LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.

Heeft U klachten aangaande het zorg, aanvullend en Valys vervoer?

ja (toelichting aub)
9
82%
nee
1
9%
soms (toelichting aub)
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11

espressoleut
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:27

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door espressoleut »

over valys hebben we in de regio eindhoven weinig te klagen want dat wordt door hun uitbesteed aan een ander,alleen het zorgververvoer wordt hier door onze zorgverzekeraar wel aan conexion gegund.Er staat duidelijk in de computer dat er met gestrekt been gereisd word,en dat de rolstoel een kleine bodemvrojheid heeft en er niet met oprijgoten gewerkt kan worden.En wat denk je een taxibus zonder lift maar met rijgoten,en dan komt er na ruim een een een andere bus aangevlogen met te weinig plaats omdat de rolstoel 1.75mtr. lang is.Ondertussen het ziekenhuis gebeld en het probleem uitgelegd en had er begrip voor dat ik telaat was maar hij wilde raden naar de vervoerder en had het in een keer goed.Toen kwam er een derde bus aan en dat was dezelfde als de eerste.Er moest maar even geprobeerd worden en anders even uit de elektrische rolstoel gestapt worden en dan werd de rolstoel er ingetild?¿?
De chauffeur vertelde het met het schaamrood op zijn wangen maar vertelde erbij dat hij dit als boodschap had meegekregen.Een dwarsleasie en dan even uit de rolstoel was geen optie en vertelde de chauffeur als ik dat kon ging ik te voet.De chauffeur belde dat het niet ging en heb heel onbeschofd de telefoon van de chauffeur opgepakt en die goede man eventjes verteld hoe ik er over dacht en hem eerst de opdracht geven het ziekenhuis te bellen en uitleg te gaan geven waarom ik weer te laat was.Hij fungeerde niet als boodschappen jongen was zijn comentaar.Heb de chauffeur een kop koffie binnen aangeboden en hij is ondertussen aan het bellen gegaan om toch een taxibus geregeld te krijgen,dit was hem gelukt maar moest hem zelf vooruit betalen en bij de zorgverzekering indienen,dit dus nooit niet en heb het taxibedrijf laten weten dat ze het bij conexion voor centen moesten zijn,de behulpzame chauffeur wist dit ook nog te regelen en ben met een vertraging van maar liefst ruim drie uur telaat in het ziekenhuis gearriveerd.
De zorgverzekeraar wilverder niets doen als alleen de klachten aanhoren en zijn eronder tussen ook een beetje moe van maar ze hebben nu eenmaal een contract met hun en kunnen verders weinig.Maar hiervoor deze toestanden ben ik bereid om over te stappen naar een andere zorgverzekering alleen iemand die gehandicapt is heeft weinig te kiezen want je bent te duur en dan willen ze je nergens.

nEna50
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:30

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door nEna50 »

Als iedereen die van het zorgvervoer gebruik MOET maken ivm een handicap of een chronische ziekte nu eens ALLEMAAL hun klachten zouden durven vertellen dan weet ik zeker dat er wat aan gedaan wordt. Ik begrijp de mensen echt wel de niets meer durven te zeggen want doe je je mond opne dan wordt je niet meer gereden net zoals ik maar wel gewoon de hele zorgpremie betalen en ik heb nota bene een machtiging van DSW tot 2099!!

Ook DSW wil niets uitzoeken en geeft de vervoerder het voordeel van de twijfel en laat de zieken en gehandicapten gewoon barsten.
Ja ik mag elke vervoerder die ik maar wil bellen maar moet dan wel steeds alle ritten voldoen, nou je zal maar drie keer per week naar Rotterdam moeten, was de laatste keer voor een retour rit 88 euro kwijt, dat kan ik echt niet voorschieten van een WAO van 75%!! goh wat denkt DSW mee...

