LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet alle rolstoelen meer meegenomen door taxibedrijven

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Ray1806
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019 23:19

Niet alle rolstoelen meer meegenomen door taxibedrijven

Ongelezen bericht door Ray1806 »

Via diverse kanalen bereiken mij berichten dat rolstoelen die NA 1/7/2019 niet voldoen aan de ISO 7176-19, niet meer worden meegenomen door taxibedrijven. Op de site van het Sociaal Fonds Taxi staat eveneens te lezen dat de huidige EN nog steeds actuele Code VVR (zie www.codevvr.nl ) onjuist zou zijn en dat de uitgeklede versie van de taxibranche, de enige geldende Code zou zijn. Dit is typisch een geval van "wij van WC eend..."

In de thans geactualiseerde update van de NEN-ISO staat duidelijk omschreven dat ook rolstoelen die niet aan de vereisten van de 7176-19 voldoen, wel degelijk veilig vastgezet en vervoerd kunnen worden.

Deze website van het Sociaal Fonds Taxi geeft dus misleidende informatie en wil op deze wijze vele mensen op onkosten jagen door nieuwe rolstoelen aan te schaffen. Mede daardoor is de "hernieuwde code van het SFT" ondersteund door de rolstoelbranche en bedrijven die hier dik aan verdienen.

Laat u niet misleiden en kijk voor de juiste informatie op de website van de enige echte Code VVR: www.codevvr.nl of stel uw vraag via de contactpagina van www.vastisbeter.nl

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet alle rolstoelen meer meegenomen door taxibedrijven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En hoeveel invalide weten wat die norm inhoud, en alle chauffeurs?

Verder zijn er die een zo aangepaste hebben dat die buiten die norm vallen nooit meer weg kunnen.
Ik weet hoeveel er zijn door vrijwilligers werk in verzorgingshuis maar weigeren, dan zoeken we wel andere firma die diverse klemmen heeft voor vastzetten.

Een bepaalde standaard is goed, maar om nu nog goede rolstoelen te vervangen voor deze datum,
ik weet hoelang sommige voor een goed passende stoel moeten wachten omdat de oude versleten is!

Gesloten