LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service Valys

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

ingelinge70 schreef:Ik zelf rijd Valys vervoer.
om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen gebruik ik tomtom .

Het klagen moet eens achterwege blijven,alles moet goedkoper van de regering,dus veel combinatie ritten.

Het zou fijn zijn als de klant eens denkt,Goh ik ben veilig en wel op mijn eind bestemming gekomen!!!
ipv van steeds op de klok te te kijken.

Er zijn ergere dingen in het leven.

Laat een ieder eens positief blijfen ipv van dit vervoer af te zeuren,
er komt een tijd dat het misschien weg bezuinigt word.
[Belediging verwijderd door de Moderator]

De meeste reizigers (ik ook) bij valys boeken hun reis en houden bij het boeken rekening met zaken zoals file en combi vervoer. Daar reken je afhankelijk van de afstand en richting een half tot driekwart uur extra reistijd.

Dus als er een incompetente taxichauffeur je komt ophalen en elke 5 minuten op zijn tomtom kijkt en niet doorrijdt en 27 keer verkeerd rijdt, tja dan krijg je dit soort situaties. De klant is nog steeds koning.

ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Re: service Valys

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

Lucht het op?

Ik rijd meer kilometers dan de gemiddelde bestuurder per dag.
jij bent er dus zo eentje die graag klaagt.

sorry ..niet onder de indruk.

ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Re: service Valys

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

[Belediging verwijderd door de Moderator]

Wie is dan wel de perfecte chauffeur,vraag ik me wel eens af.
in uw adelaars ogen kan niemand dus iets goed doen.
ga lekker met de trein dan en hou op met klagen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

Interesseert me helemaal niet, De klant is koning. Dat jij een ondermaats presterende chauffeur bent, daar hoeven je klanten niet onder te leiden.

Jij zit hier onzin te verkopen en stuurt mensen met een handicap terug naar de middeleeuwen waar ze hun hand op moesten houden en niks mochten zeggen.

De mensen hebben niks met goedkoop of wat dan ook, ze krijgen een mogelijkheid om te reizen. Ook mensen met een handicap hebben rechten en een er van is dat ze zonder problemen van A naar B worden vervoerd.

Kun jij dat niet als chauffeur dan moet je een ander vak kiezen.

En ja ik ben een van die mensen die klaagt. Tot nu toe zijn alle klachten gegrond verklaard en heb ik zelfs geld en km van mijn pkb terug gekregen.

Chauffeurs zoals u zijn echter het klagen niet waard want ze zijn zelf de grootste klagers. Want klagen over een klagende taxichauffeur snijdt geen houdt. Een taxichauffeur een kleine fooi geven is meer voldoening want die heeft zijn werk goed gedaan.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
ingelinge70 schreef:Ik zelf rijd Valys vervoer.
om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen gebruik ik tomtom .

Het klagen moet eens achterwege blijven,alles moet goedkoper van de regering,dus veel combinatie ritten.

Het zou fijn zijn als de klant eens denkt,Goh ik ben veilig en wel op mijn eind bestemming gekomen!!!
ipv van steeds op de klok te te kijken.

Er zijn ergere dingen in het leven.

Laat een ieder eens positief blijfen ipv van dit vervoer af te zeuren,
er komt een tijd dat het misschien weg bezuinigt word.
Ik zou als ik jou was onmiddellijk een ander beroep kiezen, jij bent absoluut ongeschikt voor dit werkt.

De meeste reizigers (ik ook) bij valys boeken hun reis en houden bij het boeken rekening met zaken zoals file en combi vervoer. Daar reken je afhankelijk van de afstand en richting een half tot driekwart uur extra reistijd.

Dus als er een incompetente taxichauffeur je komt ophalen en elke 5 minuten op zijn tomtom kijkt en niet doorrijdt en 27 keer verkeerd rijdt, tja dan krijg je dit soort situaties. De klant is nog steeds koning.

Ik heb ooit geleerd dat als een klant als koning behandelt wilt worden deze zich daarnaar ook dient te gedragen.
TS heeft wel een punt dat de overheid hier een behoorlijke vinger in heeft met al die bezuinigingen waardoor meer moet in minder tijd. Planningen veels te strak, veelvuldig uitvallen chauffeurs etc etc.

