LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys maakt er weer een potje van!!

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
mizz-roller
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:32

Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door mizz-roller »

Dit is al de zoveelste keer dat de haren bij mij omhoog gaan staan, Dus het volgende is er nu gaande.

Sinds 1 april 2007 is het buitenregionaal gehandicaptenvervoer uitbesteed naar Connexxion. Vanaf de tijd is die vervoersregeling zacht gezegd een ramp aan het worden. In onderstaande verzonden brief aan de Valys kunt u lezen hoe er nu wordt er omgegaan met de minder valide mens bij de gehandicapten vervoersvoorziening Valys

Valys klantenservice
Postbus 357
8260 AJ KAMPEN

Betreft: klacht slechte boeking
Kaatsheuvel 17-06-2007


Geachte klachtenservice,

Hierbij breng ik het volgende onder uw aandacht.

Op zaterdag 16 juni 2007 had ik een taxi besteld voor (vaderdag) zondag 17 juni naar Den Bosch. De afgesproken rit was om ca 14.00 uur geboekt, maar om 14.30 uur was er nog geen taxi. Daarna heb ik contact opgenomen met Rotax omdat ik dacht dat de taxi het niet kon vinden en men zei mij, dat men een uitloop had van circa 2 tot 3 uur. Het beste was dat ik even contact legde met Valys om verdere informatie. Ik heb contact opgenomen en toen vertelde men inderdaad dat er een uitloop was van circa 2 tot 3 uur. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat dit de zoveelste keer is dat Rotax te laat is, wij altijd afhankelijk van Valys moeten zijn, iedereen doet maar of wij een nummertje zijn en wanneer het hun uitkomt dan pas opgehaald worden. Ik vind dit zacht gezegd erg schandalig. Ik heb de heen rit direct afgezegd en heb geregeld dat mijn ouders mij op kwamen halen. Wat ik ook al ter schande vind dat men vanuit Den Bosch mij moet komen ophalen omdat de taxi weer eens te laat komt.

Ook de terug reis ging niet zoals het gemoeten had. Ik had de terug rit besteld om 19.30 uur, deze was om 20.00 uur nog niet aanwezig. Ik heb contact gelegd met Valys, daar hadden ze mij doorverbonden met het des betreffende taxibedrijf. Men zei mij, dat de taxi onderweg was en elk moment kon arriveren. Om 20.45 uur kwam de taxi aan op het ophaal adres. Daarbij bleek al snel dat er meerdere personen in de taxibus zaten. Ook bij deze mensen was de taxi te laat. Dus liep het bij ons ook uit. De taxibus was zo vol geladen dat mijn rolstoel niet mee vervoert kon worden en mijn begeleider tussen de rolstoel, rolator en een scootmobiel moest gaan zitten. Dat is voor mij echt de druppel. Ik heb geen vertrouwen meer in Valys. Ga ook deze keer de een kopie van dit schrijven naar diverse instanties verzenden.

Ik ga ervan uit u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groeten,


Cc: Ministerie van Volksgezondheid en Welzijn
De 2e kamerleden Den Haag
Redactie Tros Radar

mizz-roller
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:32

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door mizz-roller »

Ook ik heb meerdere malen ervaren dat de taxi er laat of niet was.
Onderstaande brief is verzonden aan Valys en cc aan Radar.
Ik raad iedereen aan dit ook zo te doen, want misschien komen we dan wel ergens.

Valys klantenservice
Postbus 357
8260 AJ KAMPEN

Betreft: klacht niet opdagen taxi


Geachte klachtenservice,

Hierbij breng ik het volgende onder uw aandacht.