Ik heb alles en iedereen die ook maar iets zou kunnen betekenen zoals de media, krant organisatie's noem het maar op maar helemaal niets! Ook naar instellingen, ziekehuizen ed geflyerd om mensen er te te zetten er iets aan te doen, niet een........

ik heb 2 adressen gekregen waar ik mijn klachten over het zorgvervoer kwijt kan dit naast de zorgverzekeraar en vervoerder dat is


het meldpunt Consumenten zorg, tel,030-2916777 of stichting klachten geschillen zorverzekering, tel:030-6988360
ze zullen ook best op internet staan
Veel succes!

RabanePaco
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2007 22:29

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door RabanePaco »

Gisteren, tweede kerstdag, woensdag 26 december 2007 had mijn schoonmoeder van 97 jaar oud voor 10 uur 's morgens Valys Gehandicapten Vervoer geboekt van Rijswijk, postcode 2285 AC naar Amsterdam, postcode 1071 RD. Mijn schoonmoeder werd pas om 11:30 uur, 1½ (anderhalf!) uur na de afgesproken tijd opgehaald en kwam pas om 3 uur 's middags in Amsterdam aan, dus 5 (vijf!) uur na de afgesproken vertrektijd, een rit die normaal in 40 minuten gereden moet kunnen worden.

Valys heeft bij deze rit op twee punten op ernstige wijze hun eigen vervoersvoorwaarden overtreden (http://valys.nl/Algemene_Voorwaarden_Va ... l_2007.pdf).
* Artikel 7.1. “Het Vervoermiddel is maximaal vijftien minuten vóór of ná de gewenste vertrektijd aanwezig.” Het busje was 1 ½ uur te laat. Een vijf-voudige over­schrijding van hun norm.
* Artikel 7.1 (i) “de reistijd bedraagt niet meer dan maximaal twee maal de reguliere reistijd per auto voor dat traject”, ook zoals in het geval van deze reis van gecombineerd vervoer. Zoals vermeld kwam mijn schoonmoeder pas 5 uur na de afgesproken vertrektijd aan. De afstand voor deze reis is 58.2 km en de gebruikelijke reistijd bedraagt 40 minuten (ANWB routeplanner). Een ruim zeven-voudige overschrijding van hun norm.

Het gebruikte vervoermiddel bevond zich bovendien in een deplorabele staat. De stoel­bekleding van de zitting was dermate versleten was dat het frame van de zitting in het been van mijn schoonmoeder sneed, waardoor haar been ging slapen. Bovendien begaf de uitlaat van het busje het onderweg en moest dit tijdens de rit worden gerepareerd. Een defecte uitlaat hoort bij normaal periodiek onderhoud tijdig vervangen te worden. Ik vraag mij af welke andere gebreken dit busje nog had.

Uiteraard is deze wanprestatie niet verbazingwekkend indien er 9 personen tegelijk vervoert en er voor een rit van Rijswijk naar Amsterdam onder andere via Alphen a/d Rijn en Den Dolder word gereden, gedeeltelijk via secundaire wegen en stadswijken. Dan wordt de rit nooit binnen het dubbele van de normale reistijd gehaald. Bij het plannen van deze rit, evenals waarschijnlijk bij het plannen van het ophalen van uw passagiers dat ook veel te lang duurde (zie boven) wordt waarschijnlijk een overambitieus en vol­ledig onrealistisch doel gesteld.

Om mijn schoonmoeder dit ongerief voor een tweede keer op dezelfde dag te besparen hebben wij voor de terugreis Valys maar geannuleerd. Hierbij werd door uw telefoniste opgemerkt dat dit wel verstandig was omdat “de terugweg wel eens net zo lang zou kunnen duren”. Wij hebben mijn schoonmoeder zelf maar terug gebracht.

