Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door angel1978 »

Over het algemeen verhuist de doelgroep (fysieke of mentale beperkingen, financiële armslag) waar het hier over gaat ( hoewel ze misschien nog jaren mee kunnen ) nog maar 1 keer ( definitief ).
Als men echt bang is dat de hele familie de andere kant op verhuist, dan wordt er maar een koppeling gemaakt met het BRP en een automatische melding.
Voor een enkel ritje is dat echter niet de moeite waard, dus lijkt me een simpele controle als er heel erg vaak gebruik wordt gemaakt van deze regeling meer op zijn plek. Dat kan dus heel simpel.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
06 sep 2021 13:18
Maar bejaarde ouders willen ook nog weleens ZELF iets doen of ondernemen en als je dan geen gebruik kunt maken van het OV en daar overal een taxi voor moet bestellen, is dat onbetaalbaar. En dat mag best deels betaald worden uit de staatskas.
Eens. De gewone bus heeft gemiddeld 70% subsidie (voor Corona), bij de trein wordt meer en meer met subsidie gereden en Valys is in principe een vorm van openbaar vervoer, dus ook met subsidie.
Lady1234 schreef:
06 sep 2021 13:20
Mag iemand ook nog iemand anders bezoeken dan kinderen en kleinkinderen?
Graag zelfs. ik heb ouders-kinderen als simpel voorbeeld neergezet om de Valys-kilometerbank beter bij de echte behoefte aan te laten sluiten. Kan ook een top10 zijn met de meest bezochte mensen of bestemmingen/groepen.

Het huidige systeem is erg ingericht op mensen, die alles dichtbij hebben. Dat is te beperkt, meer een soort van etalage-voorziening: kijk, we hebben het, maar in de praktijk willen we niet, dat je er gebruik van maakt. :roll:

denisebril
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021 20:15

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door denisebril »

snellie schreef:
06 sep 2021 12:46
Lady1234 schreef:
06 sep 2021 12:40
Maar moeder kan dus niets zelfstandig, dat is het punt.

En afwentelen op de staatskas? Dan weet ik er nog wel een paar wat geschrapt kan worden.
Nee, het punt is dat er nu meer op de dochters terecht gaat komen. Alleen is het vrij normaal dat je als kind naar je bejaarde ouder(s) toe gaat. En dat dat niet hoeft te worden betaald uit de staatskas.

Als je ideeën hebt om te bezuinigen, zorg dat je in de regering komt.
Wat een sneue reacties van Snellie en Detoer. Jullie hebben geen idee. Dat is wel duidelijk. Alsof we voor onze lol extra kilometers voor onze moeder aanvragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door moederslink »

denisebril schreef:
06 sep 2021 22:10
Alsof we voor onze lol extra kilometers voor onze moeder aanvragen.
Nee, dat zal zeker niet het geval zijn, maar kan moeder, met 7 diagnoses, maar " nog maar 80 " wel geheel zelfstandig uren in een taxi zitten?
Mijn moeder , toen 92, kon dat niet, ivm incontinentieproblemen en het krijgen van dikke benen/enkels/voeten.
Is het een optie om moeder bij jou in de buurt in een leuke seniorenflat te krijgen?

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

denisebril schreef:
06 sep 2021 22:10
Wat een sneue reacties van Snellie en Detoer. Jullie hebben geen idee. Dat is wel duidelijk. Alsof we voor onze lol extra kilometers voor onze moeder aanvragen.
Tja, als reacties niet in uw straatje passen mag u ze sneu vinden, dat is aan u. Maar wij hebben echt wel een idee hoor, wel meer als een zelfs. Voor de lol extra kilometers aanvragen is niet gezegd, maar wel lekker op mijn kosten taxi rijden. Ja, taxi is duur, ik ga ook niet overal op andermans kosten lekker met de taxi naar toe.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zult waarschijnlijk gewoon helemaal zelfstandig gebruik kunnen maken van het OV.

Voor de lol, ga u schamen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U begrijpt werkelijk niet waar het over gaat.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mag moeder ook nog iemand anders bezoeken dan haar kinderen?

En niet willen, waar leest u dat?

ZeerPrivé
Berichten: 5428
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
07 sep 2021 11:13
Mag moeder ook nog iemand anders bezoeken dan haar kinderen?

