wel of niet 2 jaar garantie?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

wel of niet 2 jaar garantie?

Ongelezen bericht door hoopke »

Radar besteedde in oktober 2011 en maart 2012 al aandacht aan de beperkte garantieperiode die Apple bood. De gebrekkige garantie bleef echter intact en de informatieverstrekking was nog steeds onduidelijk. Apple heeft op haar website nu een overzicht geplaatst betreffende hun garantietermijnen. De uitbreiding van de garantie is enkel geldig op Apple-producten die binnen Europa zijn gekocht.

Echter als ik op de website van  kijk, zie ik dat alleen voor de watch 2 jaar garantie wordt gegeven, terwijl Radar zegt dat alle in Europa gekochte producten 2 jaar garantie hebben.

Dus mijn vraag is, heb ik 1 of 2 jaar garantie op mijn macbook pro?
Wat te doen als  zegt dat het maar 1 jaar is?

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: wel of niet 2 jaar garantie?

Ongelezen bericht door Cro »

hoopke schreef:
27 okt 2021 11:34
Radar besteedde in oktober 2011 en maart 2012 al aandacht aan de beperkte garantieperiode die Apple bood. De gebrekkige garantie bleef echter intact en de informatieverstrekking was nog steeds onduidelijk. Apple heeft op haar website nu een overzicht geplaatst betreffende hun garantietermijnen. De uitbreiding van de garantie is enkel geldig op Apple-producten die binnen Europa zijn gekocht.

Echter als ik op de website van  kijk, zie ik dat alleen voor de watch 2 jaar garantie wordt gegeven, terwijl Radar zegt dat alle in Europa gekochte producten 2 jaar garantie hebben.

Dus mijn vraag is, heb ik 1 of 2 jaar garantie op mijn macbook pro?
Wat te doen als  zegt dat het maar 1 jaar is?
Dat hangt bij Apple af van de verkoper. Is Apple de verkoper dan heb je tegenwoordig altijd minimaal 2 jaar garantie.
Is Apple niet de verkoper, geeft Apple, afhankelijk van het product, 1 of 2 jaar fabrieksgarantie.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: wel of niet 2 jaar garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb pas een I-Phone gekocht bij Coolblue en ik hen twee jaar garantie.

heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

Re: wel of niet 2 jaar garantie?

Ongelezen bericht door heerhugo »

Doorgaans 2 jaar, vertelde me de medewerker van Apple me.

PS ; Na een nare ervaring met A-Mac die zich als dealer van Apple voordoet maar dat beslist niet is (ze zijn gewoon verkopers die maar 1 merk verkopen) nam ik enigszins geagiteerd contact met Apple op.

Het kapotte apparaat werd én opgehaald aan huis én ik ontving ook gewoon een nieuw apparaat!
Geregeld voor ik er erg in had!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wel of niet 2 jaar garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Datgene wat Apple biedt, is de fabrieksgarantie. Los daarvan heb je natuurlijk gewoon de wettelijke garantie, die niet aan een termijn is gebonden.

Gesloten