Ik vind de wijze waarop Valys / Connexxion oudere, minder valide per­sonen vervoert schandalig. In dit geval heeft een bijna 100-jarige vrouw 5 uur zonder drinken gezeten en zonder de mogelijkheid van toiletbezoek. Na deze rit was mijn schoonmoeder dermate vermoeid, dat ze nauwelijks van het bezoek heeft kunnen genieten; ook de dag na de reis is zij nog steeds uitgeput.

Dit voorval staat niet op zich zelf. In feite heeft mijn schoonmoeder, sinds Valys door Connexxion wordt uitgevoerd, nooit zonder klachten van Valys gebruik gemaakt. Indien Connexxion dit soort vervoer niet voor de ter beschikking gestelde middelen kan uitvoeren, dan dient het het contact hiervoor niet aan te gaan.

Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij Valys. Ik ben benieuwd.

Ook heb ik Valys / Connexxion voorgedragen voor een koude douche.

stellabos
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2008 14:00

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door stellabos »

Geplaatst op 21 Jun 2008 15:04 door stellabos


--------------------------------------------------------------------------------

Welwillend en vooroordelen, nee hoor inmiddels ben ik dat hoofdstuk allang voorbij, na alles wat ik meegemaakt heb.

Het systeem werkt niet, en dat bewijst het feit dat het niet 1 keer, maar iedere keer fout gaat sinds connexion het overgenomen heeft.

Misschien moet je een keertje bij me komen kijken, naar mijn zoon bijv. en naar de manier waarop hij en ik behandeld worden.

Ik zou graag willen dat het probleem opgelost kon worden en heb valys uitgebreid (al vier keer) geschreven en gevraagd of er konstruktief iets opgelost kon worden en dat ik meer dan bereid ben hieraan mee te werken en tijd in de steken.

Verder wat ik beschrijf benadert nog lang niet wat er de afgelopen twee jaar gebeurd is, maar alleen de incidenten van de laatste maand. Ik heb inmiddels als 4 excuus brieven en 2 bloemenbonnen gehad.

Misschien moet jij niet te snel een oordeel vellen.en ik vraag me zelfs af of jij bij connexion werkt?

Naar boven

Maarten65
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 09:13

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door Maarten65 »

Onderstaande klacht heb ik naar Valys gestuurd.
==============================

Geachte mevrouw, heer,

Voor mijn moeder, <naam> is zaterdag 28 juni j.l. een bus besteld vanaf <adres> in Rijswijk (ZH) voor vervoer naar Utrecht.

Deze bus is besteld voor 11:30 uur zodat zij ruimschoots op tijd voor een bruiloft in Utrecht aanwezig kon zijn. Deze bruiloft begon om 14:00 uur.

De bus kwam echter om 13:40 uur. De aankomst in Utrecht was om 14:30 uur.

Ik hoef u waarschijnlijk de teleurstelling van mijn moeder niet te schetsen dat de bruiloft gemist werd. Dat de ceremonie nog even werd uitgesteld omdat zij nog niet aanwezig was heeft uiteraard niet mogen baten. Zij heeft dus compleet moeten missen dat de huwelijksambtenaar haar naam in zijn rede ook nog heeft genoemd.

Het is voor haar niet leuk om dit achteraf van anderen te horen.

Kunt u zich voorstellen dat, wat een mooie dag voor iemand die toch al weinig hoogtepunten meer in haar leven heeft om naar uit te kijken, had kunnen worden hierdoor compleet verpest is?

Graag verneem ik uw reactie.

mika41
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 16:15

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door mika41 »

hallo, mijn zoon is vanaf zijn geboorte gehandicapt om dat artsen een verkeerde diagnose stelden en de inschatting van mijn zoon van inplaats 30 weken zwangerschap zij zeiden dat hij met 36 weken werd geboren en met een hersenvliesontsteking hebben ze later pas bekend gemaakt. Mijn zoon kan geen gebruik maken van de fassiliteiten van gehandicapten omdat ze mijn zoon niet gehandicapt genoeg vinden terwijl hij al verschillende botox behandelingen heeft gehad en zelfs is geopereerd aan zijn linker been ik probeer iedere keer voor hem een beetje genoegdoening te krijgen maar hij heeft zijn kop en postuur niet mee. hij voetbalt en doet aan Muy thai boxing dus een heel gespierd lichaam jammer voor hem maar als ouders zo trots.
Alles wat we aan vragen krijgen we nul echt nul ook omdat hij op een gewone school zit erg jammer hoor Nederland die zo met de gehandicapte omgaat, erg jammer.Geen vervoer als je op een gewone school zit.(discrminatie)

