LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Goedenavond. In dec. 2016 heb ik bij de mediamarkt een tv aangeschaft.
Aangezien het een prijzig ding was een oled tv heb ik verlengde garantie genomen van 5 jaar.
Nu zit er een zwarte vlek in het scherm en na bezoek controle monteur blijkt dat er of geen onderdelen meer zijn en/of om economische redenen ze geen reparatie gaan uitvoeren. Volgens dit bedrijf zal er een voorstel gedaan worden.
En daar zit ik over na te denken, want het bedrag 2499 euro van de aanschaf toendertijd plus een 235 euro voor verlengde garantie is totaal een aardig bedrag. Mijn tv is niet meer te leveren schijnbaar dus een nieuwe zelfde type wordt het niet.
Nu is mijn vraag of iemand hier vaker te maken heeft gehad en wat voor uitgangspunten worden normaal gehanteerd.
De controlemonteur die de schade kwam bekijken had het zelfs om met een tegenbod te komen, dus jullie begrijpen wel dat ik me een beetje wil indekken. Waar heb ik recht op en waar moet ik voor oppassen.
Ik heb op het forum ook gelezen dat ik een rechtsgeldige overeenkomst heb met de verkoper, dus mediamarkt, maar ik wordt wel eerst doorgestuurd naar het bedrijf waar de verzekering is afgesloten, en dan komt de fabrikant met een voorstel.
Kortom hoe zit dit juridisch en waar heb ik recht op.
Alvast dank voor jullie reacties.
Groetjes de televisiekijker.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door berndv »

Televisiekijker schreef:
11 aug 2020 21:02
Nu is mijn vraag of iemand hier vaker te maken heeft gehad en wat voor uitgangspunten worden normaal gehanteerd.
Ik vermoed dat uitgegaan wordt van vervanging voor een gelijkwaardige tv, dus met dezelfde kwaliteit en functies als de huidige tv. Dat deze tv's inmiddels aardig goedkoper geworden zijn zal ook wel meetellen in het geheel.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Televisiekijker schreef:
11 aug 2020 21:02
Nu is mijn vraag of iemand hier vaker te maken heeft gehad en wat voor uitgangspunten worden normaal gehanteerd.
De uitgangspunten zullen vastliggen in de overeenkomst die je hebt gesloten met betrekking tot die verlengde garantie.
Televisiekijker schreef:
11 aug 2020 21:02
Ik heb op het forum ook gelezen dat ik een rechtsgeldige overeenkomst heb met de verkoper, dus mediamarkt, maar ik wordt wel eerst doorgestuurd naar het bedrijf waar de verzekering is afgesloten, en dan komt de fabrikant met een voorstel. Kortom hoe zit dit juridisch en waar heb ik recht op.
Bij wie je moet zijn, hangt ook af van de door jou gesloten overeenkomst. Er zijn twee logische routes:
- aankloppen bij de verkoper als het gaat om een beroep op nonconformiteit;
- aankloppen bij de partij waarbij je extra garantie hebt genomen als het gaat om een beroep op die garantie.

De vraag is of je simpelweg "extra garantie" hebt (dan zou dat logischerwijs ook bij de verkoper zijn), of dat je een aanvullende productverzekering hebt genomen (en dan zal de verzekeraar het logische aanspreekpunt zijn).

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door omega19 »

Lekker zo een antwoord. Er staat dus niets.

Berndv verwoord het prima.
Meest logische is dat ze jou een alternatieve TV aanbieden met of zonder bijbetaling
Wacht dat eerst gewoon even af en kijk of je het een redelijk aanbod vindt

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De verzekeringen die je worden aangeboden door MediaMarkt zijn samen met Allianz Global Assistance Europe ontwikkeld. Voor onderstaande producten kan je een verzekering afsluiten met een aantrekkelijke premie en voorwaarden.

Wat krijg je van ons
Extra zekerheid op je product voor o.a. risico’s buitenshuis en verstrijking fabrieksgarantie
Verzekerd tegen originele aankoopprijs
Direct, transparant én eenvoudig geregeld
Snelle afhandeling en reparatie via erkende bedrijven

Bron https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/verze ... v.html#top

Lees dee verzekeringsvoorwaarden even door https://www.magroup-online.com/MDM/NL/N ... G20_TC.pdf

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Ok dank jullie wel voor de reacties.
Ga de voorwaarden idd ff doornemen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

TV nu ruim 3½ jaar oud.

Als ik €500,- per jaar afschreef is deze na 5 jaren gratis....
Dan kom ik op €750,- rest waarde en daar is een leuke 4K of 8 K TV voor te leveren zonder kosten.

Ik denk dat je een ander mag uitzoeken en hoe ze dat financieel regelen?
Zoek een leuk toestel van €750,- met zelfde of meer mogelijkheden, en Oled, dat is nu lastig te vinden...
Gratis een nieuwe met 2 jaren garantie.... en ik zou niet meer bijkopen.

Garantie maar er waren voor nieuwe al nauwelijks onderdelen... nu helemaal niets meer.
Hoop dat je niet teveel moet bijbetalen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je hoeft geen genoegen te nemen met een soort van afschrijving per jaar, verzekering zegt dat nieuwwaarde is gedekt en het non-conformiteitsbeginsel zegt dat de verkoper je in de staat terug moet zetten voor de aankoop van de TV als ze deze niet kunnen/willen repareren of je een vervangend toestel willen aanbieden....