Op vrijdag 11 mei 2007 had ik een taxi besteld voor (Moederdag) zondag 13 mei. De afgesproken rit was om ca 14.00 uur geboekt omdat ik uiterlijk om 16.00 uur in Den Bosch moest zijn voor een etentje met ons hele gezin, maar om 14.30 uur was er nog geen taxi.
Daarna heb ik weer contact opgenomen met Valys dat de taxi er nog niet was en men zei mij, nadat men contact had gelegd met Rotax, dat deze elk moment aanwezig kon zijn. Om 15.00 uur was er nog geen taxi, weer contact opgenomen en toen vertelde men mij dat de chauffeur het adres niet kon vinden en zichzelf loos had gemeld en door was gereden naar Tilburg. Weer heeft men contact opgenomen met Rotax en de chauffeur werd teruggestuurd. En weer werd er gezegd dat het niet lang kon duren voordat de taxi er zou zijn. Ik heb gewacht tot 15.40 uur en toen bleek dat ik niet meer om 16.00 uur in Den Bosch kon zijn heb ik de rit afgezegd.
Ik heb vermeld aan de contactpersoon van Valys dat ik op maandag 14 mei vooralsnog naar mijn ouders in Den Bosch zou gaan omdat ik voor Moederdag mijn moeder niet kon bezoeken, maar dan met de deeltaxi en die kosten zou verhalen op Valys. Deze beslissing is genomen omdat al enkele malen is gebleken dat afspraken met Valys niet worden nagekomen en ik maar weinig vertrouwen in de Valys heb gekregen.
Ook vermeld ik u dat een kopie van dit schrijven naar diverse instanties zal worden verzonden.
Graag ontving ik schriftelijk uw bevindingen over deze klachten en ik verzoek u een ontvangstbevestiging van dit schrijven en dat u de klacht in behandeling zult nemen aan mij toe te sturen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groeten,

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tja wat moet je hiermee.

De brief is nogal warrig. De chauffeur is niet op komen dagen wegens verschillende redenen. U heeft contact gezocht met de centrale van Valys. Dat is normaal, want zo werkt dat ook. Hun mogen een ander inghuurd vervoersbedrijf sturen wat zij ook deden. Hun melding van dat de chauffeur er elk moment kan zijn krijgen zij door van de centrale van Rotax. Hier kan Valys verder weinig aan doen.

Vervolgens komt deze nog niet opdagen of het duurt voor u te lang en omdat u dan toch niet meer de trein haalt, zegt u de rit maar af. U denkt dat u een deeltaxi vergoedt krijgt, vergeet het maar. Dat zijn zij namelijk niet verplicht. Hun hadden moeten zorgen dat er een taxi kwam, maar hebben geen grip op wat een chauffeur op de weg doet en hoe de wegsituatie is. Daarnaast is de kans op drukte op zo'n dag erg aanwezig. Uw klacht zal behalve beantwoordt worden, maar het op eigen initiatief nemen van een andere taxi valt niet onder hun hoede. Dit zult u dus zelf moeten bekostigen. Immers je had ook later die kant uit gekunt met de trein. U zegt af en dat is eigen initiatief en niet te verhalen op Valys of Rotax. Dat is wat zeker is.

Dat uw klacht behandelt zal worden, zal vast gebeuren, maar niet op de manier die u wenst.

Dat u een brief naar meerdere instanties zal sturen, zal hun net als ieder ander vervoersbedrijf een worst zijn. Daar leggen zij echt niet van wakker. Sterker nog zij lachen daarom.

Vragen om hun bevindingen van de klacht???? Hoe bedoel je dat... Wat hun er van vinden.... Dat heb ik reeds vermeld. Zij zullen zeggen dat het hun betreurt en blablablabla. Standaart brieven, want uw kalcht wordt toch niet gezien door hogerhand. Deze brieven gaan het systeem in en zullen hooguit eruit worden getrokken wanneer blijkt dat een chauffeur aangesproken dient te worden. Dat zal in deze ook gebeuren, maar daar blijft het bij, verwacht geen wonderen. Brief wordt vernietigd en klaar. U zult dan ook te horen krijgen dat uw klacht is behandeld en dat betreffende chauffeur erover is aangesproken en wat er is gebeurd. Inhoudelijk zullen zij zich niet uitlaten, want dat is niet voor u bestemd.

Verder Vaderdag. Tja wat moet je daarmee. Weet je wat het is.... Als men wat heeft dan verwachten ze wonderen. Hun zijn klant en dus koning. Hahahaha dat is bij mij in de bus nog niet eens een passagier. Die moet bij mij gewoon de muilen dichthouden, gaan zitten en geen zinloos commentaar leveren. Als ik te laat ben, kan ik er niets aan doen. Ik vertrek op tijd en in die tussentijd ben ik afhankelijk van het passagiersaantal en hun snelheid en de verkeersdrukte. Heb ik pauze of komt mijn pauze in het geding...jammer dan voor de passagier dan wachten zij maar wat langer op mij of op de volgende bus. Mijn pauze gaat voor de passagier en niet andersom.

