LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarlampen Philips

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ajm1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2009 15:04

Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door ajm1 »

Geen garantie van Philips!
Bij onze verhuizing schaften wij 9 Philips softtone spaarlampen aan. Na 6 weken begaf de eerste het en na 8 weken de tweede. Contact opgenomen met de klantenservice van de fa. Philips. "Ze waren enorm blij dat ik deze melding deed, zodat ze nog meer op de kwaliteit konden letten enz. bla, bla" Vervolgens een uitgebreide vragenlijst ingevuld en 1 wk later ontvingen wij één nieuwe spaarlamp. Wat me vooral kwaad maakte was de begeleidende brief waarin gesteld werd dat een lamp een kwetsbaar produkt is en er veel oorzaken zijn waardoor zo'n lamp vroegtijdig kapot kan gaan. Verder waren ze niet verplicht om deze lampen te vergoeden, maar ze wilden wel één lamp vergoeden uit coulance !!!!!!.
Op een vervolg brief van ons werd niet meer gereageerd.
Het wordt in ieder geval duidelijk wat Philips met simplicity bedoeld.
ajm

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door BBCS »

Steeds meer mensen gebruiken spaarlampen op plaatsen waar ze niet geschikt voor zijn:

Dus op plaatsen waar het licht maar voor een korte tijd aan is.

Logisch dat steeds meer mensen klachten krijgen.

ajm1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2009 15:04

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door ajm1 »

Beste BBCS,
Daarvan ben ik op de hoogte. Ook grote temperatuurverschillen en verplaatsingen zouden hun invloed hebben op de leeftijd van de spaarlampen. In ons geval is daar echter geen sprake van omdat deze lampen als we thuis zijn gewoon plmn. 4 a 5 uur branden.
Wat me echter stoort is dat, wanneer het een slecht produkt betreft (Philips gaf zelf deze mogelijkheid aan), men niet bereid is zijn verantwoordelijkheid te nemen.
ajm

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom neem je contact op met Philips?
Volgens mij moet je met dit probleem de winkelier aanspreken en NIET de fabrikant......

ajm1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2009 15:04

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door ajm1 »

Ik heb de lampen op verschillende adressen aangekocht o.a. bij AH en de bonnen niet bewaard. Maar ik ben inderdaad wel benieuwd of de detailhandel de lampen zou terugnemen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door BBCS »

Kijk, je legt zelf al de vinger op de zere plek:

De fabrikanten hoeven dus hun verantwoordelijkheid niet te nemen, maar de detailhandel moet de **** voor hun oplossen en op zich nemen.

Dat klopt dus niet.
Maar ik ben inderdaad wel benieuwd of de detailhandel de lampen zou terugnemen.
Laat de detailhandel dat eens niet doen, dan komt misschien een verandering dat de fabrikanten niet onschendbaar zijn.

Volgens wetboek 6 is het zo dat de fabrikant nog steeds verantwoordelijk is voor de producten die hij produceerd en op de markt zet.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door Ulbe »

Op plaatsen waar verlichting maar kort brand, zoals kelder, wc, douche, zolder, e.d. heb ik nog ouderwetse gloeilampen hangen,

Spaarlampen gaan snel kapot op deze plaatsen, ik wacht nu tot de LED lampen goedkoper worden, en dan kunnen deze lampen de gloeilampen vervangen, deze LED lampen schijnen ongevoelig te zijn voor veel in- en uitschakelen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Toolboy

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik heb dus geheel andere ervaringen.
Al meer dan 3 jaar hangen alhier spaarlampen op die plaatsen die Ulbe meld.
En nog steeds naar volle tevredenheid :idea:

Op elke verpakking van een spaarlamp staat een levensduur aangegeven.
Met bon en een simpel rekensommetje :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door plumber »

Heb momenteel ledlampen in de schemerlampen
zitten.Kosten 6,95€ per stuk.gebruik 1,6 wat.
geeft net zoveel licht als spaarlampen van 7 wat 6€ per stuk.
branduren volgens opgave op het doosje 30.000 uur.
gekocht bij de Kwantum

