LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service Valys

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: service Valys

Ongelezen bericht door marnix »

waarom reist u dan met hen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: service Valys

Ongelezen bericht door puma73 »

marnix schreef:waarom reist u dan met hen?
De meeste mensen die met valys reizen hebben een beperking, dat is iets heel anders dan een gebrek.

De meeste ouderen met valys reizen hebben de valyspas omdat het zo makkelijk is. WMO pas gekregen omdat men 65 was geworden en uiteraard heb je dan ook recht om valys te reizen.

Deze categorie mensen nemen een deel van de reiskilometers die eigenlijk bij mensen met een beperking thuis horen en behoren uitgesloten te worden van deze service. Gelukkig sterft deze categorie reizigers vanzelf uit.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: service Valys

Ongelezen bericht door marnix »

Ik snap het ,een beperking is iets anders dan een gebrek.
??

Carina Walter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2015 17:28

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Carina Walter »

Ik heb een heel andere vraag. Mogen taxibedrijven ritten van de verzekering combineren met Valysritten? Ik heb een machtiging voor ziekenvervoer en het taxibedrijf combineert mijn verzekeringsrit met Valysritten waardoor ik regelmatig te laat bij de zorgverlener kom. Volgens mij is het taxibedrijf dan in overtreding. Klopt dit?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: service Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Carina Walter schreef:Ik heb een heel andere vraag. Mogen taxibedrijven ritten van de verzekering combineren met Valysritten? Ik heb een machtiging voor ziekenvervoer en het taxibedrijf combineert mijn verzekeringsrit met Valysritten waardoor ik regelmatig te laat bij de zorgverlener kom. Volgens mij is het taxibedrijf dan in overtreding. Klopt dit?
Nee, dit kan. Er is ook geen garantie qua aankomsttijd. Als ik met de taxi reis boek ik enorm ruim en neem ik een boek mee. Zo ben ik op tijd bij de dokter, lees ik daar fijn in mijn boek en naar huis toe zie ik het wel.

Carina Walter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2015 17:28

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Carina Walter »

Ik had een verzekeringsrit geboekt en doordat het taxibedrijf ook Valys ritten meenam kwam ik 1 uur te laat in het ziekenhuis. Ik had dit duidelijk aangegeven dat het een verzekeringsrit was dus ik vind het een schande dat ik in het ziekenhuis een uur te laat kwam alleen omdat Valys ritten voorgingen. Ik vind dit niet kunnen. Artsen en onderzoeken in ziekenhuizen moeten dus maar afwachten wanneer de patient er is.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: service Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Met "verzekeringsrit" bedoelt u een rit geboekt via de verzekeraar en niet een verzekerde aankomsttijd? En even eerlijk, als er 4 mensen ook via de zorgverzekeraar geboekt hadden en voor waren gegaan en niet via Valys, was het dan wel oké geweest? Dan heeft dat dus niets met Valys te maken, u wilt (enigzins begrijpelijk qua op tijd komen) niet gecombineerd reizen als u naar het ziekenhuis moet. Wat zei de verzekeraar toen u klaagde bij hen?

Carina Walter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2015 17:28

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Carina Walter »

Die vertelde dat wanneer het een verzekeringsrit is deze op tijd moet worden uitgevoerd. Ongelukken op de weg uitgezonderd en dus had de taxi mij eerst moeten wegbrengen en daarna de Valys mensen. De verzekering vindt ook dat deze ritten NIET gecombineerd mogen worden dus vandaar mijn vraag hier. Een taxi moet verzekeringsritten altijd voor laten gaan zodat mensen op tijd zijn op een afspraak bij een medici. Combineren met andere verzekeringsritten mag zolang alle mensen maar op tijd op hun afspraak zijn. Ik wilde dus alleen maar weten of het mocht.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: service Valys

Ongelezen bericht door Brahms »

Carina Walter schreef:...Die vertelde dat wanneer het een verzekeringsrit is deze op tijd moet worden uitgevoerd......Ik wilde dus alleen maar weten of het mocht.....
U schreef dus zelf al het antwoord op de vraag.
De verzekeringsmaatschappij betaald de rit, dus zal de voorwaarden dan ook wel kennen.
Waarom twijfelde u dan aan uitleg verzekeringsmaatschappij ?

Gesloten