LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Riwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2020 13:15

Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door Riwal »

In mei 2020 karpet gekocht bij tapijtcentrum Nederland.
Van dit karpet laat na een half jaar op de hoeken de onderlaag los waardoor de bovenlaag stuk gaat.
Volgens verkoper gebruik sporen, waarschijnlijk door het stofzuigen.
Was waarschijnlijk niet gebeurd als ik een duur karpet had gekocht deze koste 239 euro.
Valt niet onder garantie, ik kan wel korting krijgen op een nieuw karpet, maar men gaat deze niet voor ons repareren onder garantie omdat de reparatiekosten waarschijnlijk hoger zijn dan de waarde van het karpet.
Als ik de kosten wil betalen, wil men het wel repareren.

In mijn gevoel totaal onrecht

Vr Gr

Rink van der Wal
Waalwijk

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Liggen de hoeken nog vlak op de vloer, of zijn deze opgekruld? Het kan namelijk zijn dat door steeds achter de hoek te blijven haken deze gaat opkrullen en daardoor de onderlaag van de bovenlaag los komt. Vergelijkbaar met een sticker waar de de hoek van opkrult om los te maken. Maar dit moet terug te zien zijn. Als de hoeken mooi vlak liggen zou het een andere oorzaak kunnen zijn.

Als je door stofzuigen de 2 lagen van elkaar zou halen hebt u of een enorme sterkte zuigkracht of het is kolder van de verkoper.

Ik zou er geen genoegen mee nemen, dat lagen loslaten heb ik in de 10 jaar dat ik in de vloerbedekking en karpetten gezeten heb nog nooit voorgekomen. Op de allergoedkoopste vloerbedekking na, een foamrug met een laagje stof er op. Die rommel koste maar een paar cent en werd gelukkig bijna nooit verkocht.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welke onderlaag bedoeld u . Kunt u foto plaatsen ?.
ND
Op de allergoedkoopste vloerbedekking na, een foamrug met een laagje stof er op. Die rommel koste maar een paar cent en werd gelukkig bijna nooit verkocht. 80 a 120 gulden per meter noem jij rommel . Dan heb jij geen kennis gehad omdat te leggen en waarom de foam verpulverde .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door berndv »

zo te zien zijn ze cbw erkend. gebruikssporen door stofzuigen binnen 5 á 6 maand na aankoop vind ik een ietwat sterk verhaal. Een karpet zou je toch moeten kunnen stofzuigen? Als u er met hen niet uit komt, zou u altijd nog iets via het CBW kunnen proberen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom valt dit niet onder garantie? Ook goedkope vloerbedekking hoort langer dan 6 maanden mee te gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:
19 nov 2020 15:45
Op de allergoedkoopste vloerbedekking na, een foamrug met een laagje stof er op. Die rommel koste maar een paar cent en werd gelukkig bijna nooit verkocht. 80 a 120 gulden per meter noem jij rommel . Dan heb jij geen kennis gehad omdat te leggen en waarom de foam verpulverde .
Foam noem ik rommel inderdaad. Het verpulverd en door de zachte ondergrond was het bijna onmogelijk om dit recht op te draaien. En dan heb ik het over de schuimruggen van jaren geleden. Fabricage was heel goedkoop en ja, de verkoopprijzen die verscheelde. De hoogpolige tapijten ging nog enigszins, behalve dat de vleug wel eens verkeerd zat, maar de laagpolige en de karpetten was puur een laagje stof op een schuimrug geplakt. Daar trapte je dus zo doorheen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door gosewijn »

Man , alle grote merken verkochten het , dan hebben die in jouw ogen troep verkocht . Ik heb er kilometers van gelegd en verkocht , nooit geen klacht van gezien of gehad. Zal je vertellen dat ik het 25 jaar op mijn trappen gehad ,ja toen was het op . Maar als jij kennis had gehad van ondervloeren wist je waar het verpulveren van kwam .
We dwalen af van ts probleem .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tapijtcentrum Nederland Waalwijk onderlaag laat los na een half jaar

Ongelezen bericht door berndv »

gosewijn schreef:
19 nov 2020 16:33
We dwalen af van ts probleem
Jazeker :roll:

Gesloten