LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ik heb 6 1/2 maand geleden UGG Pantoffels gekocht bij de Bijenkorf a 89 euro, nu zijn al de gehele hak van alle beide paar pantoffels versleten, wol is er af.
Bijenkorf heeft UGG gebeld en ze zeggen slijtage door eigen gebruik/eigen slijtage/garantie verlopen, ik vind dat zeer snel voor pantoffels van 89 euro en 6 1/2 maand oud. En aan mijn hakken ligt het niet want die zijn super glad aangezien , en ze elke dag insmeer met crème om de hakken soepel en zacht te houden en het eelt van mijn hakken worden maandelijks verwijderd.

Repareren kan wel, dan vullen ze de wol op, dat kost 50 euro, dat ik zelf moet betalen aangezien in de brief die Bijenkorf schrijft eigen slijtage/garantie verlopen.

Bijenkorf had het ook liever anders gezien maar zij kunnen er niks aan doen zoals ze zeggen.

Moet ik hier zo maar mee akkoord gaan?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door dhc »

Ja. Sloffen zijn duidelijk een artikel waarop je loopt en dan onstaat er dus slijt.
Tevens dien je na de eerste zes maanden na aankoop aan te tonen dat het euvel niet door u is ontstaan. Dat gaat niet lukken dus heeft de Bijenkorf helemaal gelijk.
Schoenen (en sloffen) slijten nu eenmaal....

MAXIEM

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jeroen32Holland

Bij normaal gebruik in deze prijsklasse, zou dit produkt toch tenminste 2 jaar moeten meegaan. Wat de fabrikant zegt, is helemaal niet relevant. De verkoper mag zich daar niet achter verschuilen. Hier is gewoon sprake van een ondeugdelijk produkt en de verkoper is dan gehouden aan een kosteloos herstel, danwel vervanging, danwel de aankoopsom retour. Zo zit de consumentenwet in elkaar en niet anders.

Maxiem.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Beste Maxiem,

Dat vond ik zelf ook, aangezien het pantoffels zijn van 89 euro, had ik daar ook meer van verwacht.
Wat kan ik het beste doen aangezien Bijenkorf niks wil vergoeden?, want ben het hier ook niet mee eens, pantoffels van bijna 100 euro en dan na 6 maanden versleten, dat vind ik persoonlijk ook een ondeugdelijk product, en ook aangezien ik de pantoffels alleen maar s’avonds aan heb.

MAXIEM

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Je zou dit bedrijf kunnen inlichten, dat je op alle openbare consumentensites een negatief bericht over de Bijenkorf hebt geplaatst. Waarschijnlijk zullen ze daar hooghartig op reageren. Uiteraard kun je ook in je sociale netwerk doorgeven dat de Bijenkorf troep verkoopt. Veel meer heb je niet achter de hand met zo'n bedrag. Met een onwillige verkoper is het meestal kwaad kersen eten.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 jul 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ook ik vind dat pantoffels van die prijs langer mee moeten gaan dan 6 maanden.
Zelfs pantoffels van Bristol van nog geen tientje gaan langer mee dan dat.

Hele slechte service van de Bijenkorf en van Uggs.

Maar je leest veel klachten over de (te) dure producten van dit merk.

Neem even contact op met consuwijzer.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Beste Maxiem en mede forumleden,

Heb jou e-mail gekopieerd (van Maxiem) en uitgeprint, en ben vandaag terug gegaan naar de Bijenkorf met de pantoffels en bon en de e-mail en heb ze daar achter gelaten, ze zouden het overleggen, dus maar weer even afwachten.
De verkoper geeft het zelf ook wel toe maar hogere hand moet daar een beslissing over geven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je moet nooit, nooit, nooit je aankoopbewijs EN het product daar achter laten!
Waar is nu je bewijs dat je a) het product daar hebt gekocht en b) dat er een product is dat een defect vertoont?
Je kunt nu helemaal niets meer aantonen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door ciske »

VioletPrue schreef:Je moet nooit, nooit, nooit je aankoopbewijs EN het product daar achter laten!
Waar is nu je bewijs dat je a) het product daar hebt gekocht en b) dat er een product is dat een defect vertoont?
Je kunt nu helemaal niets meer aantonen.
Ik denk toch niet dat ze zo maf zijn bij de Bijenkorf om dit hoog op te laten lopen.

Voor die prijs TS mag je meer verwachten dan 6 maanden.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ik heb de originele aankoopsnota, en heb de brief met daarin dat Bijenkorf zegt dat het eigen slijtage/eigen gebruik/garantie verlopen.