Ik breng mijn oma maar zelf heen en weer, want Valys kun je niet op bouwen.

ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Re: service Valys

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

Mijn mee reizende pasagiers zijn zeer tevreden over de rit,
ik zal nu iets vriendelijker zijn.
ik hoor de meest rare verhalen over andere chauffeurs van klanten..dat is niet netjes.
iedereen maakt fouten,ook wij zijn net mensen,maar moeten ons netjes gedragen,ook verlangen we van klanten dat ze zich netjes gedragen.
De reis moet tenslotte wel leuk zijn voor beide partijen.
Fooitjes zijn geen moeten,maar wel aardig te ontvangen..

Er zijn chauffeurs idd niet geschikt voor het vak chauffeur omdat ze geen topografische kennis
of geautomatiseerd beheersings gedrag hebben.

Ikzelf rijd al jarenlang mensen van en naar bestemming zonder klachten,
degene die klagen ,klagen over het algemeen.
Ze vergeten soms dat we geen robotten zijn die altijd alles maar kunnen.

onderhand mag je als chauffeur ook wel een cursus pschygologie volgen,
wij moeten alles maar weten wat de klant mankeert en of denkt.

Wie nu roept dat ik een ander vak moet kiezen,mag best met me meerijden en zal dan mij als persoon
anders beoordelen dan dit domme geroep in de ruimte tegen een persoon die je niet kent.

De planning is ook met handen en voeten gebonden . 3 personen allemaal richting rotterdam en ze willen er allemaal als eerste uit.
Met de hitte vroeg ik mensen drinken mee te nemen ,want dat werd vergeten.
Er word niet bij stilgestaan dat de chauffeur tegenwoordig zo verrekte goed moet opletten in dit hedendaags verkeer,dat vreet ook energie.
Overal moeten we op letten ook op de passagiers.
behandel ons dus met respect,dan krijgt u dat dubbel en dwars terug.

ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Re: service Valys

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

en nogmaals,dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet ligt niet bij het taxibedrijf.
maar bij minister Rutte.

kilometer vergoeding word steeds minder.

klanten moeten maar zien of dit vervoer en volgend jaar nog wel is.

echt met dank aan deze regering.

Geniet van alles wat er nog wel is :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

en nogmaals,dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet ligt niet bij het taxibedrijf.
maar bij minister Rutte.
De taxibedrijven schrijven in om valys te mogen rijden, de bedrijven met de laagste prijzen krijgen het vervoer.

Dus niet zeveren over goedkoop dat ligt bij de bedrijven zelf. De overheid is de lachende derde.
klanten moeten maar zien of dit vervoer en volgend jaar nog wel is.

echt met dank aan deze regering.
Ook dat is weer klinkende onzin, Het minderen van het aantal km is te danken aan diverse gemeenten die elke 65+ recht geven op wmo vervoer waardoor er ook meer deelnemers komen voor valys vervoer.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
en nogmaals,dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet ligt niet bij het taxibedrijf.
maar bij minister Rutte.
De taxibedrijven schrijven in om valys te mogen rijden, de bedrijven met de laagste prijzen krijgen het vervoer.

Dus niet zeveren over goedkoop dat ligt bij de bedrijven zelf. De overheid is de lachende derde.
klanten moeten maar zien of dit vervoer en volgend jaar nog wel is.

echt met dank aan deze regering.
Ook dat is weer klinkende onzin, Het minderen van het aantal km is te danken aan diverse gemeenten die elke 65+ recht geven op wmo vervoer waardoor er ook meer deelnemers komen voor valys vervoer.

Goh wel heel erg opvallend dat veel wat een ander schrijft veelal - onzin is, gezever, en al het overige wat je neerpent.

Over klant is koning en denigrerend gesproken, als jij met dit soort uitlatingen en gedrag in een taxi oid zou stappen dan kan ik mij de reactie en houding van een chauffeur wel heel goed indenken.


Wel eens bij stil gestaan dat in dit geval taxibedrijven wel zo laag moeten gaan zitten om uberhaupt nog dit soort opdrachten binnen te kunnen krijgen ?
En geeft de overheid niet door aan de gemeentes dat zij 65+ ook middels wmo moeten vervoeren, ik mag toch aannemen dat gemeentes dit niet zelf kunnen bepalen.......als ik mij vergis hoor ik het graag natuurlijk.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

Goh wel heel erg opvallend dat veel wat een ander schrijft veelal - onzin is, gezever, en al het overige wat je neerpent.

