LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys met kerst en oud en nieuw

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
dummydum
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2006 17:15

Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door dummydum »

Valys heeft eenzijdig besloten dat ritten met valys voor de kerst en oudejaarsavond uiterlijk op 20 december doorgegeven kunnen worden, dit hebben ze dmv een mailing doorgegeven aan hun klanten.
Helaas willen ze er geen rekening mee houden dat veel van hun klanten niet (meer) in staat zijn daar rekening mee te houden.
Vaak moeten de ritten door familieleden doorgegeven worden, deze familieleden zijn dan niet op de hoogte van de door valys ingestelde wijzigingen.
Ik vraag mij af hoeveel klanten van valys hierdoor niet in staat zijn om de feestdagen met hun familieleden te vieren!
Persoonlijk heb ik op 20 december geprobeerd een rit te regelen voor mijn moeder van 89, helaas waren ze overdag telefonisch zeer slecht te bereiken, aangezien ik niet op de hoogte was van de deadline dacht ik, ik probeer het morgen nog wel een keer.
Nu moet ik zelf vrij van mijn werk nemen om haar op te halen en moeten we iets regelen zodat ze ook weer thuis kan komen.
Wat service betreft heeft valys nu toch echt wel de bodem bereikt! :evil:

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Hier kan je de klacht neerleggen.

Laat weten hoe het afgelopen is.

https://www.valys.nl/een-reis-boeken/ee ... t-indienen

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

dummydum schreef:Valys heeft eenzijdig besloten dat ritten met valys voor de kerst en oudejaarsavond uiterlijk op 20 december doorgegeven kunnen worden, dit hebben ze dmv een mailing doorgegeven aan hun klanten.
Helaas willen ze er geen rekening mee houden dat veel van hun klanten niet (meer) in staat zijn daar rekening mee te houden.
Vaak moeten de ritten door familieleden doorgegeven worden, deze familieleden zijn dan niet op de hoogte van de door valys ingestelde wijzigingen.
Ik vraag mij af hoeveel klanten van valys hierdoor niet in staat zijn om de feestdagen met hun familieleden te vieren!
Persoonlijk heb ik op 20 december geprobeerd een rit te regelen voor mijn moeder van 89, helaas waren ze overdag telefonisch zeer slecht te bereiken, aangezien ik niet op de hoogte was van de deadline dacht ik, ik probeer het morgen nog wel een keer.
Nu moet ik zelf vrij van mijn werk nemen om haar op te halen en moeten we iets regelen zodat ze ook weer thuis kan komen.
Wat service betreft heeft valys nu toch echt wel de bodem bereikt! :evil:
Nou dit is al jaren zo geregeld bij valys. Dit is niks nieuws. Uw moeder heeft een nieuwsbrief ontvangen omtrent deze gang van zaken rondom feestdagen.

Dus een klacht indienen is overbodig. U krijgt nul op rekest.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dummydum schreef:Valys heeft eenzijdig besloten dat ritten met valys voor de kerst en oudejaarsavond uiterlijk op 20 december doorgegeven kunnen worden, dit hebben ze dmv een mailing doorgegeven aan hun klanten.
Helaas willen ze er geen rekening mee houden dat veel van hun klanten niet (meer) in staat zijn daar rekening mee te houden.
Vaak moeten de ritten door familieleden doorgegeven worden, deze familieleden zijn dan niet op de hoogte van de door valys ingestelde wijzigingen.
Ik vraag mij af hoeveel klanten van valys hierdoor niet in staat zijn om de feestdagen met hun familieleden te vieren!
Persoonlijk heb ik op 20 december geprobeerd een rit te regelen voor mijn moeder van 89, helaas waren ze overdag telefonisch zeer slecht te bereiken, aangezien ik niet op de hoogte was van de deadline dacht ik, ik probeer het morgen nog wel een keer.
Nu moet ik zelf vrij van mijn werk nemen om haar op te halen en moeten we iets regelen zodat ze ook weer thuis kan komen.
Wat service betreft heeft valys nu toch echt wel de bodem bereikt! :evil:
Het is inderdaad te gek voor woorden dat je als kind iets moet doen voor je moeder....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door Brahms »