Op deze dagen is het stervensdruk voor die bedrijven. Zelfs het OV kan dan met moeite ergens op tijd komen. Je moet er gewoon bij voorbaat al vanuit gaan dat je ruim van te voren moet vertrekken en dat je echt niet de enige bent, want zo redeneert u.

Als een taxi te laat is dan zullen daar wel redenen voor zijn. Zeker als blijkt dat er meer inzitten. De chauffeur heeft ook rust nodig en zal toch ook aan zich zelf denken. Dat de centrale iemand stuurt kan best, maar dan zal het lijstje worden afgewerkt. Ik heb het werk ook gedaan en ben blij dat ik dat K werk niet meer doet, want een bedankje kan ook daar niet vanaf, maar als ik dan kijk naar hoe traag de mensen zelf ook nog eens zijn. Dan kom je aanrijden en dan dient de persoon klaar te staan. Dit gebeurd tegenwoordig zeer zelden. Zeker wanneer het regent dan zitten zij nog binnen aan een warme bak koffie met nog geen jas en schoenen aan. Eerst moet de koffie snel op, want, zo wordt er gedacht, de chauffeur is toch laat, dus laat hem of haar ook maar op mij wachten, vervolgens maakt men rustig aanstalten om de schoenen en jas aan te trekken en naar buiten te komen. Uit klantvriendelijkheid zeg je dan maar niets, maar je bent wel weer een kwartier te laat. Vervolgens zit deze persoon eindelijk en hop naar het volgend adres. Laat hier nu hetzelfde gebeuren, want je zou daar zijn om gek gezegd 19.15 uur. Door de vertraging en verkeersdrukte kom je hier een half uur te laat aan en ja hoor weer iemand die niet klaar zit en er een kwartier over doet om zich klaar te maken om vervolgen plaats te nemen in de auto. Dus je bent al een half uur te laat en dan vertrek je ook nog eens een kwartier later dus loopt de vertraging op tot 3 kwartier en dit zijn slechts nog maar 2 klanten. Een iedere klant denkt gewoon aan zichzelf en heeft zoiets van het is een taxi dus die wacht maar ef. 4 Klanten verder en je hebt een vertraging van anderhalf uur.

Doe eerst het werk eens voordat u domme brieven gaat schrijven naar oa: ministerie Volksgezondheid en Welzijn, 2e kamer en Trosradar. Zij doen er toch niets mee en in de 2e kamer zal het al helemaal niet behandelt worden. Hier lachen zij gewoon om. Geloof mij nu maar. Het intresseert geen enkel vervoersbedrijf hoe laat je ergens moet zijn. Je moet gewoon mazzel hebben of ruim van te voren vertrekken, want nogmaals je bent niet de enige.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ik vind dat u deze dame/heer met het vervoersprobleem aardig aan het afkatten bent.

Het voormalige TRAXX-vervoer was al niet om over naar huis te schrijven maar met de komst van het VALYSsysteem is het alleen maar nog veel erger geworden!!

Waardoor? Door het feit dat Connexxion vanwege de centen de allergoedkoopste vervoerder inleent.
Vervoerders die met uitzonderlijk slecht materiaal rijden en door de geboden ritprijs zoveel mogelijk de ritten gaan combineren met als gevolg dat er bijne niet meer een tijd valt af te spreken.

Niet voor niets heeft Connexxion nu uiteindelijk na een jaar van bijzonder slecht kinder/ouderenvervoer een boete gekregen van 1,75 miljoen euro!

Dat u niet afhankelijk bent van dit soort vervoer, zoals ik dit uit uw reaktie kan opmaken,daar mag u zeer dankbaar voor zijn.
Komt u wel in een rolstoel terecht en heeft u dat soort vervoer ineens wel nodig dan zult u wel een totaal andere toon gaan aanslaan.