**knip**

Maar dat kan toch? Ik zou het als dochter anders aanpakken, zeker in deze moeilijke, verdrietige tijd voor moeder. Ik zou zeggen, mam gebruik je km's maar voor ritjes naar anderen, komen wij je wat vaker ophalen voor weekendje/weekje bij ons.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door scontra »

.

denisebril
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021 20:15

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door denisebril »

Dat is ook wat wij doen. Halen en brengen. En met liefde had ik ook al geschreven. En mijn zus en ik gaan elke week naar haar toe (maar er moet ook gewerkt worden, belasting betaald worden ;-)). Het gaat ook nog om een beetje waardigheid en zelfstandigheid, want dat is ook het beleid van de overheid, dat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig moeten blijven (wonen). Zij vindt het verschrikkelijk om niet zelf naar haar kinderen en kleinkinderen (want die kunnen niet elke week mee) te kunnen komen. Met die extra kilometers zou dat een paar keer kunnen. En als we het over belasting betalen hebben. Mijn ouders hebben hun hele leven krom gelegen en genoeg belasting betaald, daarbij veel vrijwilligerswerk gedaan dus hebben zij (mijn moeder dan) die paar km's echt wel verdiend. En een eerlijkere vrouw kom je niet tegen.

denisebril
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021 20:15

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door denisebril »

Wat jammer dat mensen elkaar niets gunnen en zo snel vooroordelen hebben. Ik zou geen km's voor mijn moeder aanvragen als dat niet nodig zou zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach, ik kan daar wel weer een tegenreactie op geven, maar ik hou het bij deze quote:
scontra schreef:
07 sep 2021 13:25
.

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Nijogeth »

denisebril schreef:
08 sep 2021 08:04
Wat jammer dat mensen elkaar niets gunnen en zo snel vooroordelen hebben. Ik zou geen km's voor mijn moeder aanvragen als dat niet nodig zou zijn.
Maar, daar staat tegenover dat mensen ze ook wel krijgen als het nodig is. Ze hebben er niet voor niets bepaalde vereisten voor. Iemand die met de buurvrouw in de trein naar familie kan, die voldoet al niet aan de eisen.

denisebril
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021 20:15

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door denisebril »

Wat ik al dacht. Dit forum wordt gebruikt om overal een mening en vooroordelen te spuien (niet door iedereen. Fastfood, toeslagen, Valys, huiskamer, feedback forum....bijzonder zoveel onderwerpen waarvoor iemand op Radar zit. Ik haak af, zoek wel een meer volwassen forum.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Lowieze »

Morganlefay schreef:
10 sep 2021 08:54
Ik lees een berg frustraties en nog meer zaken.
het feit dat dit soort vervoer zelden wordt toegekend heeft te maken met het feit dat er in het verleden gigantisch misbruik van werd gemaakt en de verstrekkers nergens naar keken.
Als men in de jaren 80 naar de Daniel den Hoed moest dan werd je door een taxi opgehaald en voor de deur afgeleverd.
De chauffeur ging in de tijd dat je voor behandeling binnen was of slapen( :mrgreen: ) of boodschappen halen en stond weer voor de deur om je op te halen en thuis te brengen. Dit alles vernomen uit eerste hand.
Op een gegeven moment is er enorm in gesneden in de vergoedingen en voorwaarden voor het Ziekenvervoer/gehandicaptenvervoer.
Dat er de laatste jaren bezuinigd is klopt wel.
Alleen haalt u twee dingen door elkaar. Zittend ziekenvervoer wordt vergoed door de zorgverzekeraar en dit gebeurt ook nu nog, niet alleen in de jaren ‘80.
Het vervoer waar TS het over heeft, wordt door de WMO geregeld.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

denisebril schreef:
10 sep 2021 08:40
Wat ik al dacht. Dit forum wordt gebruikt om overal een mening en vooroordelen te spuien (niet door iedereen. Fastfood, toeslagen, Valys, huiskamer, feedback forum....bijzonder zoveel onderwerpen waarvoor iemand op Radar zit. Ik haak af, zoek wel een meer volwassen forum.
Ik volsta even met een eerdere reactie. Daarmee was al alles gezegd.
J. Deltoer schreef:
06 sep 2021 23:47
Tja, als reacties niet in uw straatje passen.....

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
06 sep 2021 22:16
Ik reed wekelijks 200 km enkele reis om mijn ouders te bezoeken. Zonder subsidie. Als jij datzelfde doet voor je moeder, mag je onze reactie sneu vinden. Vooralsnog denk ik niet dat jij dat gaat redden.
Veel te makkelijk, dit soort oordelen vanuit de luie stoel. Ik zou de reacties van TS nog maar eens goed lezen en dan heroverwegen of je reacties en oordelen gepast zijn.
snellie schreef:
07 sep 2021 09:31
Feit blijft dat van kinderen best een regelmatige inspanning mag worden verwacht om een gehandicapte ouder te bezoeken. Zonder dat dat gesubsidieerd hoeft te worden.
Dat is zéker geen feit. Dat is niets meer dan jouw mening.

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
10 sep 2021 10:21
Beetje mosterd na de maaltijd MM. TS is naar een ander forum vertrokken.
Gelukkig had ik het niet tegen TS, maar tegen jou. En dat TS vertrokken is, verwondert me helemaal niets.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valys Hoog persoonlijk kilometer budget

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was al een oud topic waarin @denise haar relaas neerzette.

En ze wilde geen gelijk, maar hulp en/of advies over de situatie, waarop helaas een aantal horkerige reacties volgden, onder meer van u.

Gesloten