Heel begrijpelijk dat Valys een planning wil en moet maken voor rond de feestdagen.
Medewerkers van Valys hebben ook recht op vrije feestdagen, al is het maar om het jaar, waardoor er maar een beperkt aantal medewerkers beschikbaar zijn.
Om zoveel mogelijk ritten toch te kunnen rijden is daarom een strakke planning noodzakelijk. Logisch dat Valys dan tijdig wil kunnen plannen om toch iedereen, mits tijdig gemeld, van dienst te kunnen zijn.

En verder, zoals reeds geschreven, even een familielid ophalen en wegbrengen is nou ook niet zo'n probleem, juist een mooi gebaar met de feestelijke kerstdagen.
En lukt dit niet, er zijn ook nog altijd gewone taxi's.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door moederslink »

dummydum schreef: Helaas willen ze er geen rekening mee houden dat veel van hun klanten niet (meer) in staat zijn daar rekening mee te houden.
Vaak moeten de ritten door familieleden doorgegeven worden, deze familieleden zijn dan niet op de hoogte van de door valys ingestelde wijzigingen.
Ik vraag mij af hoeveel klanten van valys hierdoor niet in staat zijn om de feestdagen met hun familieleden te vieren !
Deze briefing ontving ik ook en het is ieder jaar zo!
Hoe moeilijk is het om dit als familielid zelf een beetje in de gaten te houden en ruim van te voren iets te plannen voor moeder?
TIP :
zet het nu alvast in de agenda dat je ruim voor de 20e dec 2016 een rit boekt heen en terug voor je moeder, als ze er dan nog is :evil:
GJvdZ schreef:Het is inderdaad te gek voor woorden dat je als kind iets moet doen voor je moeder....
Inderdaad! Wat een opoffering :roll:
Wees blij dat je moeder er nog bij kan zijn dit jaar, op haar 89e... :shock:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik ben al jaren klant bij Valys en ik heb nog nooit bericht ontvangen over deze regel. En iedereen die doet alsof het heel normaal is om iemand met een beperking op te halen als familielid, heel leuk van jullie, ervaring mee? Ten eerste ga je met Valys om zelfstandig te reizen. Dan ben je niet afhankelijk van een ander en voel je je geen "last". En ten tweede, als je in een elektrische rolstoel zit (die dus niet opvouwbaar is) kun je dat ding niet zo even in elke auto meenemen. In een gewone autostoel zitten kan ook enorme problemen geven, evenals het tillen. En ja, als je ouder zelfstandig met Valys KAN reizen en je MOET opeens vrij gaan nemen om iets te regelen, dat is uitermate vervelend ja.

PS
Ik vind het zelf vrij raar dat je op 31 december tot 20.00 uur kan reizen en op 1 januari vanaf 09.00 uur. Dan ben je dus verplicht om ergens te blijven slapen (indien mogelijk) of om 00.00 uur niet bij familie/vrienden te zijn omdat je erg vroeg weg moet. Erg vervelend.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door 16again »

VioletPrue schreef:Ik vind het zelf vrij raar dat je op 31 december tot 20.00 uur kan reizen en op 1 januari vanaf 09.00 uur.
Kunnen chauffeurs alle aandacht geven aan de reiziger bij onder begeleiding in- uitstappen, als aan alle kanten om je heen vuurwerk af gaat?
Voor mensen die slecht ter been zijn is Valys de vervanging van het reguliere openbare vervoer ....dat ook stil ligt vanaf 20:00

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

VioletPrue schreef:Ik ben al jaren klant bij Valys en ik heb nog nooit bericht ontvangen over deze regel. En iedereen die doet alsof het heel normaal is om iemand met een beperking op te halen als familielid, heel leuk van jullie, ervaring mee? Ten eerste ga je met Valys om zelfstandig te reizen. Dan ben je niet afhankelijk van een ander en voel je je geen "last". En ten tweede, als je in een elektrische rolstoel zit (die dus niet opvouwbaar is) kun je dat ding niet zo even in elke auto meenemen. In een gewone autostoel zitten kan ook enorme problemen geven, evenals het tillen. En ja, als je ouder zelfstandig met Valys KAN reizen en je MOET opeens vrij gaan nemen om iets te regelen, dat is uitermate vervelend ja.