Over klant is koning en denigrerend gesproken, als jij met dit soort uitlatingen en gedrag in een taxi oid zou stappen dan kan ik mij de reactie en houding van een chauffeur wel heel goed indenken.
Er wordt hier een hoop onzin geschreven door mensen die wederom geen verstand hebben van het valysvervoer, inc de z.g. chaufeur.
En geeft de overheid niet door aan de gemeentes dat zij 65+ ook middels wmo moeten vervoeren, ik mag toch aannemen dat gemeentes dit niet zelf kunnen bepalen.......als ik mij vergis hoor ik het graag natuurlijk.
De wmo wordt door elke gemeente zeklf afzonderlijk uitgevoerd. Elke gemeente bepaalt hoe en wat zij vergoeden binnen de wmo. De landelijke overheid heeft geen enkele vinger in de wmopap bij geen enkele gemeente.

Dus wederom teunbosseman je zit er compleet naast, maar het zal voor jouw gevoel wel weer overtrokken zijn.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
Goh wel heel erg opvallend dat veel wat een ander schrijft veelal - onzin is, gezever, en al het overige wat je neerpent.

Over klant is koning en denigrerend gesproken, als jij met dit soort uitlatingen en gedrag in een taxi oid zou stappen dan kan ik mij de reactie en houding van een chauffeur wel heel goed indenken.
Er wordt hier een hoop onzin geschreven door mensen die wederom geen verstand hebben van het valysvervoer, inc de z.g. chaufeur.
En geeft de overheid niet door aan de gemeentes dat zij 65+ ook middels wmo moeten vervoeren, ik mag toch aannemen dat gemeentes dit niet zelf kunnen bepalen.......als ik mij vergis hoor ik het graag natuurlijk.
De wmo wordt door elke gemeente zeklf afzonderlijk uitgevoerd. Elke gemeente bepaalt hoe en wat zij vergoeden binnen de wmo. De landelijke overheid heeft geen enkele vinger in de wmopap bij geen enkele gemeente.

Dus wederom teunbosseman je zit er compleet naast, maar het zal voor jouw gevoel wel weer overtrokken zijn.

Er wordt ook een hoop geleuter door jou geschreven, zeuren om te kunnen zeuren. Men mag geen andere invalshoek geven of opmerken dat soms ietwat anders in elkaar zit dan jij voorstelt.

Heb ik heel veel verstand van Valys, neen maar wel enige ervaring hierin om een en ander te kunnen constateren en daardoor een ander licht te werpen. Jij denkt alleen maar met oogkleppen op en staat nergens anders voor open dan jouw standpunt.

Ik vraag toch op een normale manier of ik mij vergis of niet ?? Dus gooi jij er weer een onzin opmerking tegenover. Waar zeg ik overtrokken in dit topic ?

Ja dus ik zit ernaast, jij in andere topics ook wel eens....sjonge sjonge sjonge. Maar ik zal stoppen met vragen stellen ? Hefet geen nut bij jou.

S6 met je hetze tegen alles wat met vervoer te maken heeft :roll:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

Ja dus ik zit ernaast, jij in andere topics ook wel eens....sjonge sjonge sjonge. Maar ik zal stoppen met vragen stellen ? Hefet geen nut bij jou.
Ik durf tenminste toe te geven dat is ernaast zit.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
Ja dus ik zit ernaast, jij in andere topics ook wel eens....sjonge sjonge sjonge. Maar ik zal stoppen met vragen stellen ? Hefet geen nut bij jou.
Ik durf tenminste toe te geven dat is ernaast zit.

