LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.

Heeft U klachten aangaande het zorg, aanvullend en Valys vervoer?

ja (toelichting aub)
9
82%
nee
1
9%
soms (toelichting aub)
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Goedenmiddag,

Dat wij de enigste niet zijn met zoveel klachten omtrent alle vervoers voorzieningen gehandicapten/chronisch zieken mag duidelijk zijn maar zo wordt je niet behandeldt door die vervoerders op het moment dat je een klacht hebt.

Ik zal zelden of nooit mijn klachten melden aan de chauffeurs want die kunnen er niets aan doen.

Valys heeft voor ons de vakantie en kerst van vorig jaar totaal verpest en ja oke na onze klacht voor de zoveelste keer al ons geld terug maar daar is het niet mee klaar wat ons betreft. Ook in een te volle bus in me scootmobiel moeten zitten en 1 iemand op de grond van die bus..?

Ik ben een MRI misgelopen waar ik 6 weken op zat te wachten omdat het zorgvervoer mij niet op tijd heeft opgehaald en ik weer achter aan de lijst gezet werd.. Afgelopen maandag is er een kijkoperatie niet door gegaan omdat de zorgvervoerder anderhalf uur te laat kwam, zonder ook maar even netjes te bellen. Ik moet nu weer wachten totdat ik opgeroepen wordt door het ziekenhuis, ik heb die verzocht om de rekening naar de vervoerder te sturen!! ik zou U allen willen vragen hetzelfde te doen, misschien dat er dan eens iets verandert voor ons!!Ik heb na injekties in mijn rug, drie uur moeten wachten totdat ze mij een keer op kwamen halen, en maar bellen waar ze blijven en steeds maar te horen krijgen van ja mevrouw de taxi is onderweg hoor....ja dat zijn taxi's altijd!! Zelfs een chemo patient lieten ze drie uur wachten, vindt het gods geklaagd!

Dit is mij nu al zo vaak overkomen dat ik er niet meer tegen kan en niet meer weet wat te doen, ik heb alles en iedereen die ook maar iets kan betekenen voor mij geinformeerd en gevraagd om hulp ik ben totaal afhankelijk van al die vervoersvoorzieningen waar we ook nog voor moeten betalen!!

Zelfs dat die zorgvervoerder is gaan fusieeren weet ik niets van, vandaar dat al mijn mails, brieven en faxen dus niet aankwamen..Bornkamp is dus ondredeel van de BOIS GROEP geworden.

Ik wil hierbij graag iedereen oproepen die problemen hebben met het zorgvervoer, aanvullend vervoer en het Valys vervoer om eens de handen in elkaar te slaan als dat ondertussen al niet is gedaan want dan hoor ik dat graag en sluit mij daarbij aan.

Wat meer km aanvragen betreft maakt Valys of Ergonaut het nog bonter! ik had vroeg genoeg meer km aangevraagd, ik kreeg daar een beslissing over ruim 1 jaar later....gelijk maar weer aangevraagd en daar heb ik helemaal nooit meer iets van gehoord..snap er allemaal niets meer van en op deze manier kunnen chronisch zieken en gehandcapten toch niet zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen? ook met de thuiszorg wordt het onmogelijk, altijd dat vechten wat je moet doen, al die energie die daardoor verloren gaat die je al niet veel hebt...wat de WVG betreft heb ik totaal GEEN klachten maar dat kan per woonplaats verschillend zijn.

Een maal heeft mijn man met het zorgvervoer gemaild, dat was toen het Witte kruis) dat het nu maar eens afgelopen zijn omdat hij mij steeds huilende en totaal overstuurd aantrof) anders zou hij wel een keer een bakkie koffie komen drinken......mail terug van Uw vrouw wordt niet meer gereden door ons en wij hebben uw dreigement door gestuurd naar de Politie...????

Hoe bedoel je machtmisbruik over de hoofden van gehandicapten en chronisch zieken, vindt het een grof schandaal dat ze nog niet eens willen toegeven wat er allemaal fout gaat en dat hun doelgroep soms niet eens meer durven te klagen en alles maar laten gaan met gevolg, niet opgehaald te worden of veel te laat en ga zo maar door..zo ga je toch niet om met ons?

Heeft U vragen of wilt U uw klachten aan mij doormailen dan kan dat naar : [email protected]

muis14
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:44

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door muis14 »

Het maakt niet uit. rrolstoelvervoer door Valys, zorgvervoer of regiovervoer het is een pot nat.