Heb een nummer gekregen, met dat nummer kan ik mijn pantoffels weer afhalen.

Maar hopen op een goede afloop, ben benieuwd.

M.v.g, Jeroen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Jeroen32Holland

Bij normaal gebruik in deze prijsklasse, zou dit produkt toch tenminste 2 jaar moeten meegaan. Wat de fabrikant zegt, is helemaal niet relevant. De verkoper mag zich daar niet achter verschuilen. Hier is gewoon sprake van een ondeugdelijk produkt en de verkoper is dan gehouden aan een kosteloos herstel, danwel vervanging, danwel de aankoopsom retour. Zo zit de consumentenwet in elkaar en niet anders.

Maxiem.
Niet waar.
Jij bent toch zo'n fraaie deskundige?
Dan weet je ook dat een half jaar na aankoop andere wetten gelden, je dient zelf te bewijzen dat de slijtage niet op een normale manier is ontstaan!
En dat gaat bij sloffen een beetje lastig, daar LOOP je namelijk op en ontstaat er slijtage!

Je moet eens ophouden om mensen verkeerd voor te lichten, en je idiote advies om de Bijenkorf aan de schandpaal te nagelen: zielig!
Denk niet dat de Bijenkorf daar ook maar één seconde van wakker ligt.

Moet je trouwens de Bijenkorf niet even bellen, daar ben je nogal "goed" in....

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door riddert »

Moet je trouwens de Bijenkorf niet even bellen, daar ben je nogal "goed" in....
Ik ga ervan uit dat het hoofdkantoor reeds een telefoontje van Maxiem gehad heeft....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door ciske »

Moet je trouwens de Bijenkorf niet even bellen, daar ben je nogal "goed" in....
:?: :?:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door dhc »

Ja...iedereen siddert als read aan de bel trekt....NOT!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoe snel slijten pantoffels van bijna 100 euro!!

Je hebt normale slijtage en je hebt een slechte kwaliteit. Dat laatste lijkt hier aan de hand.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door dhc »

En voor hertzelfde geld loopt TS even op de sloffen naar de kliko/krantenbak of gaat even een krantje halen....
Feit blijft dat na 6 maanden de bewijslast bij TS ligt.
En volgens mij zijn echte Uggs nog ietsje duurder....dus? Look-a-likes gekocht?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zo te lezen zit de slijtage aan de binnenkant.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

dhc schreef:En voor hertzelfde geld loopt TS even op de sloffen naar de kliko/krantenbak of gaat even een krantje halen....
Feit blijft dat na 6 maanden de bewijslast bij TS ligt.
En volgens mij zijn echte Uggs nog ietsje duurder....dus? Look-a-likes gekocht?
De prijs klopt, want het gaat niet om UGG laarzen, maar om UGG pantoffels.
De Bijenkorf is een officiële UGG dealer.
En als de slijtage aan de binnenkant zit, maakt het niet uit of je buiten op de pantoffels loopt of niet.
Ik ben wel van mening dat als je 6 maanden lang elke avond op een wollen voering loopt, dat het logisch is dat er slijtage optreed.
Pantoffels (ook hele dure) gaan geen jaar mee, zeker niet bij dagelijks gebruik.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door alfatrion »

dhc schreef:Tevens dien je na de eerste zes maanden na aankoop aan te tonen dat het euvel niet door u is ontstaan.
Het gaat over gebreken die binnen zes maanden zijn ontdekt na aflevering. Tussen de aankoop en aflevering kunnen werken zitten. En dat geld voor het ontdekken en het melden. Met twee weken acht ik dat niet onwaarschijnlijk En de koper kan ook nog altijd bewijs aanleveren waaruit blijkt dat het gebrek binnen de termijn van zes maanden is ontdekt, zoals een getuigenverklaring.
MAXIEM schreef:Zo zit de consumentenwet in elkaar en niet anders.
Lekker arrogant.

MAXIEM

Re: UGG 6 maanden wol versleten geen garantie Bijenkorf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

alfatrion

Je weet heel goed dat het in dit kikkerland wettelijk niet is toegestaan om een ondeugdelijk produkt te verkopen. Bij een normaal gebruik mag voornoemd produkt niet zodanig slijten, als beschreven door de TS. Er is dus voor een forse prijs door V&D troep verkocht. Spijtig dat je dat niet onder ogen wilt zien.

Met collegiale groet, Maxiem.

Gesloten