LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reserveringskosten Valys taxi

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
r.hollen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 16:10

Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door r.hollen »

Op 29 sept j.l werd ik uit het ziekenhuis ontslagen en moest met de taxi naar huis ik heb een regiopas en valyspas. Met de regiotaxi kan het niet vanwege aantal km dus de valys taxi nu moet ik reserveringskosten betalen van 3 euro i.v.m. te laat boeken van een rit en ook als ik naar het ziekenhuis moet voor controle dan kan ik de heen reis wel boeken van te voren maar de terug rit niet want ik weet niet hoe laat ik klaar ben in het ziekenhuis en bij een spontane rit ben je verplicht een boete te betalen

NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

r.hollen schreef:Op 29 sept j.l werd ik uit het ziekenhuis ontslagen en moest met de taxi naar huis ik heb een regiopas en valyspas. Met de regiotaxi kan het niet vanwege aantal km dus de valys taxi nu moet ik reserveringskosten betalen van 3 euro i.v.m. te laat boeken van een rit en ook als ik naar het ziekenhuis moet voor controle dan kan ik de heen reis wel boeken van te voren maar de terug rit niet want ik weet niet hoe laat ik klaar ben in het ziekenhuis en bij een spontane rit ben je verplicht een boete te betalen
Een rit die van te voren is aangevraagd kan makkelijk ingepland worden. Op het moment dat u a la minute opgehaald moet worden moet er iemand stoppen met haar werk om een taxi uw kant op te dirigeren. Het laten liggen van werk kost tijd, dus geld.

Is het klantvriendelijk, nee. Is het begrijpelijk, in deze tijd dat overal geld voor gevraagd durft te worden, ja.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door moederslink »

r.hollen schreef:Op 29 sept j.l werd ik uit het ziekenhuis ontslagen en moest met de taxi naar huis ik heb een regiopas en valyspas. Met de regiotaxi kan het niet vanwege aantal km dus de valys taxi nu moet ik reserveringskosten betalen van 3 euro i.v.m. te laat boeken van een rit en ook als ik naar het ziekenhuis moet voor controle dan kan ik de heen reis wel boeken van te voren maar de terug rit niet want ik weet niet hoe laat ik klaar ben in het ziekenhuis en bij een spontane rit ben je verplicht een boete te betalen
29 sept zal wel 29 aug zijn geweest hè :wink:

Dat klopt. De boete is € 3 . Ook ik maak gebruik vd Regiotaxi en van Valys en het is mij dus ook overkomen.
Nu vind ik een terugrit inplannen na bezoek ZH ook lastig , toch lukt het mij steeds beter om het redelijk in te kunnen schatten ....de wachttijd gebruik ik dan maar om koffie te drinken en wat te puzzelen of te lezen , het gaat dan vaak om minder dan een uurtje.. :D
Als je ter plekke nog een terugrit moet boeken moet je sowieso ook minimaal een uur wachten immers?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef:
r.hollen schreef:Op 29 sept j.l werd ik uit het ziekenhuis ontslagen en moest met de taxi naar huis ik heb een regiopas en valyspas. Met de regiotaxi kan het niet vanwege aantal km dus de valys taxi nu moet ik reserveringskosten betalen van 3 euro i.v.m. te laat boeken van een rit en ook als ik naar het ziekenhuis moet voor controle dan kan ik de heen reis wel boeken van te voren maar de terug rit niet want ik weet niet hoe laat ik klaar ben in het ziekenhuis en bij een spontane rit ben je verplicht een boete te betalen
29 sept zal wel 29 aug zijn geweest hè :wink:

Dat klopt. De boete is € 3 . Ook ik maak gebruik vd Regiotaxi en van Valys en het is mij dus ook overkomen.
Nu vind ik een terugrit inplannen na bezoek ZH ook lastig , toch lukt het mij steeds beter om het redelijk in te kunnen schatten ....de wachttijd gebruik ik dan maar om koffie te drinken en wat te puzzelen of te lezen , het gaat dan vaak om minder dan een uurtje.. :D
Als je ter plekke nog een terugrit moet boeken moet je sowieso ook minimaal een uur wachten immers?
Het is geen boete, maar gewoon een vergoeding voor gemaakte kosten. Het is immers niet bedoeld om je te straffen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok...het zijn idd extra " reserveringskosten " maar voelt als " boete " :P

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door Speedy123 »

moederslink schreef:Ok...het zijn idd extra " reserveringskosten " maar voelt als " boete " :P
Het zijn kosten die gemaakt moeten worden om uw rit in te plannen. Dus absoluut geen boete. U kunt het beter zien dat indien u vroegtijdig besteld, u een korting krijgt van drie euro. Zouden deze kosten niet aan u doorbelast worden, dan zouden alle ritten duurder worden. En aangezien het gemak de mens dient, zouden velen niet vooraf een rit inplannen want a la minute bestellen heeft dan immers dezelfde prijs. Dus dan zou iedereen drie euro per rit meer moeten betalen.

r.hollen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 16:10

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door r.hollen »

Ik zou graag alles van te voren willen boeken maar met een ziekenhuis kan dat gewoon niet de arts worden ook wel weg geroepen waar door jij moet wachten en voor al in een ziekenhuis als radboud. En als je `s morgens hoort dat je naar huis mag dan kan je toch niet eerder boeken.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Reserveringskosten Valys taxi

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ach als ik naar het ziekenhuis ga dan ga ik met mijn eigen auto. En die moet ik bij het ziekenhuis betaald parkeren. En als het spreekuur uitloopt, dan moet ik ook gewoon meer betalen voor het parkeren. Het enige verschil is dat ik geen enkele reden zie om hiervoor een topic te openen op dit forum. En voor die 3 euro zou ik dat ook niet doen. Het is gewoon de korting die je niet meer krijgt omdat je te laat boekt.

Gesloten