Ik blijf klagen voor regio bij gemeente en connexxion.

Voor zorgvervoer bij de vervoerscentrale in Rotterdam.

Voor Valys bij connexxion.

Vele standaardbrieven thuis liggen. Klagen heeft weinig zin ze gaan gewoon door.
Komen niet op tijd, doen over ritje van 20 minuten 1,5 uur enz

Behandelingen door zorgvervoer gemist, zelfs gemeld bij zorgverzekeraar die zegt er niets mee te kunne.

We zijn een te kleine groep, maar als je stopt met klagen kan je ook niet meer bewijzen dat er iets mis ging dus moet je wel.

Gr. muis

alert

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door alert »

connexion Komen vaak te laat ,en dat later is meer als een uur.
En mog je eerder bellen waar het busje blijft ,blijk je zonder het zelf te weten weer afgebeld te hebben.
Zou het zo zijn dat men in de nacht na 24 uur vergeten zijn bij het clubhuis .Dan is connexion niet meer bereikbaar , maar dan bof je,je kan van s morgens 7 uur af weer bellen.
Connextion is een AOV aanvullend openbaar vervoer. In het leven geroepen voor de gehandicapte medemens. Maar vele buslijnen in Nederland zijn vervallen dus de oudere willen allemaal met het AOV mee. Maar dan in het zelfde busje met een gehandicapte is wel zeer verschikkelijk om mee te maken. En de rest mag je zelf invullen .

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door Nita »

Alert,

Wat is er zo verschrikkelijk aan om een busje te delen met gehandicapten?

muis14
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:44

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door muis14 »

Niets!! Als het niet betekent dat je rit i.p.v. 25 min. 90 minuten gaat duren omdat het ophalen van je mede passagier al 45 minuten duurt .

Ophalen in dezelfde kan best als het in je route valt maar niet als het ver buiten je route is.

Maar je mag ruilen.... ik met openbaar vervoer, ook met meerdere maar dan is er een dienstregeling.

Wij bellen min. een uur van te voren (kan je het zowiezo vergeten) gemid. 24 uur vantevoren. Moeten rekenening houden met kwartier voor en kwartier na afgesproken tijd en 15 minuten omrij tijd.
Dat is als het goed gaat

Nog steeds intresse?

Muis

En dit is geen grapje

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vervoer per taxibusje.

Het is verkeerd gegaan toen de kwaliteits-eis voor het taxivervoer in het slop raakte.
De cowboys op de weg kregen toen de ruimte en de net werkende chauffeur/eigen-rijder werd daardoor het werken bemoeilijkt door ook het verdwijnen van de kollegialiteit en hert 'snorderachtige'optreden van çollega's).

Op dat moment ook meende Nelie Smit Kroes dat de grote boys zoals Connexxion maar de kleinere taxibedrijfjes die het gehandicaptenvervoer deden moest gaan "reguleren".
Het gehandicaptenvervoer door TRAXX waarbij alleen de allergoedkoopste het werk kreeg.

Het allergoedkoopste betekende wel slechte ondernemers met slechte bussen met vaak zeer onvoldoende vastzetmateriaal, APK-keuringen uitstellend (als bedrijfsstrategie), onervaren vaak jonge chauffeurs die rijtijdenwetten aan hun laars moesten lappen;
Kortom, de goede bedrijven in dit gehandicaptenvervoer groot geworden met eigen (klein)busjes zijn van de markt afgedrukt en velen door o.a. Connexxion overgenomen.

Hoe a-sociaal fout politici hebben gehandeld en nog steeds handelen blijkt o.a. uit het "keurmerk taxi's"dat uitgegeven wordt aan die grote jongens terwijl de normen die zorgverzekeraars stelde voor goed gehandicapten/ziekenvervoer bij lange na niet wordt gehaald terwijl het keurmerk niet bij zo'n taxibusje hoort te liggen maar bij de chauffeur zelf!!
Voor de politiek is de chauffeur een ondergeschoven kindje en tegenwoordig ook de melkkoe door het moeten volgen van een dure opleiding die voor de praktijk weinig voorstelt.

Immers een goede chauffeur heeft de kwaliteiten om goed met mensen om te kunnen gaan en servicebereidheid als een normaal gegeven beschouwd; een instelling die door een cursus niet verkregen kan worden.
Ook is in theorie straten te leren kennen onmogelijk.
Dat is een praktijkgegeven!!!

