LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp en sony garantie PS4

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
wagelaar92
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2015 22:56

Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door wagelaar92 »

Hallo,

Op 22-11-2015 hield mijn Playstation 4 er plots mee op. De Playstation is op 29-09-2014 bij Wehkamp aangeschaft. Wehkamp en Sony gebeld, die hanteren allebei 1 jaar garantie.

Na wat onderzoek op internet staat dat een "deugdelijk product" afhankelijk van het product, merk, prijs etc. minimaal 2 jaar garantie dient te hebben. Ik zou zelfs recht hebben op meer dan 2 jaar als je kijkt naar de prijs en het merk.

Dit aangegeven bij beide bedrijven maar zeggen dat dat niet van toepassing is.

Welke rechten heb ik en hoe kan ik dat aanpakken?

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door TondH »

Sony heeft altijd al aangegeven dat op PS maar 1 jaar garantie zit. Had toen hetzelfde probleem, heb hem toen maar zelf uit elkaar gehaald. Was toen nog met de PS3. Op welke sites staat dat dit langer is dan 1 jaar dan?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door thecure »

TondH schreef:Sony heeft altijd al aangegeven dat op PS maar 1 jaar garantie zit. Had toen hetzelfde probleem, heb hem toen maar zelf uit elkaar gehaald. Was toen nog met de PS3. Op welke sites staat dat dit langer is dan 1 jaar dan?
nergens, TS bedoelt het conformiteitsbeginsel. Je mag verwachten dat een spelcomputer van een paar honderd euro langer meegaat dan 1 jaar. Dit is wat anders dan garantie.

TS moet zich daarvoor tot de verkoper wenden, wehkamp dus.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Wettelijke garantie bestaat niet in Nederland.
Als u wilt weten hoe het zit : Google-wettelijke garantie in nederland.

wagelaar92
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2015 22:56

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door wagelaar92 »

TondH schreef:Sony heeft altijd al aangegeven dat op PS maar 1 jaar garantie zit. Had toen hetzelfde probleem, heb hem toen maar zelf uit elkaar gehaald. Was toen nog met de PS3. Op welke sites staat dat dit langer is dan 1 jaar dan?

Op de volgende site: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -in-europa

wagelaar92
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2015 22:56

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door wagelaar92 »

Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. Let op: het moet dan wel gaan om een product dat ondeugdelijk is! U moet de verkoper uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. (bron: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... tieperiode )


Als er geen wettelijke garantie in Nederland is, dan is het mijn woord tegen dat van de verkoper toch? Ik lees hier namelijk wel over "mijn rechten"

Hoe zit dat?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat is dus allemaal waar en als Wehkamp niet in uw redenatie meegaat, moet u naar de rechter of eventueel de geschillencommissie om uw "recht" te halen.

En u moet dan aantonen dat u het product normaal hebt gebruikt en hem niet zelf hebt gemold.

Succes gewenst.:-)

wagelaar92
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2015 22:56

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door wagelaar92 »

tijger1 schreef:Dat is dus allemaal waar en als Wehkamp niet in uw redenatie meegaat, moet u naar de rechter of eventueel de geschillencommissie om uw "recht" te halen.

En u moet dan aantonen dat u het product normaal hebt gebruikt en hem niet zelf hebt gemold.

Succes gewenst.:-)
Dank voor uw toelichting.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemiddag,

Wat vervelend dat je Playstation 4 niet binnen de garantie gerepareerd kon worden!
We gaan graag voor je na of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen, kan je jouw klantnummer en een korte toelichting sturen naar [email protected] ? Dan zullen wij het verder in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willemzelf schreef:Wettelijke garantie bestaat niet in Nederland.
Als u wilt weten hoe het zit : Google-wettelijke garantie in nederland.
U kletst onzin. Wettelijke garantie is geregeld (o.a.) in boek 7 BW, 1e titel 2e afdeling.

Daarnaast geldt de europese richtlijn bescherming consumenten; deze is vastgelegd in artikel BW 7:6, 3e lid

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door olaf79 »

Webcarewehkamp.nl schreef:Goedemiddag,

Wat vervelend dat je Playstation 4 niet binnen de garantie gerepareerd kon worden!
We gaan graag voor je na of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen, kan je jouw klantnummer en een korte toelichting sturen naar [email protected] ? Dan zullen wij het verder in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp
Wat u voor TS kunt betekenen is heel simpel: Nieuwe PS4 leveren of deze kosteloos repareren. De fabrieksgarantie is niet relevant. De garantie die Sony biedt is iets tussen fabriekant en wederverkoper. Volgens de wet heeft TS recht op ten minste 2 jaar garantie.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door olaf79 »

tijger1 schreef:Dat is dus allemaal waar en als Wehkamp niet in uw redenatie meegaat, moet u naar de rechter of eventueel de geschillencommissie om uw "recht" te halen.

En u moet dan aantonen dat u het product normaal hebt gebruikt en hem niet zelf hebt gemold.

Succes gewenst.:-)
Wehkamp is lid van de thuiswinkelwaarborg. Deze heeft een klachtencommissie.

wagelaar92
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2015 22:56

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door wagelaar92 »

Webcarewehkamp.nl schreef:Goedemiddag,

Wat vervelend dat je Playstation 4 niet binnen de garantie gerepareerd kon worden!
We gaan graag voor je na of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen, kan je jouw klantnummer en een korte toelichting sturen naar [email protected] ? Dan zullen wij het verder in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

E-mail verstuurd!

Rkoster
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2016 19:23

Re: Wehkamp en sony garantie PS4

Ongelezen bericht door Rkoster »

Ook ik heb via wehkamp een ps4 gekocht. In november 2014. Aangeschaft voor mijn neefje zodat hij wat te doen heeft als hij op bezoek komt. Na 3 keer gespeeld te hebben, ongeveer driekwart jaar na aanschaf, deed die het niet meer. Speelt geen spellen meer af, software fout. Opgestuurd ter reparatie naar wehkamp. Getest en hij deed het. Ongeveer 6 weken geleden weer bezoek gehad en weer software fout. Weer opgestuurd voor reparatie. Nu zeggen ze dat het buiten te garantie periode valt en dat ik 150 euro moet betalen als ik doe gemaakt wil hebben. Ik ben daar zo kwaad over aangezien de klacht al in de garantie periode is ontstaan en ze dat ook kunnen zien! Waardeloze service van wehkamp. :evil: :!:

Gesloten