Ik ook hoor, zie: Nooit een probleem geweest bij mij.
.......als ik mij vergis hoor ik het graag natuurlijk.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: service Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Teunbosseman schreef:Wel eens bij stil gestaan dat in dit geval taxibedrijven wel zo laag moeten gaan zitten om uberhaupt nog dit soort opdrachten binnen te kunnen krijgen ?
En geeft de overheid niet door aan de gemeentes dat zij 65+ ook middels wmo moeten vervoeren, ik mag toch aannemen dat gemeentes dit niet zelf kunnen bepalen.......als ik mij vergis hoor ik het graag natuurlijk.
In zoverre heeft Teun gelijk, dat (veel) gemeenten nu wel gestopt zijn met mensen die 65 worden een Wmo-pas te geven, maar dat toch IEDEREEN, dus ook de mensen die wel een beperking en wel recht op een Wmo-pas hebben zijn gekort op de kilometers per jaar.
En dat is een landelijke bepaling.
Dus ik snapte waar hij heen wilde. :wink:

EDIT: verkeerde naam gequote, sorry
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 01 sep 2013 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

VioletPrue schreef:
puma73 schreef:[Wel eens bij stil gestaan dat in dit geval taxibedrijven wel zo laag moeten gaan zitten om uberhaupt nog dit soort opdrachten binnen te kunnen krijgen ?
En geeft de overheid niet door aan de gemeentes dat zij 65+ ook middels wmo moeten vervoeren, ik mag toch aannemen dat gemeentes dit niet zelf kunnen bepalen.......als ik mij vergis hoor ik het graag natuurlijk.
In zoverre heeft Puma gelijk, dat (veel) gemeenten nu wel gestopt zijn met mensen die 65 worden een Wmo-pas te geven, maar dat toch IEDEREEN, dus ook de mensen die wel een beperking en wel recht op een Wmo-pas hebben zijn gekort op de kilometers per jaar.
En dat is een landelijke bepaling.
Dus ik snapte waar hij heen wilde. :wink:

Puma zn naam hoort hier niet te staan, er is niet goed gequote.......de context gaat mij nu voorbij.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: service Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Teunbosseman schreef: Puma zn naam hoort hier niet te staan, er is niet goed gequote.......de context gaat mij nu voorbij.
Je hebt gelijk, ik heb het gecorrigeerd.
Excuses.

Cor van Alphen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2010 17:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Cor van Alphen »

Al veel jaren maak ik regelmatig gebruik van Valys taxi vervoer. Ik heb bijna 2 jaar in een rolstoel gezeten vanwege spastische verlamming na en operatie, Door heel intensieve therapie kan ik over korte afstanden langzaam lopen. Vanaf huis ga ik met de regiotaxi vaak naar ziekenhuizen, familie en sport evenementen. Tot ca. 20 km. kan ik met de Regiotaxi die wordt uitgevoerd door fa. Dortmans uit Schijndel naar 100% tevredenheid. Als ik verder weg moet maak ik meestal gebruik van de Regiotaxi naar station Best naar het dichtstbijzijnde station vanwege beperkte kilometervergoeding. Dan brengt Valys mij naar de bestemming waar ik naar toe wil met vaak veel problemen. Allereerst van station Utrecht gaat het nooit goed. Ik vraag bij het boeken aan welke kant van het station ik moet gaan staan voor de Valys taxi. Dat is nagenoeg altijd Jaarbeurskant. Na meestal 1 tot 1½ uur wachten krijg ik te horen dat ik aan de verkeerde kant van het station sta, of de taxi is betrokken bij een aanrijding of heeft in de file gestaan. Kortgeleden was er een belangrijke lezing met betrekking mijn gezondheid in UMC De reis van Sint-Oedenrode naar Utrecht duurde ruim 'n half uur korter dan van het centraal station naar het UMC.
Ook in Rotterdam heb ik al diverse malen problemen gehad. Vaak moet ik erg ver lopen en puzzelen waar de valys taxi komt. En dan sta komt de taxi gewoon 45 minuten tot 1 uur te laat. Op 5 jan. moest ik van Ahoy naar het centraal station had ik de taxi besteld om 17.45 uur. Ik stond 25 minuten gelukkig binnen te wachten. Maar na 'n half uur werd Ahoy gesloten en moest ik buiten wachten. Na diverse telefoontjes kreeg ik te horen dat ik de taxi om 19.30 uur had besteld. Na terugluisteren van de opname werd ik in gelijk gesteld. Het duurde toen nog ruim een uur voor de taxi mij kwam ophalen. En dan sta je buiten bij 0 graden in de gure wind te wachten. Alle schriftelijke klachten worden met simpele briefjes gewimpeld. Ik begrijp dat er vaak goedkope contracten afgesloten worden maar dat doen grote bedrijven zoals Deja, Phlips ', ASML, enz. hebben ze 'n klant minder. Zelfstandig reizen van deur tot deur met taxi en trein kan ook. Maar dat kan niet in combinatie met de vrije dagen die ik bij NS mag reizen. In de taxi van Fa. van Driel uit Oss had ik mijn GSM verloren. De chauffeur had hem gevonden en zou hem wanneer hij in de buurt was de telefoon in mijn brievenbus doen. Na 'n week belde ik nogmaals maar de directeur had dat verboden. Ik moest een rit boeken van Sint-Oedenrode naar Oss en een uur later van Oss naar Sint-Oedenrode terwijl mijn naam in op het afdekklepje stond. Zo had men weer twee extra ritten.
Gelukkig zijn er ook bedrijven die het klantvriendelijk doen b.v. de fa. Aalbers uit Nijmegen. Als de trein 'n half uur eerder of later arriveerde belde ik de centrale en altijd werd ik binnen 5 minuten na aankomst opgehaald. Maar de taxibedrijven in de grote steden behandelen gehandicapte ouderen als pakketpost. Zo proberen een aantal ritten bij elkaar te voegen zodat je onmogelijk kan plannen hoe laat je op de plaats van de bestemming bent. En de klantenservice wimpelt alles af met 'n simpel excuses briefje.
Cor van Alphen Ameroyenhof 20 St.Oedenrode