Omdat nog steeds de kostprijs van het vervoer zo laag mogelijk moet zijn voor de heren/dames politici zijn er dus die wantoestanden in dit Valys en plaatselijk gehandicaptenvervoer en gezien hun uitspraken ( nu mag een chauffeur geen wachttijd meer in rekening brengen en moet deze wachten op de dronken politicus die nog even nazuipt in de kroeg op kosten van die wachtende chauffeur.

Nee, 't is goed mis en voorlopig zie ik eerder nog een verdere verslechtering dan een verbetering in dit vervoer en het overige taxivervoer.

Kijk, IK heb wel krachtens de overgangsregeling jaren '70 het bewijs van vakbekwaamheid en daarnaast die gehele ontwikkeling vanaf '63 meegemaakt.

Alle klachten zouden dus naar die politiek moeten gaan die voor deze wanntoestanden verantwoordelijk is!

Grootvader

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door Nita »

Wel een kattige reactie voor een muis .

Mijn vraag ging naar alert die schreef ,(Maar dan in hetzelfde busje met een gehandicapte is wel zeer verschrikkelijk punt.)vandaar.
Bedankt voor je uitleg.

muis14
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:44

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door muis14 »

Sorry Nita,

Reageerde iets te snel.,

En inderdaad ik ben soms een kattig muisje.



Muis

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door natuurmens »

Valys mag officieel geen zieken vervoer verrichten dit doen ze overig wel.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door petty1950 »

Mijn lichamelijke handicap valt best mee te leven maar mijn psychische handicap valt me zwaarder :lol: Ik heb nl elke dag wel zin om''ergens'' naartoe te gaan en dan het liefst als het brave lijf daar toestemming voor geeft ipv te vertikken om het ''te doen'' :roll: Helaas valt het gevolg geven aan de spontane ingeving door deze kleine manko meestal op niets uit want bij mijn vervangende vervoerder moet ik ruim vantevoren aangeven wanneer ik me goed genoeg denk te voelen en dat weet ik helaas nooit ruim vantevoren.
Bovendien mag mijn trouwe kameraad ,mijn oude Duitse Herderheer, niet in die busjes omdat ie wel op schoot WIL maar daar niet echt op past. Kon dat wel dan mag ,t maar hij past niet in m,n boodschappentassie. Wel op de grond maar dat mag dus niet. Boodschappentassen vol geurend varkenvlees en knoflook mag wel maar mijn naar madeliefjes geurende schat niet :?
Ik ga maar weer ,n nieuw geraniumpje kopen voor op m,n vensterbank..... ook leuk , het verandert je uitzicht weer effe he? 8)

lelystadse
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:22

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door lelystadse »

toelichting????


Nou als ik al mijn ervaringen hier neer ga zetten dan is jullei server vol, ik gebruik al sinds 1995 Traxx nu Valys, ziekenvervoer en gelof me het is nog altijd een puinhoop.
Maar ja conexion is dan ook weer aan de teugels dus helaas had ik dit al verwacht.

grote lijnen dan maar:

1. veel te laat
2. onervaren chauffeurs
3. slecht materiaal om je rolstoel vast te zetten
4. chauffeurs die het verschil neit weten tussen electrische rolstoel en scootmobiel
4. een centrale die vaak onbereikbaar is en 10 cent per minuut kost (ziekenvervoer)
5. combinaties die onmogelijk zijn en de regels overtreden qua extra reistijd die je mag hebben
6. schoolvervoer, ziekenvervoer en valys wordt gecombineer, leuk als je hele dag ziekenhusi hebt gehad en je wordt dan eindelijk veel te laat gehaald om vervolgens van rotterdam naar lelystad te gaan via amsterdam met een gezin met 2 kinderen die uit de efteling komen, doodmoe wordt je ervan.........
7. zelfs als je na veel moeite voor ziekenvervoer een solo verklaring hebt (je MAG dan NIET gecombineert worden) maak je nog elle lange omwegen en als je dan een chauffeur meld dat je solo hoort te reizne kan je kiezen wachten op nieuwe taxi, thuis blijven of het maar weer laten gebeuren en gezien je naar ziekenhusi moet laat je het dan maar gebeuren je hebt geen keuze.

enzovoort

larix
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 01:45

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door larix »

