LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door ciske »

Jannes22 schreef:


Maxiem heeft geen verstand van de wet, die roept maar wat t.b.v. de consument. De Bijenkorf heeft je gewoon nieuwe uggs gegeven omdat het vaak meer kost om alles uit te zoeken, dit heeft niks met de wet te maken. Smaken verschillen maar dat je op UGGS loopt en je 6 maanden slijtage op een consumenten forum post schept al een duidelijk beeld van het type mens.

dit valt onder persoonlijke aanval, misschien moet je on topic blijven!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jannes22 schreef:Jawel, want TS loopt er waarschijnlijk ook buiten mee, anders kunnen ze niet zo versleten zijn.
Dus de binnenkant van een pantoffel slijt, omdat er buiten op gelopen wordt?
Of u heeft het topic niet gelezen, óf u post totale onzin.
Jannes22 schreef:Maxiem heeft geen verstand van de wet, die roept maar wat t.b.v. de consument. De Bijenkorf heeft je gewoon nieuwe uggs gegeven omdat het vaak meer kost om alles uit te zoeken, dit heeft niks met de wet te maken.
Da's onzin.
De Bijenkorf hoeft dat namelijk niet uit te zoeken, zij sturen de klacht door naar UGGS en díe zoeken dat uit.
Kost de Bijenkorf geen cent.
Jannes22 schreef:Smaken verschillen maar dat je op UGGS loopt en je 6 maanden slijtage op een consumenten forum post schept al een duidelijk beeld van het type mens.
Pertinente onzin.
En nog behoorlijk dom om te stellen ook.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door highrider »

Cosmiccowboys in de PC hoofdstraat geeft ook geen garantie dus is het merk eigenlijk waardeloos.

Me dochter heeft enkele maanden gelopen op haar geliefde laarzen van australische makelij maar nu zijn ze onbruikbaar. NOOIT MEER

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door dhc »

highrider schreef:Cosmiccowboys in de PC hoofdstraat geeft ook geen garantie dus is het merk eigenlijk waardeloos.

Me dochter heeft enkele maanden gelopen op haar geliefde laarzen van australische makelij maar nu zijn ze onbruikbaar. NOOIT MEER

Ach...als je kunt shoppen in de PC kun je ook nieuwe betalen...
Sorry, maar deze is te makkelijk:)

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door joju »

DHC wat verkoop jij een hoop loze kletspraat. Misselijkmakend gewoon.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

joju schreef:DHC wat verkoop jij een hoop loze kletspraat. Misselijkmakend gewoon.
Overdrijven is ook een vak.
E staat duidelijk een :) achter zijn post.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jeroen32Holland schreef:Beste Maxiem,

Dat vond ik zelf ook, aangezien het pantoffels zijn van 89 euro, had ik daar ook meer van verwacht.
Wat kan ik het beste doen aangezien Bijenkorf niks wil vergoeden?, want ben het hier ook niet mee eens, pantoffels van bijna 100 euro en dan na 6 maanden versleten, dat vind ik persoonlijk ook een ondeugdelijk product, en ook aangezien ik de pantoffels alleen maar s’avonds aan heb.
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken, helaas. De consument is in NL redelijk goed beschermt. De moeilijkheid zit hem echter in bedragen zoals deze. Een rechter daarvoor inschakelen kost de gemeenschap het 10voud dus wordt een klager niet gestimuleerd voor dit soort zaken naar de rechter te stappen.
Mijn ervaring is dat je soms verder komt door naar het centrale hoofdkantoor te bellen en daar te vragen naar het hoofd afdeling consumenten zaken. Daar zijn ze vaak gevoelig voor klagende consumenten die dan ook nog eens negatief zijn op allerlei fora.
Laatste advies (niet alleen voor jou): Gezien de vele klachten die je ziet over UGGS en hoe dat bedrijf daarmee omgaat zou ik zeggen koop voor minder euro's pantoffels die beter zitten, langer meegaan en beter zijn voor je voet bij een echte schoenenwinkel.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door kika67 »

Inderdaad, "amen".

Als consument heb je een redelijk recht in Nederland, behalve als het om bedragen onder de 500 euro gaat.