Grootvader

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik ben niet aan het afkatten. Ik vertel de waarheid. Ik ben samen met mijn collegas nota bene afhankelijk van dat pleures kabinet waar jullie voor gekozen hebben. Die gasten begrijpen daar helemaal niets en jullie maar klagen, klagen, klagen, omdat het vervoer veel te laat is. Jullie gemeenten moeten dan maar eens zorgen voor een beter infrastructuur en het Rijk moet maar eens meer investeren in wegen ipv spoor. Daar hebben zij wat aan. Wij moeten tegen dat rot Brussel zeggen dat zij niet zo moeten zeuren over milieu en dat wij wel momenteel boven een norm moeten gaan zitten, omdat er anders in de toekomst helemaal niet meer aan te passen valt. Soms moet je het maar even erger maken voordat het vermindert. Die percentages waar Brussel het over heeft zijn om normaal te functioneren niet haalbaar, maar ons kabinet weet dat, maar legt het probleem bij ons burger neer, omdat ze bang zijn om tegen Brussel in te gaan. Frankrijk en Duitsland doen niet anders en wij Nederland moeten maar telkens vooroplopen en ja en amen zeggen. Door heel dat gezeur van Brussel en Nederland gaat hier alles o.a. aan vervoer kapot en wordt overgenomen door het buitenland. De toenmalige minister Maij-Weggen is veel te vroeg begonnen, omdat zij een te dom blondje is en zich figuurlijk gesproken tussen haar benen laat nemen door buitenlandse investeerders. Nu is het te laat en hebben wij door deze bimbo een wetgeving welke het voor buitenlandse investeerders en vervoerders toestaat om hier alle in te pikken. Die investeerders intresseert zich totaal niet wat jullie reiziger willen. Hun willen alles leegplukken en vervolgens de rotte eieren achterlaten. Een ander mag proberen op te knappen wat er valt op te knappen, maar niet tegen een hogere prijs, want, zo zeggen de gemeenten dan het kan voor minder. Dat konden die vorige vervoerders ook dus jullie ook. De gemeenten houd zo geld in eigen zak voor andere onbelangrijke zaken. Jullie moeten klagen bij de gemeenten en het rijk zodat er meer geld vrij komt ipv hier te zitten klagen en zeuren dat wij het in het vervoersland niet goed doen. Ga er zelf zitten. Dan zie je het eens van de andere kant. O nee dat is waar jullie zijn klant die denken koning te zijn en alles mogen zeggen. Krijg als klant toch de Pest. Wij doen allen in het vervoerswereld ons best. Wij kunnen het ook niet helpen dat alles strak wordt ingepland, verkeersdrukte toeneemt, wegen door files gestremd worden en boven al dat jullie als passagier die graag mee willen er minuten lang over doen om eindelijk eens klaar te zijn om plaats te nemen in het voertuig. Zal ik meteen nog maar even een ander feit kwijtraken. Er wordt binnen het OV niet meer betaald per passagier, maar per gereden rit. Verder heb ik het in mijn beroep echt wel naar mijn zin hoor. Zeurende klanten heb ik niet, want die hoor ik niet. Ik ben daar doof voor, want als een klant begint te zeuren duurt het nog langer en begint de volgende klant nog erger te zeuren en ga zo maar door. Van een collega destijds gehoord dat in Den Haag het busvervoer op drukke wegen van de vrije trambaan wordt gehaald dit omdat er een RandstadRail komt te rijden. Komen die jongens nog meer in de file en komen zij nog later met als gevolg dat er ritten gaan uitvallen.

Bereid je maar vast voor. Het wordt voor in de toekomst nog veel erger. Zelfs zo erg dat er dalijk rolstoelvervoerders ed wegvallen, omdat er gewoon weg geen geld voor is. Jullie gemeenten zijn zo stom en achterlijk. Dit is gewoon de keiharde realiteit. Wanneer er een ander zoals Arriva dit vervoer overneemt dan is het helemaal een zootje. Connexxion is nog steeds 1 van diegene die het vervoer hoog in het vaandel heeft staan en heeft daarvoor inderdaad laag geboden, maar zie nu ook eens in dat zij, de gemeente, niet alleen kijkt naar het geld, maar ook naar kwaliteit en betrouwbaarheid. Daar mag een X-procent afwijking in zitten en dat is opgenomen in het contract.

Ik werk zelf bij Connexxion en weet wel enigzins wat er speelt. Ik zal ook niet beweren dat Connexxion een Topbedrijf is, maar deze doet het wel beter dan ieder ander vervoersbedrijf.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 30 jun 2007 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Meestal is bij overname, zowel dit vervoer als gewone bussen als ze pas strarten een puinhoop die binnen een maand beter word.