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

Als u slim bent haalt u uw adresgegevens weg onder uw bericht.

Voor de klachten die u heeft, sinds 1 januari 2014 wordt valys uitgevoerd door Transvision, een onderdeel van NS. Ook zijn de mogelijkheden tot reizen uitgebreid met een aantal nieuwe service verlenende diensten.

Oriënteer uzelf op de website van valys, er is zelfs de mogelijkheid tot begeleid reizen. Dit zal voor u, omdat u veel met de combi taxi/trein reist een uitkomst zijn en uw klachten laten teruglopen.

Ik hoop voor u dat de reizen een stuk prettiger worden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: service Valys

Ongelezen bericht door marnix »

Weinig klachten over valys tegenwoordig hier op de site, ik ga niet meer met hen mee dus heb ook geen klachten meer. Vorig jaar een uur te laat opgehaald, sta je daar te wachten.
De schuld legt Valys neer bij het taxi-bedrijf terwijl de chauffeur ook maar opdracht krijgt je te halen.
Je hoort een tussen een kwartier voor of na afspraak gehaald te worden. om dat te omzeilen doet men het volgende, je wordt net binnen dat kwartier na je afspraak opgehaald, dan rijd je totaal de andere kant van Nederland op om iemand anders te halen.
Na drie kwartier rijd je weer vlak langs je huis en gaat het busje jou wegbrengen.
Wat een kennis van me geregeld overkomt is dat het busje zo laat komt om haar te halen bij het startadres dat ze na 5 minuten bezoek alweer opgehaald wordt.
Soms regelt ze zelf vervoer voor de terugweg, als dat andere vervoer(voor de terugweg) op haar wacht ,komt ze pas zelf aan.
Ik geef toe, het kost bijna niets maar mag je mensen die vaak oud of gebrekkig zijn ,op deze manier behandelen?
Zoals ik al zei ,ik blijf liever thuis dan met de valys ergens heen te gaan.
Al uren doorgebracht in vol busje met vaak wat riekende mensen...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: service Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Cor van Alphen schreef:Maar de taxibedrijven in de grote steden behandelen gehandicapte ouderen als pakketpost.
En voor jongere gehandicapten zijn het engeltjes?
Leeftijd heeft hier niets mee te maken.
marnix schreef:Ik geef toe, het kost bijna niets maar mag je mensen die vaak oud of gebrekkig zijn ,op deze manier behandelen?
Zoals ik al zei ,ik blijf liever thuis dan met de valys ergens heen te gaan.
Al uren doorgebracht in vol busje met vaak wat riekende mensen...
Het kost bijna niets?! Ik weet niet wanneer u voor het laatst gereisd heeft met Valys, maar ik vind het aardig aan de prijs.
Ook even een opmerking: ik ben niet oud, ik ben niet gebrekkig en ik riek niet. Wat een generalisaties.

Gesloten