UGG zou iedereen links moeten laten liggen, te meer omdat in mijn eigen ervaring en ook dingen die ik heb gelezen op de verschillende klachtenfora, de naamhouder (Decker Outdoor International) zich niet buigt over de kwaliteit van haar producten. In mijn optiek maken zij zich alleen maar druk om nepperds (en het marktaandeel/geld wat ze zo verliezen).

Ach, ik ben ze klaar met UGG en DECKER!

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door joju »

Nog een UGG DARAMA wanneer houd dit op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1468820

MAXIEM

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

joju

Wellicht kun je aan de moderatie voorstellen om enkele ugg's draadjes samen te bundelen of te sluiten, zodat er 1 draadje overblijft.

Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:joju

Wellicht kun je aan de moderatie voorstellen om enkele ugg's draadjes samen te bundelen of te sluiten, zodat er 1 draadje overblijft.

Maxiem.
Misschien kan radar eens aandacht besteden aan dit ugg drama

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door kika67 »

Zou niet verkeerd zijn, om het dure product eens onder de loep te nemen. Eigenlijk worden, wij, Ugg-kopers, besodemieterd waar we bij staan. Kom net bij de schoenmaker vandaan en hij heeft me haarfijn uitgelegd waarom we Ugg links moeten laten liggen.
We kopen nl geen suede schoeisel. We kopen schapenvacht, wol met huid eraan, wat niet sterk is. Een schaapje kan in zijn leven immers tegen prikkeldraad zijn gelopen en heeft dan littekenweefsel. Als je huid met littekenweefsel verwerkt is de kans bijzondere groot dat het gaat scheuren. Hij vergeleek de kwaliteit met de zogeheten Spaanse sloffen. Die zijn echter 8 euro.

MAXIEM

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79
Misschien kan radar eens aandacht besteden aan dit ugg drama
Volgens mij komen boodschappen via het forum niet over bij de RadarRedactie. Je zult dan echt een aparte mail naar ons aller Antoinette moeten sturen.

Maxiem.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door joju »

Kika, dat wat de schoenmaker verteld is niet helemaal juist. De huiden worden zo geselecteerd en uitgesneden dat je dat niet ziet, de beschadigingen. Maar het klopt dat de prijs veel te hoog is voor zon product, tel daar de de slechte service bij op en je hebt een inferieur product voor een mega prijs. Marketing verkoop heet dat.

Je zou ook een op Schoenvisie kunnen kijken en misschien een ingezonden brief kunnen versturen dat leest dan de hele schoendetailhandel. Staat Bakker ook mooi te kijk met zijn arrogante houding. Ik zou ook eens een ingezonden brief aan de stem versturen.

Ik ben zelf schoenhandelaar in ruste en lees de verhalen over Ugg als misselijk makend. Geox schijnt dezelfde attitude te hebben. Neem van mijn aan het zijn allemaal Chinese producties met gigantische marges.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door kika67 »

Oh ok, niet helemaal juist, maar misschien zat er ook een beetje van zijn mening in. Ik vond het in ieder geval een acceptabel verhaal :)

Ik ben nog steeds niet over mijn boosheid heen. Gelukkig hoeft mijn zoon niet blootvoets naar school, want waren de Ugg maar voor erbij. Ik ben eigenlijk nog van de oude getrouwe "Piedro" (en Timberlands) garde. En die dragen mijn kinderen dan ook. Geen poespas, geen opsmuk, gewoon nette stevige stappers.

Van Geox heb ik dan ook geen kaas gegeten, want dat valt bij mij in de te veel poespas-categorie. Die UGG waren in een opwelling..nou ja, opwelling, ik heb er wel over nagedacht... hij wilde ze zo graag. Ik had hem liever een doos Lego gegeven hehe, maar het kwaad is nu eenmaal geschied.

Ik weet dat mijn klacht niet meer opgelost gaat worden, maar ik hoop dat met het delen van mijn ervaring, anderen zich wel twee keer bedenken.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

joju schreef:Geox schijnt dezelfde attitude te hebben. Neem van mijn aan het zijn allemaal Chinese producties met gigantische marges.
Tsja, en een heeeeeele tijd geleden ook 'gevallen' voor Geox (ik was een jaar of 15, denk ik), ze zitten nog steeds heerlijk (goed onderhouden), maar je moet er niet mee in een plas water gaan staan, want het komt door die "luchtgaatjes" naar binnen inderdaad :lol:

Gesloten