PS
Ik vind het zelf vrij raar dat je op 31 december tot 20.00 uur kan reizen en op 1 januari vanaf 09.00 uur. Dan ben je dus verplicht om ergens te blijven slapen (indien mogelijk) of om 00.00 uur niet bij familie/vrienden te zijn omdat je erg vroeg weg moet. Erg vervelend.
Ook die regeling is er al jaren en niet alleen voor valys, maar ook de regiotaxi heeft dan dezelfde regeling. Heeft i.d.d. met veiligheid te maken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door Brahms »

...... en verder natuurlijk ook met het sociale feit dat chauffeurs, net zoals personeel in het openbaar vervoer, welke al altijd dubbele onregelmatige diensten draaien, ook wel eens even thuis willen zijn tijdens oud en nieuw.
Valys is een heel mooie service, maar helaas net als openbaar vervoer niet 365 dagen 24/24 uur beschikbaar.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De Regiotaxi is een vervanging voor het openbaar vervoer, daar kun je ook zonder pasje gebruik van maken. Valys is geen vervanging voor het openbaar vervoer. Je hebt een maximaal aantal kilometers die je kunt reizen per jaar en je kunt zonder pasje geen gebruik maken van Valys.

Kan een chauffeur je aandacht geven met in- en uitstappen als er vuurwerk afgaat? Ik hoop van wel zeg, anders kun je voor 20.00 uur op de 31e technisch gezien ook niet reizen. In mijn wijk kun je dan tussen oktober en maart niet reizen. Dus ja, dat kan.

Als deze regeling er al jaren is, is het misschien ook handig om daar de gebruikers van op de hoogte te stellen? Ik wist van geen van beide regelingen iets af en ben toch best thuis in "gehandicaptenland".

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door Brahms »

VioletPrue schreef:.....Kan een chauffeur je aandacht geven met in- en uitstappen als er vuurwerk afgaat? Ik hoop van wel zeg......In mijn wijk kun je dan tussen oktober en maart niet reizen......
Overdrijven is ook een vak !

Het niet rijden heeft gewoon te maken met het feit dat eigenlijk niemand wil werken tijdens oud/nieuw, niet in het OV, en ook niet bij Valys of taxibedrijven. Verder komt er natuurlijk een stukje veiligheid om de hoek kijken.
Maar dat was al eerder geschreven.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

Brahms schreef:
VioletPrue schreef:.....Kan een chauffeur je aandacht geven met in- en uitstappen als er vuurwerk afgaat? Ik hoop van wel zeg......In mijn wijk kun je dan tussen oktober en maart niet reizen......
Overdrijven is ook een vak !

Het niet rijden heeft gewoon te maken met het feit dat eigenlijk niemand wil werken tijdens oud/nieuw, niet in het OV, en ook niet bij Valys of taxibedrijven. Verder komt er natuurlijk een stukje veiligheid om de hoek kijken.
Maar dat was al eerder geschreven.
Kletsverhaal, als je dit soort ritten uitvoert moet je ook rijden met oud en nieuw. Er wordt al jaren bij valys rond de kerstdagen aangegeven dat men tijdig moet reserveren en wanneer er nog gereden wordt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door Brahms »

puma73 schreef:....Kletsverhaal, als je dit soort ritten uitvoert moet je ook rijden met oud en nieuw.....
Natuurlijk ! Terwijl alle winkels dicht zijn, OV niet rijdt, Taxi's niet te krijgen zijn, restaurants, pretparken, dierentuinen dicht zijn en de Ziekenhuizen alleen open zijn voor vuurwerkslachtoffers en alle andere voorzieningen ook dicht zijn, moet Valys wel rijden voor gehandicaptenvervoer tussen 20.00 en 09.00 uur tijdens de jaarwisseling....

