LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regiotaxi Utrecht

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gamegirlheidy
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2014 16:06

Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door Gamegirlheidy »

De taxi zou gisteren (20-10-2017) om 19.35 ons komen ophalen.
Ik bel om 19.50 op want de taxi is er nog niet.
Ik moest even wachten, want zij gingen even bellen.
Ik moest nog 15 à 20 minuten wachten en dan zou de taxi er zijn.
Om 20.30 nog geen taxi, dus bel ik weer.
Zij gingen weer bellen en ik kreeg te horen dat de chauffeur de ritten niet had aangenomen en dan de taxi tussen 21.15 en 21.30 zou komen.
Dit duurt voor ons veel te lang.
Heb op Facebook om hulp gevraagd en vrienden hebben ons opgehaald.
Heb de regiotaxi maar afgebeld.
Dit is niet de eerste keer.
1x kwam die helemaal niet opdagen en 1x kreeg ik een gewone taxi waarin al een rollator achterin lag.
Ik moest toen achterin zitten met mijn rollator tegen mijn aan.
Wordt het een zat met de regiotaxi :evil: :evil: :evil: :evil:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik snap uw teleurstelling, echter u zou eens een dag chauffeur moeten zijn, dat was ik dus ooit. Er zullen best omstandigheden zijn, lees verkeersituaties, spits tijden, bezetting qua busjes. Voorbeeld: als er ergens een activiteit is om 11 uur voor veel gebruikers tegelijk, dan kan dat gevolgen hebben voor de beschikbaarheid van de busjes, die dus niet beschikbaar zijn voor de andere ritten. Uit de praktijk: busje besteld om 13.00 uur, je komt om 12.45 voorrijden, commentaar: je bent wel vroeg, maar goed, beter als te laat. Je komt 13.00 uur voorrijden, commentaar: Mooi op tijd, dat is wel eens anders. Je komt 13.15 voorrijden, commentaar: je bent laat, zo mis ik mijn afspraak oid. Je doet het als chauffeur die serieus alles wil doen nooit goed. Ook kreeg ik een keer een rit, 14.00 uur besteld, was er op tijd, mevrouw had een afspraak bij de dokter om 14.15, of ik haar maar eerst weg wilde brengen. Je doet echt je best en geloof mij, het is nooit goed. Ook de druk op de centralisten is groot, ze kunnen niet de busjes over de files of andere hindernissen laten vliegen. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat zeker weleens wat fout gaat, maar "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen", soms kan je niet zoals je zou willen, dan is het maar accepteren zoals het kan. Daarnaast, hoevaak is gewoon goed gegaan? Honderden, duizenden keren, bent u die vergeten?

Gamegirlheidy
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2014 16:06

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door Gamegirlheidy »

Ik houd daar rekening mee, maar dit gebeurt steeds.
Ik bestel mijn taxi ruim van te voren zodat ik niet te laat kom.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door marnix »

Volgens mij ligt het meestal niet aan de chauffeurs, het is meer een probleem van de planners, maar ook die kunnen hun werk niet goed doen omdat er gewoon te weinig auto's zijn op bepaalde tijden.
Het probleem zit bij de aanbesteding,
degene die als vervoerscowboy heel laag inschrijft, krijgt het werk toegewezen, met als gevolg dat het niet rendabel is de mensen een beetje fatsoenlijk te vervoeren.
Het verhaal van Gamegirlheidy is buitengewoon schrijnend, maar ik vrees dat het geen uitzondering is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door mahadma »

Nog even een toevoeging op de eerste reactie: als iedereen gewoon direct klaar stond in instapte, was het stoppen, deur open, instappen en rijden. Echter als er maar één passagier per ritten serie (voorbeeld) nog met de lift van 4 hoog of hoger moet komen heb je al een instaptijd van minstens 3 minuten. En hoeveel tijd kost het om iemand met een scootmobiel in te laten stappen, men mag er niet in blijven zitten op de lift. Om over het GOED en VEILIG vastzetten van rolstoelen maar te zwijgen, dat kost je ondanks snellere systemen nog steeds extra tijd. Niet dat dit altijd en voor iedereen zo is, maar zoals Snuffel 1 ook schrijft, andere auto's hebben ook last van te laat komen .........

Gesloten