Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mjcombi
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2020 12:40

Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Ongelezen bericht door mjcombi »

In 5 jaar nu al 2 stuks 100 graden plintboilers (Floww) kapot. Zorgen voor het uitslaan van de aardlekschakelaar. Netjes zoals aangegeven door Itho Daalderop regelmatig kalkfilter vervangen (€75,- per filter) en toch telkens na net iets meer dan 2 jaar weer kapot. Ze geven dan aan dat er 2 jaar garantie op zit en voor €259,- komen ze uit "coulance" een nieuwe plaatsen. Ik vind dit echt geen service. Je mag er toch vanuit gaan dat een dergelijk apparaat langer meegaat.
Ze zeggen doodleuk dat ze er verder niks meer aan kunnen doen, dus ik zou zeggen:
Koop NOOIT een product van Itho Daalderop en zeker geen 100 graden plintboiler want dan kun je elke 2,5 jaar voor €259 een "coulance" exemplaar laten installeren.
De oplossing
Ik wil dat er zonder enige kosten een deugdelijk product wordt geleverd dat niet na iets meer dan 2 jaar kapot gaat!

Cro
Berichten: 1026
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Ongelezen bericht door Cro »

Koop je deze boilers bij Itho, of zijn zij slechts de fabrikant? In het geval van dat laatste moet je bij de verkoper zijn wanneer het product non-conform is en niet bij de fabrikant. Daar liggen namelijk je wettelijke rechten.

berndv
Berichten: 8896
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Ongelezen bericht door berndv »

ik zie dat daalderop wel een webshop heeft, maar daar verkopen ze geen boilers, alleen filters en dergelijke, dus ik vermoed dat het niet gekocht is bij de fabrikant. In dat geval moet u zich tot de verkoper wenden, die is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product, met de verkoper heeft u een overeenkomst, tussen u en daalderop is er geen enkele contractuele overeenkomst tot het leveren van een conform product.

NeoDutchio
Berichten: 7911
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heel netjes dat Daalderop uit coulance een korting geeft, ze zijn u immers niets verplicht.

crazyme
Berichten: 7777
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit product is niet goed. Teveel problemen mee. Beter koop je een Quooker

Dit is een mooi overzicht :

huishoudelijke-apparatuur-f38/daalderop ... 82464.html

Komkommertijd
Berichten: 5954
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Floww plintboiler voor de 2e keer kapot. Geen service van Itho Daalderop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waar woon je en hoe hard is het water volgens de leverancier?

Ook is op 100 graden ingesteld een Kalk garantie, op 65 graden zijn sommige instelbaar en die gaan veel langer mee.
vooral in Harde water delen is een water filter/verzachter er tussen dan te overwegen.

Naast lekkerder water ook minder stroom kosten voor deze kapot ging want Kalk isoleerde prima en dan hoger stroomverbruik.

Plaats reactie