LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Practicomfort

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Van der Burg B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2018 12:06

Practicomfort

Ongelezen bericht door Van der Burg B. »

Geachte heer/mevr.
Op 15-05-2018 hebben wij een scootmobiel besteld bij Practicomfort,het model Hurricane 30.
20km. snelheid en 70km actieradius.Geleverd op28-05-2018.Hij voldeed niet aan de eisen,raar geluid,hield in als hij reed ,batterijen voldoen niet aan de afstand,enz.Na veel telefoontjes en de monteur die 2 maal geweest is en een aangetekende brief,hebben ze besloten een vervanging te geven ,terug een nieuwe.Die voldoet ook niet,het lijkt wel een tweedehands die op gepoetst is.Weer een aangetekende brief ernaartoe,want ze reageerden weer niet op de telefoontjes en plots kregen we weer een telefoon dat ze een ander model zouden geven met dezelfde voorwaarde.Ik heb me weer laten ompraten,want we hadden ons geld teruggeeist,maar ze verzekerden mij dat dit een goede zou zijn.Dus er werd een afspraak gemaakt om te leveren op de volgende maandag,de 8-10-2018.heel de dag gewacht ,maar geen levering gezien.De volgende dag gebeld en hun excuus was alles was misgelopen die dag.Volgens mij hebben ze gewoon een smoes bedacht om mij te sussen.Na een lange telefoon was mevrouw dan toch accoord gegaan om mijn geld terug te geven,maar ze moest eerst toestemming krijgen.Na een week nog geen neuws ,dus weer een aangetekende brief gestuurd en ik gaf hun een week de tijd om het geld te storten,ondertussen is die week verstreken en nu ben ik het helemaal zat. Wat kunnen wij hier nog aan doen?

Het gaat over een bedrag van 5140,euro plus onderhoudscontract van 330euro.
Kunt u mij helpen aub.
Met vriendelijke groeten van

De heer Van der Burg Bertus
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2018 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kleine wijziging in bericht. 'Het is oplichting' is niet conform onze huisregels.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Practicomfort

Ongelezen bericht door mahadma »

U heeft dus nu op dit moment nog een scoot staan die het bedrijf nog moet ophalen? Dan snap ik dat er eerst die scoot retour moet zijn voordat u geld ontvangt. Dus zal die scoot moeten worden opgehaald en daarover zal eerst een afspraak voor moeten komen. En dan wordt er (naar ik aanneem) het bedrag worden terug geboekt.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Practicomfort

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
25 okt 2018 16:26
U heeft dus nu op dit moment nog een scoot staan die het bedrijf nog moet ophalen? Dan snap ik dat er eerst die scoot retour moet zijn voordat u geld ontvangt.
Dat snap ik dus niet. De koop is toch ontbonden?
Practicomfort heeft dan een termijn voor terugbetaling, en die kunnen ze niet zelf oprekken door scootmobiel te laten staan.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Practicomfort

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik lees: "Na een lange telefoon was mevrouw dan toch accoord gegaan om mijn geld terug te geven,maar ze moest eerst toestemming krijgen.Na een week nog geen neuws ,dus weer een aangetekende brief gestuurd en ik gaf hun een week de tijd om het geld te storten,ondertussen is die week verstreken en nu ben ik het helemaal zat. "

Die ontbinding was nog niet zeker, "maar ze moest eerst toestemming krijgen" en daar is niet binnen een week op gereageerd, dus weer een aangetekende brief. Maar hoe we het wenden of keren, terugbetaling zal pas kunnen als het apparaat weer bij de verkoper is. Mevrouw zal eerst een afspraak moeten hebben voor het afhalen. Dat is stap 1. Overigens een week tijd is niet echt realistisch, 10 a 14 dagen is gebruikelijk in dit soort zaken, vaak zijn er al termijnen voor retourbetaling van 30 dagen. Als mevrouw het apparaat meegeeft tegen handtekening voor ontvangst kan mevrouw m.i. een kopie daarvan insturen met een betaaltermijn van 14 dagen. Mits de ontbinding ook echt een feit is.

Gesloten