Je moet plotseling in onbekende omgeving vaste klanten vervoeren die iets anders gewend waren!

Dus de eerste weken zal er heel veel mis gaan helaas, omdat ze wel het contract maar niet de oude werknemers overnenen die wel ervaring hadden.

Pas na een maand kun je zien of ze het beter of slechter doen.

Je kunt dit vervoer wel goedkoper maken, en dus slechter...
of duurder en beter, maar de commeciele firma wil ook nog winst!
Het word dus duurder of slechter, wat kiest U?
De belasting betaler die gezond is kiest voor goedkopere,
maar de gebruikers juist voor de duurdere, en helaas zijn de gezonde medemensen in de meerderheid, daarom word het voor U weer slechter, dit is gewoon markteconomie,
daarom terugdraaien die privatisering!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Terugdraaien zal niet meer gaan. De wonden zijn al geslagen en die zullen net zo lang leeg blijven bloeden tot de regering miljarden gaat investeren in zowel het OV als in de sector gehandicaptenvervoer cq zorgtaxi. Pas dan kunnen de wonden helen.

Dat mensen niet meegaan is niet helemaal waar. Bij concessiewisseling moeten de vaste medewerkers mee over gaan. Inleners van een uitzendbureau raken tijdelijk hun baantje kwijt totdat er met het uitzendbureau een nieuw contract is afgesloten. Daarna komen er weer enkele terug of komen er anderen.

mizz-roller
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:32

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door mizz-roller »

Makkelijk praten hebben jij maarten. Afbekken maar verder niks ondernemen. Als iedereen niks doet zoals jij komt er zeker geen verandering. Asl ik met de trein mee kon deed ik het alle min. jij weet niet hoeveel voudig mijn handicap is. Dus oordeel niet te snel.
Als je de dag van moederdag goed had gelezen had je geweten als ik later was gegaan dat dat niet meer kon. dus gooi je oordeel pas op tafel als je weet hoe de situatie is.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik bedoel het in het algemeen. Het intresseert de vervoersbedrijven niet zolang er geen geld komt vanuit de regering of gemeente. Die regelen jullie vervoer en niet wij de bestuurders. Wij doen slechts ons best en worden ook maar aangestuurd en vaak geven wij er ook de brui aan.

Dat jij die handicap heb oke dat vind ik rot voor je, maar ik kan niets voor je betekenen en een vervoersbedrijf ook niet. Het enige dat ik verder nog kan zeggen is: Wees blij dat het geen Arriva is.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Jan9 »

Wat heb je nou gedaan behalve iedereen de schuld geven?
Mizz Roller heb je in ieder geval niet geholpen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik doe niets meer.

Mij intresseert het weinig.

Wat willen de mensen...antwoord.

Wat krijgen de mensen...antwoord.

Wat voor antwoord.... Het antwoord dat zij niet willen.

Leer nu eens af dat jullie als klant geen koning zijn.

Gaap!!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat heeft Mizz-Roller ook gemerkt.
Aangezien U bij Connexxion werkt had U Mizz-Roller wellicht aan een contactpersoon kunnen helpen om deze klacht op te lossen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Jan9 »

Meld uw klacht over Valys

Sinds april dit jaar is Connexxion verantwoordelijk voor de uitvoering van het bovenregionale vervoer voor gehandicapten; Valys. Tot voorheen was Transvision de uitvoerder van Valys. De Ombudsman heeft meldingen gekregen dat deze overgang voor problemen zorgt.

De Ombudsman wil graag weten of er meer mensen zijn die een klacht hebben over de uitvoering van Valys sinds april dit jaar. Zo kunnen wij signaleren wat er fout gaat en actie ondernemen. Dus, heeft u ook een klacht over de uitvoering van Valys? Geef ons dan uw reactie!

