LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van het kastje naar de muur door PhoneMarket.nl

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
patrickvanhorne
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2012 10:38

Van het kastje naar de muur door PhoneMarket.nl

Ongelezen bericht door patrickvanhorne »

Hallo,

Op 29 april 2018 kocht ik een OnePlus gsm (online) bij Phonemarket.nl. Al snel viel de telefoon bij het bellen uit. Erg vervelend als zelfstandige met een klant aan de lijn, dus zocht ik naar de oorzaak. In de eerste instantie dacht ik dat het aan de provider lag. Ik ben dus overgestapt naar een concurrent (ook andere SIM-kaart), maar helaas...

Omdat ik dacht dat de maker van de telefoon mij vast kon helpen, heb ik contact opgenomen met de mensen van OnePlus zelf. Na heel wat mails en de ene reset na de andere (het probleem bleef), was hun conclusie: de telefoon moet opgestuurd worden.
Toen ik de stappen om het toestel op te sturen bijna in orde had, kwam het slechte nieuws: OnePlus kon niets voor mijn doen, ik moest contact opnemen met de verkoper.

Een vriendelijke man van PhoneMarket aan de lijn. Hij vond het heel vervelend wat mij gebeurd was, maar zou mij zeker helpen. De GSM moest naar DrMobile, dat was namelijk hun servicecentrum. De telefonist leidde me naar de site en vertelde me wat ik moest invullen. Toen ik opmerkte dat mijn merk niet in de lijst stond, zei hij: "Dat is niet erg, klik maar een ander merk aan."
Goed, mijn telefoon mocht weg (op eigen kosten, wat ik al heel vreemd vind voor een telefoon onder garantie). Een vreemd onderbuikgevoel.

Eergisteren het goede nieuws: de telefoon kwam terug, yes! Ik maakte een afspraak om hem vandaag terug te krijgen en ja hoor, daar was hij.

Bij de telefoon zat een brief met deze fantastische tekst: "Op het door u ingestuurde product verlenen wij geen service. Om die reden sturen wij uw product ongerepareerd retour."

Heb je al ooit een levende fluitketel gezien? Hier woont die! Stoom uit de oren en neus, knalrood hoofd.

Meteen aan de lijn met de klantenservice van PhoneMarket.nl. Gelukkig vragen die een veelvoud van minuten geduld voordat je een echte telefoonoperator aan de lijn krijgt. Mijn woede was een beetje gezakt toen ik andermaal een vriendelijke man aan de lijn kreeg.

"Waarom bel je eigenlijk?", was zijn vraag na mijn uitleg, "Wat is het probleem?"

Ik heb met hand en tand alles uitgelegd en kreeg als antwoord dat ik de brief van DrMobile naar hem mocht mailen. Zij zouden dan kijken 'waar het probleem zat'. Dat te onderzoeken probleem had in dit geval niets met mijn smartphone te maken, maar met het feit dat ik die ongerepareerd terugkreeg. Toen ik zei dat ik dan nog geen gsm had, was zijn antwoord "Ja, maar we moeten alle stappen doorlopen."

Op dit moment wil ik dat STAP 1 doorlopen wordt: klant tevreden stellen. De rest zal mijn worst wezen.

Is het niet zo dat de verkoper van een product moet zorgen dat de klant zijn garantie krijgt? Kan iemand mij tips geven?

Ik baal hier enorm van...

Groeten,

Patrick

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van het kastje naar de muur door PhoneMarket.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had direct bij de leverancier moeten aankloppen. Dus dien daar die klacht in over uw telefoon per mail of zo, niet gaan bellen. En eis dat zij hem (laten) herstellen.

patrickvanhorne
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2012 10:38

Re: Van het kastje naar de muur door PhoneMarket.nl

Ongelezen bericht door patrickvanhorne »

Heb ik inmiddels gedaan, ik heb hen 3 weken de kans gegeven om het probleem op te lossen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van het kastje naar de muur door PhoneMarket.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Koop voortaan alleen bij een webwinkel die is aangesloten bij http://www.Thuiswinkel.org

Je kan dan naar de Geschillencommissie Thuiswinkel bij een conflict: http://www.sgc.nl

Je kan dit nu niet omdat de webshop daar niet is aangesloten. Als het verkeerd gaat kun je je zaak gaan bepleiten bij de kantonrechter. De vraag of dat zinvol is, is twijfelachtig (gedoe, kosten).

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Van het kastje naar de muur door PhoneMarket.nl

Ongelezen bericht door Regggy »

Oneplus heeft over het algemeen een uitstekende service-verlening. Zeker met een dergelijk jong toestel (5T?) zou je waarschijnlijk gewoon een gerepareerd of nieuw toestel moeten krijgen binnen enkele dagen. Probleem is dat je hem niet direct gekocht hebt bij hen via de website, maar via een tussenhandelaar.

Wanneer je met de mensen van Phonemarket overeen kan komen dat ZIJ de telefoon opsturen naar Oneplus ter reparatie, zou dit alsnog in orde moeten komen. Kosten voor Phonemarket zijn er dan niet, en jouw toestel wordt binnen garantie gerepareerd of vervangen. Lijkt me de makkelijkste oplossing.

Gesloten