Hallo allemaal;

ik ben telefoniste bij connexxion (en dus ook Valys), en ik wil graag het volgende opmerken:
-over het algemeen rijden we wel op tijd (in de meeste delen van het land). Toch een belangrijk punt, men doet alsof we altijd te laat zijn en dat is dan weer te ongenuanceerd.
-poblemen ontstaan vaak rond de grote steden in spitsuren en dan met name in de Randstad en steden zoals Utrecht en Maastricht. (Oftewel in de file staan!!!)Dat is een probleem van de infrastructuur, waarover men kan klagen bij het Ministerie van Verkeer.
-mijn collega's en ik zijn ons wel terdege bewust van de situatie van de klant, maar staan ook vaak gewoon machteloos als er files of materiaalpech onstaat. Wij geven slechts die informatie door die ons door het betreffende taxibedrijf wordt aangeleverd.
-er zijn mensen die ons slecht voorbereid bellen, met als gevolg dat boekingen verkeerd gaan , dus de klant gaat ook wel eens in de fout.

Een kwartier voor of een kwartier na: de ervaring leert dat als we een kwartier voor komen de klant niet aanwezig is of klaar staat, en ja, dan is er al weer een rit naar de knoppen. Wat kost dat wel niet, en de taxi maar leeg rond rijden, terwijl aan de andere kant van de stad misschien iemand dringend om de taxi verlegen zit. Hou u dus aan de tijden, dat verwacht u ook van ons.

Ik bedoel maar, het moet een wisselwerking en ook samenwerking tussen de klant en het taxibedrijf zijn. Zolang dat er niet echt is, komen we er niet. Als we gebeld worden, graag klantennummer bij de hand houden en weet waar u heen wilt.(indien mogelijk met postcode) Hou rekening met het kwartier voor en het kwartier na, en met de toegestane omrijtijd. Activeer ook bij de boeking de terugbelservice, dan heeft het taxibedrijf ook uw telefoongegens (vooral belangrijk als u vanaf een ander adres dan uw eigen adres vertrekt) Geef duidelijk aan welke hulpmiddelen u mee wilt nemen (rollator,rolstoel,etc.).

Het gebeurt zo vaak, dat ik bijna klaar ben met een boeking en dat er nog even gezegd wordt: O ja, ik neem ook nog een rollator mee". En ik heb dat dan al lang gevraagd, bij retourritten zelfs 2 keer. En dat zijn dan nog mensen die zich dat op tijd realiseren, maar het komt te vaak voor dat zulke belangrijke informatie(ivm kofferbakruimte of rolstoelvervoer) vergeten word.

En ja, natuurlijk maken wij als telefonisten zeker ook fouten, wij zijn ook mensen, sorry, en doen dat echt niet expres. Plus het feit dat de ene de andere telefonis(e) niet is, maar ik hoop toch tot de meest sociale te behoren. Ik probeer altijd en ten allen tijde alles voor de klant te regelen, maar dat lukt niet altijd, omdat de planning erg strak is en er dan moeilijk een gaatje gevonden kan worden. Daar heb ik dan ook verder geen zicht op.

Ik zou zeggen, op naar Den Haag en probeer meer geld los te peuteren voor de mensen die het echt nodig zijn om nog een beetje sociaal leven te hebben. De 750 km van Valys is een lachertje, zeker als je in een uithoekje van Nederland woont. Niet iedereen woont in Utrecht of Zwolle!!!! Mijn steun hebben jullie,want ik kom teveel schrijnende gevallen tegen!!!

Succes met de strijd en mijn steun hebben jullie!
Maar denk eraan, wij doen ook alleen maar ons werk en moeten het doen met de informatie die wij krijgen.

Groetjes allemaal,

Larix

muis14
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:44

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door muis14 »

Ja file daar wordt nogal eens mee gegooid.
Nou neem van mij aan dat het bedrijf dat mij voor valys en voor zorgvervoer rijdt gewoon geen rolstoeltaxi's heeft voor 9.30 uur.

Die zijn gewoon onderweg van het schoolvervoer. In de file die er elke dag staat en hoort bij de planning. Het is s'morgens druk in de randstand en niet af en toe.
Gewone taxi lukt wel maar niet het rolstoelvervoer met rolstoelbus. en ja mijn rolstoel kan je jammer genoeg niet opvouwen.

Valys zou gewoon moeten eisen dat ze dan het vervoer teruggeven als er geen taxi is of mij tenminste melden dat er geen taxi beschikbaar is.

Voorkomt veel teleurstelling en frustraties.

Natuurlijk kunnen de telefonistes er niets aan doen als ze de taxibedrijven met filesmoes blijven geloven.