Voorbeelden van klachten:
• De taxi komt niet op de afgesproken tijd.
• De taxirit duurt onredelijk lang.
• U heeft een medische indicatie voor individueel vervoer, maar krijgt dit niet.
• U heeft een medische indicatie voor een plaats voor in de bus, maar krijgt deze niet.
• U heeft een medische indicatie voor een vervoersmiddel met lage instap, maar krijgt deze niet.

www.deombudsman.nl

pfalanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2007 13:35

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door pfalanda »

Ook wij en met namen mijn moeder van 87 jaar heeft ernstige klachten over Valys en de taxi vervoer sektor in het algemeen.Ze heeft een medsche indicatie om voorin en uitsluitend vervoert mag worden met een taxiauto dus geen taxibus Maar ja daar heeft de centrale blijkbaar op zijn plat brabants gezegd het val dood aan want men komt regelmatig met een bus voor rijden en dan de mededeling meerijden of wachten op de dan weer te bestellen taxi riekt naar chantage, want de oudere moeten dan maar weer een uur of meer wachten terwijl ze mogelijk een afspraaak hebben. of verwacht worden Ook de afgesproken tijden worden ruim overschreden meer dan een uur is heel normaal zelfs3 uur en 3 kwartier komt voor 22-07-2007 zelfs nog. Er wordt gezegd dat dit wordt veroorzaakt door de privatiseering van deze vervoerssector maar dat is nu het gevolg van het beleid van Balkenende (is ellende).we moeten ons gezamelijk inspannen om iets aan dat beleid te doen, beter tehalve gekeerd dan geheel verdwaald. Ik hoop dat Tros radar hier eens ruim aandacht aan besteed want er zijn nog vele zwijgers als je zo om je heen hoort is er een groot ongenoegen over dit onderwerp.gegroet p.landa

Jola45
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007 12:36

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Jola45 »

Het ligt wel degelijk aan het vervoersbedrijf, die maken offertes richting gemeente bij de loting van het vervoer van gehandicapten..
Ze maken dan zo'n offerte dat het lijkt of zij die drukte aan kunnen, maar dat kunnen ze dus niet....

En daarna ligt de schuld bij de PLANNERS van zo'n vervoersbedrijf die onmogelijke combinaties maken bij gezamenlijke ritten...
Lijkt wel of de planners totaal geen richtingsgevoel hebben... en ook niet het idee hebben hoe druk het in een stad/op de weg kan zijn en verwachten dat chauffeurs van a naar b in 5 minuten rijden terwijl de werkelijke duur van a naar b 20/25 minuten is... tja dan kom je in tijdnood...

Het is dus afhankelijk van meerdere factoren..
a. een bedrijf zal voor hij/zij zich inschrijft voor een opdracht van de gemeente eerst moeten kijken of hij/zij de capaciteit er wel voor heeft.
b. de planners moeten logisch gaan indelen.
c. de chauffeurs zouden zich meer moeten bemoeien met de combinatie van ritten als blijkt dat de planner hier wederom geen rekening mee heeft gehouden dus chauffeurs, let oook eens op voor je een rit aanneemt of het wel mogelijk is en trek aan de bel als je denkt dat je het niet red en ga niet gewoon maar wat proberen daar hebben klanten niks aan

Wat ook weleens is gebeurd is een opmerking van een telefonist van een taxibedrijf: "u bent maar een goedkope klant"... dit kan dus echt niet!!!!!!!!!!

lelystadse
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:22

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door lelystadse »

Ik heb zelf regelmatig dit soort ellende met Valys.

Ik heb in April met grote verbazing vernomen dat ConeXXIOn toch weer het contract heeft.
Ze boden de laagste prijs pffff tja ze hebben geen materiaal en besteden bijna alles uit aan derden, dit is slecht want communiceren kan men bij Conexxion simpel weg neit.

De boete die ze kregen is terrecht en was eindleijk een beetje zalf op de wonden.

Maar mijn grote vraag blijft hoe kan Den Haag zo STOM zijn geweest om Conexxion mee te laten bieden als je op 2 vlakken al slecht werk geleverd krijgt (schoolvervoer en voorheen gehandicaptenvervoer) dan wil je toch niet nog eens met datzelfde slechte bedrijf in zee gaan, openbare aanbesteding of niet.

Het is een beloning dat conexxion beide miljoenen contracten kreeg ziekenvervoer en gehandicaptenvervoer en geloof me Den Haag was niet zo STOM, want door deze contracten werd Conexxion in een klap veel meer waard en precies dat kwam ze in Den Haag mooi uit, toen de boel werd verkocht aan een Fransman.

waarom?

1. het meot zo geodkoop mogelijk
2. er moet veel verdiend worden want we kosten al zoveel
3. het boeit nu erg weingi op de P na dan
4. zorgvervoer behoort bij den ahag en niet als commercieel geprivatiseerd befrijf onder leiding van een Frans Bedrijf!