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door zwartje »

Het zorgvervoer is een puinhoop. Ik ben vanaf december 2007 nog geen één keer bij het ziekenhuis aangekomen of thuis gekomen.
Ik heb mijn klachten neergelegd bij de vervoerder en heb mijn klacht uiteindelijk bij de geschillencommissie Taxi voorgelegd.
Uitslag: mijn klachtengeld (25,--) terug en 50,-- voor het niet ophalen.

Ik zou iedereen die problemen heeft met Valys, regiotaxi of zorgvervoer willen vragen om je klachten te melden en het uiteindelijk voor de geschillencommissie te laten komen. Dit is de enige manier dat de vervoerder het te laten voelen.

Hoe te werk gaan als je niet/of veel te laat bent opgehaald.
Klacht aan vervoerder (aangetekend met ontvangstbevestiging sturen) en wijzen op artikel 13.2 van algemene taxivoorwaarden. (deze voorwaarden zijn op internet te vinden).
Geef de vervoerder 6 weken om te reageren.
Klacht indienen op Taxiklacht.nl (inderdeel van ministerie verkeer en waterstaat)
Komt de vervoerder met één of andere smoes meld je geschil aan bij de geschillencommissie Taxi. De kosten om dit geschil aanhangig te maken is 25,--.
De kans is groot dat je het wint.

stagger lee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2008 14:03

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door stagger lee »

Valys: we worden er ziek van!

Op 14 augustus hebben we een valys rit besteld naar Symphony in Rosso in het Gelredome op 7 september, een cadeau van mij aan mijn vrouw omdat ze helemaal wild in van Lionel Richie. Aangezien mijn vrouw een scootmobiel gebruikt zou die ook meegaan. Ze zou om 4 uur opgehaald worden in Sneek, en om 23:30 weer opgehaald worden. Alles was in kannen en kruiken.

Tot onze grote verbazing kregen we vanochtend (op de dag zelf dus!) een telefoontje van Valys, dat mijn vrouw en begeleider niet om 11:30 opgehaald konden worden omdat de chauffeur van het betreffende taxi bedrijf om 1:00 binnen moeten zijn. De enige tijd dat ze opgehaald kon worden was om 21:00.
In de discussie die daarop volgde werd mijn vrouw verteld dat dat bij de reservering al verteld was (dit is dus niet gebeurt, anders was die rit natuurlijk niet gereserveerd ;). Na enkele minuten werd door de "dame" de verbinding verbroken.

Het gedrag van van Valys en tegenwerkende taxibedrijven is onmenselijk. Ik heb er geen woorden voor. Als ze gisteren hadden laten weten dat we geen vervoer terug hadden, was nog een auto te huren of een andere oplossing te zoeken.

de conclusie: 120 euro aan entree door het putje, een dag vergald en de droom van mijn vrouw (Lionel Richie live zien) aan duigen. Maar dat intereseerd Valys e.d. niet. Stel je voor dat je hulpbehoevende mensen geeft waar ze om vragen. Ze zouden het wel eens kunnen gaan verwachten dat ze de gevraagde dienst krijgen, en dat kan toch niet!

Het wordt hoog tijd dat er eens heel goed naar de service van Valys en tegenwerkende taxibedrijven wordt gekeken, wederom!

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door zwartje »

Als eerste het is niet netjes zoals Valys gehandeld heeft. Maar wie de algemene voorwaarden van Valys leest ziet ook dat er tot 01.00 uur wordt gereden.