Muis

lelystadse
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:22

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door lelystadse »

klasse je was me net een stap voor Muis!

rolstoelbusjes zijn tot 10 uur bezig met schoolvervoer en als je persee moet wordt je gewoon met hen gecombineerd als het echt neit anders kan
Laatst gewijzigd door lelystadse op 10 okt 2007 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.

lelystadse
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:22

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door lelystadse »

mevrouw Larix.......

Hoeveel mensen werken er bij de centrale van ConeXXion?


okay zoveel mensen hebben wij steeds aan de telefoon elk met hun eigen reacite, interpetatie van de regels enzovoort.......

PS de site werkt nog steeds niet naar behoren en daar heb ik nu al duizenden keren over gebelt, misschien kan jij het eens doorgeven!
Je kan namelijk alleen online boeken als je trein gebruikt, maar ja gezien mijn rolstoel en ik te zwaar zijnj mogen wij niet in de trein en dus wil ik van A naar B en dat werkt dus niet|! altijd geeft de site aan dat ik met de trein reis, en ja ik vinj wel het goed aan.......

terugbel service heb ik aan en ik meld het ook bij boeken alleen is het nog maar 1 keer gebeurt dat ik werd gebelt ...tja handig maar niet als men gewoon niet belt....


ik heb jullie al vele malen gevraagt mijn 06 nummer te wijzigen en jullie voeren dat elke keer in en toch staat nog steeds mijn oude nummer in de database...handig he

kortom er gaat zo veel meer mis dan alleen te laat komen ik kan hier uren doorgaan, maar helaas de taxi komt zo ziekenhuis wacht en ik moet 15 minuten van te voren klaar zitten dus pc moet nu uit!

en dan de vraag waarom zou ik naar Den Haag gaan om meer geld?
ik wil(de) meer km en die heb ik inmiddels maar de resty zouden we beter kunnen stellend at ConeXXIon volgende keer eens normaal doet bij de openbare aanbesteding, vind je ook niet?
Tenslotte is het ConeXXion die zo belachelijk laag nedrag vraagt om ons te veroveren en het niet waar maakt qua veilgiheid, kwaliteit enzovoort.
ConeXXion mnaakt hun toezeggeingen niet waar en dan begint men opeens ja maa rte weinig geld bulshit jullie hebben zelf gezegd voor dat bedrag per km doen wij het en conform de eizen van de regering nou we mekren het......

oplossing is simpel ahal zorgvervoer uit de openbare aanbesteding en laat de staat er weer verantwoordelijk voor zijn en niet een geprivatiseerd ConeXXion!

jullie hebben heel laag geboden bij ConeXXion jullie meosten en zouden deze contracten binnen halen, nou julkie hebben het en maak het nu voor één keer eens waar!

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Ook hier was het tot en met juli zo dat je GEEN aanvullend vervoer kon bestellen voor 9 uur, dit dus ivm het schoolvervoer.

Nu is dat verandert en zijn ze vroeger en later open, ik kan nu zelfs een uur van te voren nog bellen! Ik heb over het aanvullend vervoer door Ijsselstede tegenwoordig weinig tot geen klagen

Zorvervoer is wel een grote puinhoop, durft niet eens meer een afspraak te maken bij mijn specialisten ed, ben gewoon structureel te laat of kom helemaal niet omdat ze mij of te laat of helemaal niet ophalen, ben het meer dan spuugzat en wil echt met iedereen rekening houden die voor ons vervoer zorgen maar is er ook begrip voor ons?

Nee want er wordt gelogen naar de zorgverzekeraar toe dat ze voor niets aan mijn deur hebben gestaan om half negen, inplaats van de beloofde 7 uur!! gek he dat mijn operatietijd dan voorbij is en ik niet meer gereden hoeft te worden!!

Ik zal zelden of nooit tegen de chauffeurs gaan klagen omdat ze er de meeste keren niets aan kunnen doen en vaak erg betrokken zijn met hun werk.ik hoor vaak van hun dat ze er ook tabak van hebben om als scheldpunt te moeten fungeren tussen klant en bedrijf, of dat hun de schuld krijgen van hun baas naar de klant toe..

Ik heb mijn 750 km van Valys nog niet eens aangebroken omdat ik niet meer tegen kan om zo behandeld te worden en uren te moeten wachten!! wie wil ze hebben?

Ook ik heb de terug bel services aanstaan waar zelden of nooit gebruik van gemaakt wordt, wel door valys maar niet door het zorgvervoer.
Je moet steeds hun maar bellen voor alles wat fout gaat en een rit bestellen is al een crime zolang ze je aan de telefoon houden omdat er zoveel voor je zijn.

