LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Smart tv ondersteunt apps niet meer

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Kimberlyjane
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2018 10:44

Samsung Smart tv ondersteunt apps niet meer

Ongelezen bericht door Kimberlyjane »

Hallo,

Ongeveer een jaar geleden heb ik een Samsung Smart tv aangeschaft, met het doel om via mijn tv Netflix en Videoland te kunnen kijken. Ineens werkte Videoland niet meer, contact met de Samsung klantenservice leerde mij dat mijn televisie (volgens haar in 2015 op de markt gebracht), de zwaardere apps niet ondersteunt en dat deze daarom niet meer werken. Ze zijn na een update dus gewoon te groot geworden. Toen ik haar vroeg naar een oplossing gaf ze aan dat ze het zelf ook wel raar vond om te zeggen dat ik dan maar een nieuwe tv moet kopen (hij is nota bene een jaar oud), en dat ik dan maar een Chromecast moest aanschaffen. Mijn product werkt niet meer naar behoren! Hoort Samsung dan niet met een echte oplossing te komen? Alvast bedankt!

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Samsung Smart tv ondersteunt apps niet meer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hebt dus een t.v. gekocht die al 2 jaar op de markt was, dus is de t.v. niet pas 1 jaar oud., maar 3 jaar. Chromecast (39 euro) is een prima oplossing.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Samsung Smart tv ondersteunt apps niet meer

Ongelezen bericht door Cro »

Als Videoland er voor kiest om een zwaardere app uit te brengen die niet wil draaien op oudere apparaten met minder snelle cpu's, geheugen of met niet voldoende opslag capaciteit voor de nieuwe app kan Samsung daar niet veel aan doen. O.a. Netflix en Spotify trekken ook regelmatig de certificering voor oudere apparatuur in, soms inderdaad al na een paar jaar waarbij ze er voor zorgen dat oudere app versies op niet meer ondersteunde apparaten niet meer werken. Apps zijn dienstverlening en dat mag juridisch gezien gewoon stoppen.

Je zou het nog bij de verkoper kunnen proberen i.v.m. non-conformiteit maar ook dat lijkt me lastig. Diverse experts hebben o.a. bij kassa al aangegeven dat dit gewoon kan gebeuren en dat er omdat het diensten zijn juridisch vrij weinig aan te doen is. Het advies is dan ook eigenlijk om bij aanschaf van zo'n apparaat er zeker niet vanuit te gaan dat deze apps ondersteund blijven tijdens de volledige levensduur van de TV.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Samsung Smart tv ondersteunt apps niet meer

Ongelezen bericht door JvandeW »

Je zou een beroep kunnen doen bij de verkoper op de conformiteit van de televisie. Immers geef je aan dat je de televisie hebt gekocht voor de apps en met het verdwijnen van de apps kan het zijn dat de televisie niet meer conform de overeenkomst is.

Maar zoals ik al zei, moet je daarvoor bij de verkoper zijn en niet bij Samsung.

Gesloten