LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over zittend ziekenvervoer via ZCN

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
gerja.huh
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2019 09:13

Ontevreden over zittend ziekenvervoer via ZCN

Ongelezen bericht door gerja.huh »

Per 1 januari heeft ZCN het zittend ziekenvervoer van o.a. ZilverenKruis/Achmea overgenomen. Zij regelen alles. Als je hiermee te maken hebt gehad de afgelopen dagen weet je ook dat ze behoorlijk wat problemen hebben.
Zoals superlange wachttijd, website en app werken nog niet naar behoren o.a.

Ik ben voor zorg vanuit de basisverzekering afhankelijk van zittend ziekenvervoer. Ik heb inmiddels 4 ritten gemaakt. Met een vervoerder die niet de mijne is en me ook totaal niet bevalt. Vanmiddag werd ik opgehaald door een Combo-busje met mijn elektrische rolstoel. Ik voelde me gewoon gereedschap wat achterin stond. Geen ramen naast me. Kon nauwelijks iets zien.

Hart van Nederland heeft gister in de vroeg editie al aandacht besteedt aan ZCN.

Ik heb vernomen dat ik best geluk heb gehad dat ik alle keren ben opgehaald. Want er zijn ook mensen die een uur in de wacht staan, vervolgens 2 uur wachten op een taxi die niet komt.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Kunnen we niets doen hieraan? De patienten zijn de grootste dupe van de chaos bij ZCN.
En ik? Ik wil alleen maar mijn oude vervoerder terug. Die oud en vertrouwt is in plaats van een bedrijf dat zoveel verschillende chauffeurs heeft, dat ik niet eens weet wie wie is.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2020 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ontevreden over zittend ziekenvervoer via ZCN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat vervoer zal wel aanbesteed zijn geweest dat u een nieuwe vervoerder ‘gewonnen’ heeft.

Ik zou mijn klachten maar schriftelijk richten aan de zorgverzekeraar met een kopie aan de vervoerder.

Het kunnen natuurlijk ook aanloop problemen zijn. Het jaar is pas 10 dagen oud.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ontevreden over zittend ziekenvervoer via ZCN

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees dat ZCN met 130 vervoerders in 65 regio’s samenwerkt en ik lees hierover:

Laurens van Remortele, directeur van ZCN: “De verzekerde kan bij ons een eigen vervoerder aandragen. Want als een verzekerde over een bepaalde vervoerder gewoon al erg tevreden was, dan willen wij deze vervoerder voor de verzekerde behouden. “

Misschien kunt u eens vragen of ZCN een contract met uw oude vervoerder heeft, zodat u daarmee weer vervoerd kunt worden.

Gesloten