Toolboy

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door Toolboy »

Plumber.
Bon bewaren en de verpakking.
Mochten ze het over bv 100 weken begeven :wink:

Groet T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 04 Mrt 2009 22:20 door Toolboy


--------------------------------------------------------------------------------

Plumber.
Bon bewaren en de verpakking.
Mochten ze het over bv 100 weken begeven
Groet T

Toolboy dat is over twee jaar.Het is gewoon een probeersel
en voor die 7€ ga ik geen trubbels maken.Tot nog toe dik tevreden
ja en wat levensduur aangaat is nog weinig over bekend.
Wil eigenlijk de gok wel nemen om 75€ te investeren zodat mijn
hele huis met led is maar geef jij je mening is.
Geloof me maar hoor hebben wel eens een meningsverschil
maar hecht veel waarde aan je oordeel.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door D1RK »

Een spaarlamp moet bij 6000 uren dus minimaal 250 dagen mee gaan bij permanent branden!

Dus binnen deze periode zou je gratis een nieuwe moeten krijgen gezien de opgave op doosje met kassa bon.
Ik kreeg al eerder geld terug.
Vanaf aankoop tot 6000 uren lager en de Led dus 1250 dagen of 3½ jaar....

Als niemand klaagde zullen ze nooit kwaliteit gaan leveren.

Tip, schrijf na montage met stift de datum erop, je weet dan of ze lang mee gaan!
Dit is geen bewijs dus lampen op voorraad kun je dan toch zo testen en later reken je ongeveer het aantal uren per dag x levensduur en zie je of deze meer of minder lang mee gaan.

De goedkoopste en langste levensduur geeft nog altijd de TL balk, slechts 18 Watt en vele 18 Watt spaarlampen geven minder licht, verder in diverse kleuren leverbaar dus ook gele gloeilamp effecten en boven op wandmeubel en onder salontafel sfeervol en niet zichtbare lichtbron.

Toolboy

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door Toolboy »

Led is nagenoeg op dit moment perfect.

Edoch er is geen levensduur aan gekoppeld zoals je al opmerkte.
Toekomstkijkende :wink: hoop ik dat er zeer betrouwbare leds komen op zonne energie.

Plumber ik mag jou postings ook graag lezen,in de meeste gevallen weet je waar de klepel hangt :lol:

Groeten T

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door Consumentt »

Oude draadje maar onderwerp is nog steeds actueel.
Bij mij gaan ook alle spaarlampen eerder kapot dan de beloofde aantal branduren.

Philips lijkt het wat beter te doen maar dat is maar schijn. Die halen de opgegeven spec ook bij lange na niet.

Van de lamp die ik vanmorgen heb vervangen waren de specs:

10.000 branduren. 6.000 schakelmomenten.

De lamp heeft 1099 dagen in de fitting gezeten. Deze lamp heeft dus zeker minder dan de helft gepresteerd.

In dat armatuur heb ik nu mijn eerste LED lamp zitten. Ben benieuwd hoe ver die van de finish gaat sneuvelen :D

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Spaarlampen Philips

Ongelezen bericht door BBCS »

Consumentt schreef: 10.000 branduren. 6.000 schakelmomenten.
De fabrikant bedoeld hiermee:

De lamp kan 6.000 in en uit geschakeld worden.

De lamp heeft na 10.000 branduren de helftwaarde bereikt, dus na 10.000 uren brand de lamp maar voor 50% van zijn sterkte.

Dit is ook het geval bij de Plasma schermen.

De fabrikant bedoeld hierbij niet dat die lamp 10.000 uur zonder problemen mee moet gaan.

Veel mensen denken vaak dat die 10.000 uur dus dat die lamp zonder problemen die tijdsduur mee moet gaan (en vaak ook logisch gedacht), maar helaas.

Zou de fabrikant wel degelijk 10.000 branduren waarbij de lamp in de tussentijd niet kapot behoort te gaan aan zou geven (ook in de media), dan behoort die fabrikant de lamp kosteloos te vervangen als de lamp binnen die 10.000 uur kapot gaat.

Gesloten