Renè40
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2008 19:47

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Renè40 »

Beste mensen

Ik ben zelf chauffeur bij de Peutax in breda en rij zelf de deeltaxi het ligt gewoon aan de chauffeur die uw route moet rijden en de centrale moet op tijd de rit geven aan de chauffeur en de chauffeur moet zorgen dat hij/zij op tijd moet zijn een goede navigatie zal al veel werk minderen in het zoeken , ik ben zelf werk zaam geweest bij connexxion taxi service toen was het nog traxx ben nog nooit te laat gekomen bij de klant de tweede kamer zal deze aan de peutax moeten gunnen dan zal het wel beter gaan met valys .
ook als chauffeur onder vindt ik steeds vaker dat de chauffeur bedreigt wordt door de klanten en dat pikken wij niet zeer zaker niet voor het salaris wat wij krijgen laat eerst dat maar eens op lossen ik zou zegen draai eens een week met ons mee en ervaar zelf maar een hoe zwaar het is om taxi chauffeur te zijn,
maar zeg ik altijd alles komt goed als we het samen doen denk daar maar eens overna neem gerust contact met mij op

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ervaring in taxi/valysvervoer.

Er werd opgemerkt: [quote] draai eens een week met ons mee en ervaar zelf maar een hoe zwaar het is om taxi chauffeur te zijn, [einde quote].

Alleen........
Wonderlijk dat ik die zwaartte nooit zo gevoeld heb.
Wel even een korte periode een rottige baas gehad met erbarmelijk slecht materiaal maar dat heb ik mijn klanten niet aangerekend.

40 jaar en eigenlijk vrijwel altijd met veel plezier gewerkt!
Het is maar hoe je het aanpakt.

Grootvader

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door Jonjo »

JA, er zijn nu eenmaal mensen die je het nooit naar de zin kan maken. Dit slaat niet op U grootvader/kanovaarder. MAAR veel van de hier op deze site klagende personen denken dat ze alleen{ een soort of REMY] op deze aarde zijn. Het zijn met name de EGOISTEN die zeuren. Veel kan verbeterd worden, dat is zeker, maar om zo negatief te zijn, ik zou ze laten lopen, zwemmen of wat dan ook. Of gewoon lekker in je eigen mandje blijven dan hoef je niet te zeuren. Ach ik ben zo zielig en DAT willen ze niet voor mij doen. TRIEST. Wees blij dat je geholpen word.

meeleester
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2006 19:12

Re: Valys maakt er weer een potje van!!

Ongelezen bericht door meeleester »

Luchtte het op, Jonjo?

Als ik jou was zou ik een andere job zoeken, snel. Kan nooit goed zijn voor de gezondheid, zo veel frustratie, afgunst etc. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik zou gillend wegrennen van zo'n baan. Dan nog 10 keer liever achter de lopende band. Geestdodend werk, maar in elk geval niet meer van doen met die etterige 'klanten'.

Weet je wat mij opluchtte?

De garantie die ik nu heb dat mijn 'zittend ziekenvervoer' gewoon lekker op tijd komt. Uberhaupt komt. Dat ik geen 8 uur 'in touw' ben voor een tijdbestek van anderhalf uur. Dat ik nu dagelijks van doen heb met zeer service gerichte chauffeurs in plaats van hit or miss en dito centralisten met klantenkennis. Dat nu niet meer blijvend mijn gezondheid geschaad wordt door abominabele 'vervoers'-situaties. Sterker nog; dat men standaard op me blijft staan wachten, geweldig.
Een verademing na een vervoerder die er niet de kantjes afliep, maar eerder de kilometers. Van Valys maak ik nog altijd geen gebruik. De oude vervoerder heeft nog altijd daarvoor het onderaannemerscontract in mijn regio en bakt daar zo mogelijk een nog groter potje van. Neuh, dan maar niet 'reizen', dat scheelt me te veel tijd en gezondheid. Tijd, gezondheid en versleten banden van de rolstoel als ik het zo lees. Ik kan immers een persoon treffen die denkt 'laat maar lekker lopen of zwemmen' en vervolgens 'weet je wat, laat ik dat gewoon eens lekker dóen'. :lol:

Gesloten