De afstand Arnhem Sneek is bijna 2 uur rijden en de chauffeur komt hoogstwaarschijnlijk uit Arnhem en moet ook nog een keer terug. Dus als je om 23.30 uur wordt opgehaald ben je om 01.30 uur in Sneek en dan is die man rond 03.30 uur weer thuis.

Daarom neem ik bij dat soort dingen de trein en het laatste stukje met Valys.

Cardo58
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2013 17:08

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door Cardo58 »

Getergd tot op het bot, wil ik nu mijn ongenoegen met een grote groep (de publiciteit) delen over het laatste akkefietje dat ik vandaag had met Connexxion.

Ik maak gebruik van Aanvullend zorgvervoer en patientenvervoer omdat ik halfzijdig verlamd ben tengevolge van een mislukte operatie aan mijn hart. (ik hield er een CVA aan over. Ik mag alles weer, maar KAN het ironisch genoeg niet meer....).
Het patienten vervoer is ook een drama, maar beperk mij nu tot het aanvullend vervoer.

Nederland klopt zich op de borst en zegt "..wij hebben speciaal openbaar vervoer voor patienten"!
"We hebben iedereen hard nodig (om te betalen ja) en iedereen moet mee kunnen doen!"

Wel het 'openbaar vervoer' is eerder 'elitair' vervoer, want wie uiteindelijk wordt vervoerd mag zich gelukkig prijzen!

Vandaag bestelde ik 's morgens een heenrit en om 16:00 uur een terugrit.
Om 4 uur stond ik klaar, geen taxi.
Wetend dat dit vervoer problemen kent dacht ik 'een kwartier vertraging, nou dat kan'.
16:25 toch maar eens gaan bellen. "Wanneer komt mijn taxi"?
'Ik zal de vervoerder even bellen, moment', "Maar u bent toch de vervoerder...?", geen antwoord, wachtrij.
...'wel meneer het kan nog zeker 20-25 minuten duren, er is uitloop'.
"Dat meent u niet, ik heb dit vanmorgen besteld, ik ben gehandicapt en u biedt gehandicapten vervoer aan. Ik sta hier buiten in de kou te wachten en....", 'als u een klacht heeft kunt u bellen of schrijven...'
"Een klacht indienen? Dan kan ik wel aan de gang blijven! Ik wil nu naar huis!".
'het spijt mij verder kan ik niets voor u doen'.

Zo ging het ook al een keer toen er een pak sneeuw lag en ik buiten stond te wachten. Anderhalf uur later kwam de taxi en moest nog iemand anders wegbrengen. 18:30 was ik thuis!
Als ik normaal had kunnen lopen, was ik met 15 min. thuis geweest.
Nu kreeg ik een lift aangeboden en heb ja gezegd. Laat Connexxion maar barsten!
Belt de taxichauffeur mij dat hij er is. Ik leg uit dat ik al thuis ben.
'ja, ik snap het wel, maar ik krijg deze rit ook maar een kwartier geleden door...."

Wat is dit voor een maatschappij !?

Ik heb ook niet om die handicap gevraagd! Maar ik zit er mooi mee.
Goedbeschouwd heb ik dit omdat iemand anders zijn werk niet goed heeft gedaan. Nu wordt ik er 2x voor gestraft!

Het zal zo'n minister eigenlijk worst wezen. Auto met Chauffeur. Toch een taxi nodig? dan een reguliere taxi, de declaratie via het ministerie (wij betalen), geen centje pijn dus. "Ja, de zorg is zo duur nietwaar? Er moet nodig nog wat geld vanaf...."
"Mesen met een handicap klagen altijd maar zo. Hun stem wil ik wel, maar hun sores..".
En de Franse Connexxion is alleen geinteresseerd in onze Euro's, ze geven geen donder om service.

Gesloten