Parkeren voor gehandicapten is in elke gemeente anders

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
kweenie

Re: Parkeren voor gehandicapten is in elke gemeente anders

Ongelezen bericht door kweenie » 12 feb 2019 19:19

Jeannette72 schreef:
12 feb 2019 16:16
Vind het normaal dat een gehandicapte geen parkeergeld hoeft te betalen!
De gehandicapte betaald nl al genoeg aan de parkeerkaart,in mijn gemeente nl 90 euro!!!!
In veel gemeentes zij de leges voor een gehandicaptenkaart vergelijkbaar met de leges voor een bewonersontheffing-/vergunning voor het parkeren. Volgens jouw redenering zou deze grote groep mensen dus ook overal kosteloos moeten kunnen parkeren. Dat wordt nog een drukke boel dan.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 12 feb 2019 21:12

Jeannette72 schreef:
12 feb 2019 16:16
Vind het normaal dat een gehandicapte geen parkeergeld hoeft te betalen!
De gehandicapte betaald nl al genoeg aan de parkeerkaart,in mijn gemeente nl 90 euro!!!!
90 euro is 1,73 per week. In een doorsnee stad is dat ca. 50 minuten parkeren. Stel dat je 5x in de week de auto pakt (neem ik even aan, als gehandicapte zal je niet snel voor een andere optie kiezen), Je zou dus praktisch niets betalen als je het reguliere parkeertarief niet zou hoeven te betalen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 12 feb 2019 23:19

Let op, elke gemeente heeft andere tarieven en voorwaarden en €90 per jaar?

De meeste geven kaarten die 3 of 5 jaren geldig zijn voor minder,
ook het gratis staan is overal anders dus afhankelijk hoeveel je moet betalen voor deze kaart en waar je gratis kunt staan, in bepaalde gebieden is het daarom niet rendabel, maar meestal wel.

Plaats reactie