Bij non-conformiteit wil de verkoper wel deels afschrijven maar ze mogen dit niet....

https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijkend naar de al gelinkte verzekeringsvoorwaarden (waarvan overigens nog niet vaststaat dat die van toepassing zijn), is er bij deze verzekering sprake van een drietrapsraket en niet van een vrije keuze van de verzekeraar voor één van de opties:
• Wij kunnen een van de volgende opties toepassen ter vervanging van jouw oorspronkelijke product bij als wij het product
niet kunnen herstellen:
1. een refurbished product met vergelijkbare functionaliteiten als het oorspronkelijke product. Met een voucher haal je jouw
nieuwe product op in de winkel van MediaMarkt. Als deze optie niet mogelijk is, ontvang je;
2. een nieuw product met vergelijkbare functionaliteiten als het oorspronkelijke product. Met een voucher haal je jouw
nieuwe product op in de winkel van MediaMarkt. Als deze optie niet mogelijk is, ontvang je;
3. een financiële vergoeding op basis van de oorspronkelijke verkoopprijs van het product of een tegoedbon van MediaMarkt.
Als het goed is, wordt TS dus optie 2 of 3 aangeboden.

Ik ben benieuwd naar de terugkoppeling van TS nadat hij contact met de verzekeraar heeft gehad.

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Goedemorgen forumleden. Nog niks gehoord maar ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Hallo Forumleden, Ik heb uiteindelijk een berichtje gehad dat LG de schadeverhaling heeft toegewezen.
Dat betekent dat LG zijn verantwoordelijkheid heeft genomen. Ze leggen het nu neer bij de verkopende partij: De Mediamarkt.
In de mail staat dat Mediamarkt contact met mij moet opnemen. Dit is al een week geleden maar heb nog niks van Mediamarkt gehoord.
Zodra Mediamarkt contact opneemt plaats ik weer een reactie.
Vind dit wel belangrijk in ieder geval voor anderen die hier ooit mee te maken krijgen.
Gr. Televisiekijker

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

LG? Wat doet LG nu ineens in het verhaal? Bij wie heb je je nu eigenlijk gemeld?

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Ik heb me in eerste instantie gemeld bij de mediamarkt omdat ik hem daar gekocht heb. Die gaf mij een opdracht om contact op te nemen met een bedrijf CE Repair Services die op locatie de TV heeft beoordeeld op het mankement en dit doorgegeven aan LG.
LG heeft dus besloten dat reparatie oid. niet mogelijk was of voor onderdelen of uit economisch oogpunt.
Zij hebben zie onderstaand bericht akkoord gegeven op de aanvraag tot creditering.
Ook de mediamarkt heeft zoals ik lees een dergelijke bericht ontvangen en de vraag is dus wie neemt contact op.
Uit fatsoenlijk oogpunt wacht ik eigenlijk op reactie van de mediamarkt.
Aangezien LG toegestemd heeft op creditering ligt de bal nu bij mediamarkt.
De vraag is : hoe lang gaat dit duren.

Ik Geachte heer/mevrouw,

Graag willen wij u informeren over uw LG TV 55" OLED55C6V met ordernummer 1754195, externe referentie: AL40448161. De fabrikant LG heeft akkoord gegeven op de aanvraag tot creditering.

Uw leverancier, waar u het product heeft gekocht, neemt binnenkort contact met u op. Desgewenst kunt u zelf met hen in contact treden, zij zullen e.e.a. verder met u afhandelen.

CE Repair Services heeft als serviceorganisatie geen invloed op de verdere afhandeling, aangezien dit een aangelegenheid is tussen LG en uw leverancier.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
CE Repair Services

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Hoi snuffel, Heb er over nagedacht om wat sneller contact op te nemen met Mediamarkt, en tot dusver geen negatief oordeel over deze zaak zeker niet.
Maar ik ben daar al in de zaak geweest. Heb zelf een melding moeten doen en gezorgd dat er een extern controleur langs komt die ik eerst ook even € 100 moest betalen. Daarna afwachten hoe de zaken gaan lopen, Het enigste wat de Mediamarkt hoeft te doen is uit fatsoenlijk oogpunt mijn melding afhandelen.
Heb zelf ook een bedrijf en mochten er klachten en of andere dingen zijn dan neem ik als bedrijf uit dit oogpunt zelf contact op.
Ik zie dit als service en dat is het me net waar het om gaat.
Produkten aanschaffen is altijd gemakkelijk in een winkel. extra garantie ook ed. Maar neem als bedrijf dan ook je verantwoordelijkheid om idt snel en tot tevredenheid van klant af te handelen. Service staat bij ons hoog in het vaandel. Vandaar

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, service... we hebben het over de Mediamarkt, hé... ik zou gewoon actie ondernemen.

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Ok snuffel en moneyman,
Ik zal wanneer ik tijd heb eens contact opnemen met de mediamarkt en laat dan weten wat er uit is gekomen.

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Beste.
Heb afgelopen zaterdag gebeld met mediamarkt.
Telefonisch is wachtrij maar kon wel appen.
Heb alle informatie doorgegeven.
Zou met spoed opgepakt worden😭.
Nee dus.
Gisteren weer gebeld ong 1 uur met iemand die het vis hoofdkantoor zou regelen.
Ik bedoel maar. Was al bang dat dit niet op zou schieten en de bal ligt niet bij mij.
Jammer dat zulke vooroordelen om zelf geen actie te ondernemen.😡
Misschien kom je er ooit zelf ook achter.

Televisiekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2020 20:51

Re: Vlek op oled-tv, hoe zit garantie?

Ongelezen bericht door Televisiekijker »

Als er garantie is en je hebt alle informatie doorgegeven om het af te handelen moet dat gewoon gebeuren klaar

Gesloten