Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door Lapsang »

De partner zou dan kunnen sprinten of marathonnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door moederslink »

sandra Tenk schreef:
17 apr 2021 12:46
Ik heb gehoord dat scootmobielen in Den Haag volgens Medipoint in 2024 maar 8 km p/u mogen rijden in de gemeente Den Haag. Volgens zeggen zij dat zij daar afspraken over hebben met de gemeente.

De gemeente weet echter van niks. Is het niet een plan van Medipoint om op deze manier geld te besparen?

Medipoint krijgt een vast bedrag van de gemeente ongeacht het aantal reparaties. Als je langzamer rijdt, heb je minder slijtage en minder onkosten. Zo houdt Medipoint meer geld over. Kunt u dat uitzoeken?
Verklaar je nader 🤔!
8 km op zo.n ding_____ levensgevaarlijk 😄

melkboer
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:06

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door melkboer »

snelheid instellingen vaak gebaseerd op leeftijd/fysieke toestand van de berijder van een scootmobiel. inn mijn gemeente wordt je snelheid afgeknepen na diverse schades en/f aanrijdingen

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door marnix »

Nijogeth schreef:
24 apr 2021 15:33
Nu wil ik ook een scootmobiel die 45 per uur kan.
Wat dacht u van een Canta, is nl. ook een scootmobiel.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De Canta is een gehandicaptenvoertuig. Daar gelden dezelfde regels voor als een scootmobiel, maar is toch wel net wat anders. Ik denk namelijk niet dat de supermarkt het goed gaat vinden als je met een Canta door de winkel gaat rijden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door marnix »

Nijogeth schreef:
25 apr 2021 13:50
De Canta is een gehandicaptenvoertuig. Daar gelden dezelfde regels voor als een scootmobiel, maar is toch wel net wat anders. Ik denk namelijk niet dat de supermarkt het goed gaat vinden als je met een Canta door de winkel gaat rijden.
zeg ik ook niet, maar je mag/kan er wel 45km/h mee.
Het is een overdekte scootmobiel volgens de wet.

frits.verbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:20
Contacteer:

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door frits.verbeek »

Veel broodje aap verhalen
Ik rijd al jaren met een scootmobiel (3 wielen) deze kan een maximum snelheid halen van 17 a !8 km, en dat is maar goed ook want als hij sneller zou gaan kiep je in een scherpe bocht om, ze kunnen hem ook niet sneller afstellen, dit is de max voor 3 wielen.
Ze worden afgeleverd via WMO met een max van 12 km dit om pure veiligheids redenen.
Je kunt de snelheid laten ophogen tot 18 km maar dan moet je een rijproef afleggen en het ligt eraan in welke gemeente (WMO)
Ooit had ik een 4 wielige maar dat was een onhandelbaar ding enorme draaicirkel maar die ging wel 30 km.
Ook hebben deze dingen geen rem, (alleen electro magnetisch gas loslaten)
Voor als ik met de auto of vakantie ga heb ik een kleine demonteerbare de haalt 9 km sneller hoeft ook niet is alleen als we gaan winkelen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Maximale snelheid scootmobiel: manier om slijtage te voorkomen en onderhoudskosten te minimaliseren?

Ongelezen bericht door mahadma »

De voetgangers in de winkel gebieden zijn hun leven niet zeker als die dingen 15 a 20 km rijden.

Gesloten