Als iedereen nu eens opstaat voor zijn rechten en of zijn klachten meld, bijv bij de maat is vol, dan komen we misschien ergens!! er verandert er misschien eens iets waar we allemaal iets aan zullen hebben!!

Wim Dijkhoff
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:07

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door Wim Dijkhoff »

Hallo allemaal 8)
Ik hoor dat er nu wat meer informatie naar wordt gedaan.
Het vervoer naar een ziekenhuis laat nogal eens de spuigan uit te lopen. Laatst nog moet om 13.45uur in het ziekenhuis zijn en ben er erg vroeg dan meer dan 1 uur van te voren.
En later als we op gehaald willen worden ruim 2 uur moeten wachten en daarna nog via enkele omwegen thuis te geraken. Werd toen buidellijk gemaakt word dat het deeltaxi gemaakt dat dit volgensschema is.
Reistijd normaal is 30 tot 45 minuten maar als het een kombi-rit wordt soms wel meer dan 2 uur het is vermoeid maar we moeten ons erbij neerleggen.

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

We moeten ons er juist NIET bij neerleggen!
We moeten ons juist sterk maken en met vele kunnen we misschien WEL iets doen!! schrijf massaal uw klachten naar de maat is vol (heb mij daar zelf ook pas sinds vandaag bij aangemeld omdat het naar mijn idee een goed iniatief is waar alle klachten verzameld kunnen worden, op die manier zullen we zeker sterker staan! met ze.n allen!

Waarom moeten wij zo behandeld worden?
Waarom moeten wij uren wachten?
Waarom worden wij niet netjes gebeld als ze later komen of als er problemen zijn?

Wij zijn al chronisch ziek en of invaliden en juist daarom kan er anders met ons omgegaan worden dan nu het geval is en dan praat ik beslist niet over de chauffeurs want die zijn meestal zeer betrokken met hun klanten, willen zelf ook vaak iets doen voor hun klanten wat niet gewaardeerd wordt door hun werkgever (voorbeeld van een verhaal van een chauffeuze deze week dat ze een klant wilde bellen dat ze wat later zou komen...haar baas heeft haar telefoon laten blokkeren....)

Wij hebben wel een paar keer chauffeurs mee gemaakt van Valys dan die aardig aan het racen waren, over busbanen rijden ed. Onlangs heeft een chauffeur van de ijsselstede taxi uit Capelle (heb bij hun mijn aanvullend vervoer en ben daar zeer tevreden mee!) volop in het nieuws gestan omdat hij niet voor verhuizer wilde spelen, hij kreeg alle vuilighied over hem heen van die klanten terwijl het toch van de zotte is om dit te vragen/eissen van chauffeurs die voor Valys rijden!

Als we nu al onze klachten over het aanvullend, zorgvervoer en Valys melden bij de maat is vol, kun je het zelf niet laat het dan doen door je kinderen , familie en of vrienden!

cheburashka
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2007 12:06

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door cheburashka »

* Er gaan ook heel veel dingen goed bij Valys, als je weet hoe ontzettend veel ritten er gereden worden. Alleen dat hoor je niet in de media.

*Er is een groot tekort aan chauffeurs, sinds de invoering van de verplichte taxipas.

*Ritten mogen gecombineerd worden, maar iedereen wil voorin en iedereen wil als eerste afgezet worden.

* Daarom is Valys ook niet bedoeld voor afspraken in het ziekenhuis.

*Valys wordt gereden door veel verschillende vervoerders, ook zij maken fouten, niet alleen Connexxion.

*Ik weet dat er echt veel dingen fout gaan, die niet kunnen, ik weet ook dat er heel hard gewerkt wordt aan oplossingen voor de problemen.

*Ik weet ook dat uw klachtenbrief WEL serieus behandeld wordt en dat alles uitgezocht wordt, ook al krijgt u een standaardbrief.

*Mensen maken nou eenmaal fouten, niet alleen Connexxion.... ook de klanten.

* Dat wou ik even kwijt

lelystadse
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:22

Re: Zorgvervoer, aanvullend en het Valys vervoer

Ongelezen bericht door lelystadse »

Daarom is Valys ook niet bedoeld voor afspraken in het ziekenhuis

nee en daarom zou men het ook niet MOETEN combineren met ziekenvervoer!

het is ook niet geschikt voor theater of biosscoop wan tje bent nooit op tijd! of je staat uren buiten!

Gesloten