Nou, met alle respect, zou even niet weten waarom !

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

Brahms schreef:
puma73 schreef:....Kletsverhaal, als je dit soort ritten uitvoert moet je ook rijden met oud en nieuw.....
Natuurlijk ! Terwijl alle winkels dicht zijn, OV niet rijdt, Taxi's niet te krijgen zijn, restaurants, pretparken, dierentuinen dicht zijn en de Ziekenhuizen alleen open zijn voor vuurwerkslachtoffers en alle andere voorzieningen ook dicht zijn, moet Valys wel rijden voor gehandicaptenvervoer tussen 20.00 en 09.00 uur tijdens de jaarwisseling....

Nou, met alle respect, zou even niet weten waarom !
Ik wel, maar ik ben iemand die gebruik maakt van dit systeem. Dat dit al jaren zo is en ook de reserveringen voor de kerstdagen voor een bepaalde tijd moeten worden gemaakt. Dat het niet klopt en dat het anders moet is een ander verhaal.

Nog even ter info van de website van valys
Valys is voor vervoer buiten de regio voor reizigers met een mobiliteitsbeperking. Voor de korte afstanden is er in veel plaatsen een lokaal of regionaal vervoerssysteem. Maar als u verder van huis wilt, dan is er Valys. U kunt Valys gebruiken als u verder reist dan 5 OV-zones vanaf uw woonadres. Voor een bezoek aan familie of vrienden of fijn een dagje op stap met de kleinkinderen.
Met valys reis je niet naar ziekenhuizen e.d. Daar zijn andere vormen van vervoer voor.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Goed. Mijn moeder zit sinds kort in een rolstoel. Kan daar niet even in- en uitgezet wordn dus moet in de rolstoel vervoerd worden.
Hoor graag van jou hoe ik mijn moeder bij het ziekenhuis moet krijgen als ik geen gebruik mag maken van Valys.
Kan haar moeilijk mee nemen in bus en trein in verband met de toegang

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

taxikemperman schreef:Goed. Mijn moeder zit sinds kort in een rolstoel. Kan daar niet even in- en uitgezet wordn dus moet in de rolstoel vervoerd worden.
Hoor graag van jou hoe ik mijn moeder bij het ziekenhuis moet krijgen als ik geen gebruik mag maken van Valys.
Kan haar moeilijk mee nemen in bus en trein in verband met de toegang
Dat jij valys daarvoor misbruikt moet jij weten. Er zijn andere mogelijkheden voor, dat heet zittend ziekenvervoer. Dat is er namelijk voor rolstoelgebonden mensen. Aan te vragen via de zorgverzekeraar.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Niet dus voor een enkel consult

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

taxikemperman schreef:Niet dus voor een enkel consult
Ik zit al jaren in een rolstoel en ik heb gewoon zittend ziekenvervoer, ook voor een enkel consult. Beroep doen op hardheidsclausule. Maar als je hier over wilt discussieren graag een nieuw topic hoort hier niet thuis.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door Brahms »

....Ik wel, maar ik ben iemand die gebruik maakt van dit systeem. Dat dit al jaren zo is en ook de reserveringen voor de kerstdagen voor een bepaalde tijd moeten worden gemaakt. Dat het niet klopt en dat het anders moet is een ander verhaal.....
Eigenlijk "eist" u gewoon meer dan mensen welke afhankelijk zijn van gewoon openbaar vervoer.
Die kunnen ook niet altijd reizen, als ze willen.
Ook mensen met een eigen auto bedenken al dagen war ze gaan doen met de feestdagen, dus enige dagen van te voren reserveren bij Valys ligt in dezelfde lijn.

Gesloten