LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kastje muur Valys en regio taxi Haaglanden grensgeval

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Kathinka Borkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2018 16:40

kastje muur Valys en regio taxi Haaglanden grensgeval

Ongelezen bericht door Kathinka Borkes »

Den Haag Gedurende 2 dagen ben ik een Valys taxi aan het reserveren om voor de 50ste verjaardag van mijn zus, die rolstoelafhankelijk is, naar de musical Soldaat van Oranje in Katwijk aan Zee te gaan op zondag 2 december 2018 vanuit haar thuisadres in Den Haag. Met mezelf als begeleider en haar 2 kinderen.De afstand van het huisadres is 22, 5 km, echter het gebied is buiten de 5 zones. Valys verwijst naar regiotaxi Den Haag omdat de afstand minder dan 25 km is, Regiotaxi Den Haag verwijst naar Valys en kan niet inboeken omdat het boven de 5 zones is. Zo ben ik 2 dagen van het kastje naar de muur gestuurd met verschillende medewerkers aan de lijn, vervolgens de planning, die telkens terug verwijzen naar de ander en met telkens andere informatie. Ook van hoop naar wanhoop want het liefst zouden we met Valys reizen, dan kunnen we met 4 personen de taxi nemen, waarin ik als begeleider vrijstelling krijg en de anderen voor 20 ct per kilometer tegen sociaal tarief kunnen reizen.
Regiotaxi Den haag kost ons €160,- heen -en terugreis.
Uiteindelijk heb ik het keuzenummer klacht ingetoetst bij Valys waarbij ik werd doorgeschakeld naar een zekere Abdul, die in tegenstelling tot de informatie van een leidinggevende bij regiotaxi, stellig was dat we bij regiotaxi moesten zijn. En opnieuw moest ik via het algemene nummer van regiotaxi gaan reserveren, waarbij mij opnieuw gezegd werd dat ik bij Valys moest zijn. Een zekere Miranda van regiotaxi heeft uiteindelijk zelf afgestemd met Valys en uiteindelijk de rit ingeboekt bij regiotaxi, voor mijn zus alleen, ik rij er met de auto achteraan,maar vlgs informatie van vele voorgangers die ik gesproken heb, had Valys ook de moeite kunnen doen om de planning te overrulen en de rit voor een sociaal tarief met 4 personen voor mijn zus kunnen inboeken bij Valys.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kastje muur Valys en regio taxi Haaglanden grensgeval

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fijn dat u toch nog naar die musical kunt.

Gesloten