naar de kantonrechter of de geschillencommissie moeten. De bewijslast ligt bij de verkoper en op het moment dat hij een dagvaarding ontvangt zal hij maar wat graag willen schikken (de aankoopprijs en kosten betalen).
Hoe kan ik dat het beste aanpakken dan??

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Sonnie09 schreef:
25 apr 2019 09:59
alfatrion schreef:
25 apr 2019 09:42
Sonnie09 schreef:
24 apr 2019 11:20
Van vriendin voor valentijn een ring gekregen besteld bij its beautiful.
Je ring is (vermoedelijk) non-conform. Je hebt recht op je geld terug of meer nauwkeuriger je vriendin heeft recht op haar geld terug, maar zal daar vermoedelijk wel voor naar de kantonrechter of de geschillencommissie moeten. De bewijslast ligt bij de verkoper en op het moment dat hij een dagvaarding ontvangt zal hij maar wat graag willen schikken (de aankoopprijs en kosten betalen).
Hoe kan ik dat het beste aanpakken dan??
Ga eerst eens bij een goudsmid/zilversmid langs bij jou in de stad
Die kan je vertellen of de ring echt zilver is en welk gehalte
Kan dmv toetsen met een toetssteen en toetswater.
Daarna kan je met dit verhaal terug naar de webwinkel.
Onecht/vals zilver verkopen kan een juwelier flink wat problemen bezorgen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u op de site van die juwelier op het Thuiswinkel waarborg teken klikt, komt u op die site. Onder nummer 10 staat hoe uw klacht kunt indienen bij de geschillencommissie.

Sonnie09
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2019 11:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sonnie09 »

wilhelmima1 schreef:
25 apr 2019 09:52
Klaas Jan schreef:
25 apr 2019 09:10
Dan zou het om Sterling zilver gaan als ik de info op deze website bekijk http://zilverpoetsen.nl/925-zilver/
Even een kleine correctie.
Sterling zilver is Engels zilver en is 950/1000
Eerste gehalte zilver is 925/1000
Tweede gehalte is 835/1000
Derde gehalte 800/1000=schepwerk/lepels
https://waarborg.nl/keurtekens/
Verder zilver laat alleen los als het slecht is gegoten.
Verkleuren kan, heeft idd met de zuurgraad van de huid te maken.
Op.hun site staat het als 925 sterling zilver.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

wilhelmima1 schreef:
25 apr 2019 09:52
Klaas Jan schreef:
25 apr 2019 09:10
Dan zou het om Sterling zilver gaan als ik de info op deze website bekijk http://zilverpoetsen.nl/925-zilver/
Even een kleine correctie.
Sterling zilver is Engels zilver en is 950/1000
Eerste gehalte zilver is 925/1000
Tweede gehalte is 835/1000
Derde gehalte 800/1000=schepwerk/lepels
https://waarborg.nl/keurtekens/
Verder zilver laat alleen los als het slecht is gegoten.
Verkleuren kan, heeft idd met de zuurgraad van de huid te maken.
Die correctie snap ik even niet.
Op de website waar u de link van geeft staat: 'voor zilver 835 en 925 (sterling)'
Dan duidt dat getal 925 toch wel degelijk op sterling zilver?
Of zie ik iets over het hoofd?

Sonnie09
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2019 11:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sonnie09 »

Lady1234 schreef:
25 apr 2019 10:09
Als u op de site van die juwelier op het Thuiswinkel waarborg teken klikt, komt u op die site. Onder nummer 10 staat hoe uw klacht kunt indienen bij de geschillencommissie.
Ja dat vind ik een lastig punt. Het kost met 53 euro. Als ik dit verlies ben ik meer dan 100 euro kwijt. En als.ik win krijg ik wel me geld terug van de ring maar ben ik alsnog die 53 euro kwijt. En voor een ring van die prijs ik dat nogal.zonde.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vermoed dat omdat de bovenkant minder erg was dat deze verzilverd is.

Vraag een Juwelier en met dat antwoord weet je of je de €53,- terug kunt krijgen of niet.


Verder mag je its beautiful ook een Email sturen met link naar dit Topic voor hun kant van het verhaal.....
Als ze alles lezen en net als rest van Nederland dit nog jarenlang kan achtervolgen is er vaak plotseling Coulance.....
Ik wil hun verhaal ook wel eens horen over deze twijfelachtige kwaliteit.. of meer het ontbreken ervan dan maar.....

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sonnie09 schreef:
25 apr 2019 11:47
Ja dat vind ik een lastig punt. Het kost met 53 euro. Als ik dit verlies ben ik meer dan 100 euro kwijt. En als.ik win krijg ik wel me geld terug van de ring maar ben ik alsnog die 53 euro kwijt. En voor een ring van die prijs ik dat nogal.zonde.
De kosten krijg je ook terug bij winst. De bewijslast ligt bij de verkoper.

Sonnie09
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2019 11:13

Re: Ring geeft af na paar dagen

Ongelezen bericht door Sonnie09 »

Ik heb de juwelier een mail gestuurd om dit te lezen. Helaas kreeg ik de mail terug met undelieverable. Dus via hun contactformulier gestuurd.

Mss eerst langs een juwelier om te checken of dit zo kan

Gesloten