LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

€7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

Na een hele zware operatie, moest ik gebruik maken van zittend ziekenvervoer om gebracht te worden naar het revalidatiecentrum. Van DVG Regie BV ontving ik een factuur van het vervoer, waarop ook €7.50, (inclusief 21% B.T.W. ! ) extra in rekening gebracht werd voor administratiekosten. Bovendien was er verschil in de rit prijs ( inclusief 6% B.T.W.) tussen de heen-en terugreis.
Vraag 1: Wat is de reden van de administratiekosten en mag dat zomaar?
Vraag 2: Mag je dan ook nog eens 21% B.T.W. berekenen bovenop de administratiekosten?
Vraag 3: Hoe kan het dat de terugreis duurder is dan de heenreis? De heenreis €44.95 en de terugreis €46.40. Ter verduidelijking: Het is exact, maar dan ook exact (!) dezelfde weg. Sterker nog: op de heenweg werden soms nog andere mensen opgehaald en op de terugweg liet ik me eerder uitzetten, zodat men niet door het hele woonerf hoefde te rijden. Het kleine stukje liep ik dan tussendoor.

Ik wilde opheldering hierover. Zij waren telefonisch zeer slecht bereikbaar. Na de nodige belpogingen, werd ik eindelijk teruggebeld door een zeer onvriendelijke man met een onsamenhangend verhaal en samengevat antwoord op
Vraag 1: Ja dat mag. Is de richtlijn van DVG.
Vraag 2: de 21% B.T.W. is wettelijk.
Vraag 3: Dan is de terugweg toch langer of de heenweg korter dat wist hij niet.
Ik heb de rekening toch betaald omdat ik bang was voor aanmaningen en, maar ik ben het hier niet mee eens. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik hier nog aan doen?

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De overheid zelf rekent tegenwoordig 9 euro administratiekosten bij verkeersboetes, dus dan zal men niet veel kunnen zeggen over anderen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door yan »

niet wat je wilt hoorde.
Maar ze gaven je de juiste antwoorden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij verzekeringen betaal je ook al gauw 7,50 aan poliskosten (=is administratiekosten).

Op de heenreis werden er meer mensen opgehaald? Dan werden de kosten, voor zover mogelijk, vermoedelijk gedeeld. Voor wat het waard was dan.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wordt deze rekening niet betaald door uw zorgverzekeraar?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij busreizen via het ov merk je heel vaak dat dezelfde rit heen en terug een ander bedrag oplevert. Waarom zou dit in uw situatie ook niet zo zijn.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door marnix »

Ging de berekening van ritprijs met een taxi-meter? dan kan een klein oponthoud of een paar verkeerslichten al een paar euro uitmaken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is de factuur noodzakelijk om te betalen? Zo ja, dan kijk de opslag mij in strijd met artikel 6:230k BW. Zo nee, dan is het een extra dienst.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door renewouters »

Tsja, we willen transparantie en dan krijg je dit soort dingen. Zonder transparantie zitten alle kosten gewoon in het totaalplaatje en zeurt er niemand over. O nee, dan willen we weer een price breakdown zien.

finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

witte angora schreef:Bij verzekeringen betaal je ook al gauw 7,50 aan poliskosten (=is administratiekosten).

Op de heenreis werden er meer mensen opgehaald? Dan werden de kosten, voor zover mogelijk, vermoedelijk gedeeld. Voor wat het waard was dan.
Die (enkele) mensen gingen naar hetzelfde revalidatiecentrum.
Poliskosten zijn naar mijn mening geen factuurkosten, maar wellicht heb ik het mis.

finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

Lowieze schreef:Wordt deze rekening niet betaald door uw zorgverzekeraar?
Neen, heeft te maken met de duur van de revalidatie. Ik kwam net 2 weken te kort voor een machtiging, maar dat is een ander verhaal.

finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

renewouters schreef:Tsja, we willen transparantie en dan krijg je dit soort dingen. Zonder transparantie zitten alle kosten gewoon in het totaalplaatje en zeurt er niemand over. O nee, dan willen we weer een price breakdown zien.
Ik ontving deze rekening na een paar maanden en ik betaal uiteraard. Ik zeur niet m.i., maar wilde alleen weten of dit klopt. Zo'n factuur was voor mij de 1e keer,

finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

marnix schreef:Ging de berekening van ritprijs met een taxi-meter? dan kan een klein oponthoud of een paar verkeerslichten al een paar euro uitmaken.
Neen, ging niet met een taxi-meter,

finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

Beste mensen, bedankt voor het meedenken en uw reacties. Uit uw reacties kan ik dan opmaken dat dit dan blijkbaar normaal is en dan je over deze kosten extra hoge B.T.W. betaalt. Ik leg me er bij neer.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door witte angora »

finis schreef:
witte angora schreef:Bij verzekeringen betaal je ook al gauw 7,50 aan poliskosten (=is administratiekosten).

Op de heenreis werden er meer mensen opgehaald? Dan werden de kosten, voor zover mogelijk, vermoedelijk gedeeld. Voor wat het waard was dan.
Die (enkele) mensen gingen naar hetzelfde revalidatiecentrum.
Poliskosten zijn naar mijn mening geen factuurkosten, maar wellicht heb ik het mis.
Nee, je had het over administratiekosten, niet over factuurkosten. Dat is nog wel een wezenlijk verschil.

finis
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:23

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door finis »

witte angora schreef:
finis schreef:
witte angora schreef:Bij verzekeringen betaal je ook al gauw 7,50 aan poliskosten (=is administratiekosten).

Op de heenreis werden er meer mensen opgehaald? Dan werden de kosten, voor zover mogelijk, vermoedelijk gedeeld. Voor wat het waard was dan.
Die (enkele) mensen gingen naar hetzelfde revalidatiecentrum.
Poliskosten zijn naar mijn mening geen factuurkosten, maar wellicht heb ik het mis.
Nee, je had het over administratiekosten, niet over factuurkosten. Dat is nog wel een wezenlijk verschil.
Je hebt gelijk, sorry

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Nee, je had het over administratiekosten, niet over factuurkosten. Dat is nog wel een wezenlijk verschil.
Wat is precies het verschil? Administratiekosten is een woord dat wordt gebruikt voor een brede kostenpost. TS geeft aan te moeten betalen voor de factuur. Ik zie niet in waarom het zou uitmaken hoe je het vervolgens noemde.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
witte angora schreef:Nee, je had het over administratiekosten, niet over factuurkosten. Dat is nog wel een wezenlijk verschil.
Wat is precies het verschil? Administratiekosten is een woord dat wordt gebruikt voor een brede kostenpost. TS geeft aan te moeten betalen voor de factuur. Ik zie niet in waarom het zou uitmaken hoe je het vervolgens noemde.
In de OP gaf de topicstarter aan te moeten betalen voor administratiekosten, dat woord wordt trouwens ook genoemd in de titel van dit topic. Zoals je terecht opmerkt, administratiekosten zijn veel breder dan alleen factuurkosten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS heeft het over 7,50 betalen voor een factuur.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €7.50 administratiekosten voor het maken van een factuur

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij gaan we nu off-topic.

Maar als je de OP nog even goed naleest: in de factuur is een kostenpost opgenomen: 'administratiekosten'. Dát is waarvoor betaald wordt. Dat is dus kennelijk niet alleen voor de factuur. Dat het alleen voor de factuur zou zijn heeft de topicstarter ervan gemaakt.

Gesloten