LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
gereijnd51
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2018 21:22

Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door gereijnd51 »

Geachte redactie Radar,

Sinds 2 jaar hebben wij een zorgverzekering bij Anderzorg met daarbij een aanvullende verzekering mijn vrouw extra en ik jong verschil is bij jong enkele fysiobehandelingen meer, in bij beide aanvullende ook een brilvergoeding.
Helaas alleen bij Ace en Tate die slechts enkele vestigingen in ons land heeft.
Online een bril aanschaffen is het advies van Anderzorg, dit is belachelijk, een bril is voor jaren en er ook bij aanschaf voor een nieuwe bril een oogmeting gedaan moet worden, daarnaast de bril moet goed passen en afgesteld worde, zeker bij multifocale glazen. Ik vindt het te gek voor woorden dat Anderzorg een bril alleen vergoed slechts bij één bedrijf die maar enkele vestigingen in ons land heeft. Voor ons is 2 x naar een Ace en Tate vestiging de kosten gelijk aan de “vergoeding”
Hoe is het mogelijk dat een zorgverzekering met een brillen organisatie in zee kan gaan waar slechts een beperkt aantal betalende verzekerde gebruik van kan maken.
Je betaald er voor maar krijgt er niets voor terug.
Dus een zeer koude douche voor Anderzorg


Met vriendelijke groet,
Gerard van Eijndhoven
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2018 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het staat gewoon in de polisvoorwaarden van Anderzorg waar u terecht kan. Dat u dat niet leest is geen koude douche waard tegen Anderzorg. Elke verzekeraar heeft contracten met zorgverleners in de breedste zin van het woord. Hetzelfde gebeurd bij ziekenhuizen. Met de goedkoopste verzekeringen kan je ook niet overal geholpen worden en met andere verzekeringen wel. Dat is het voordeel van een vrij Nederland, we mogen alles kiezen, ook welke zorgverzekering bij ons past.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dat gebeurt vaker. U bent met zelf met deze keuze akkoord gegaan. Zo doet mijn verzekeraar alleen zaken met specsavers. Daarvoor moet ik ook op reis.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Lowieze »

Grappig, een koude douche aanvragen voor de voorwaarden van een zorgverzekeraar waar u zelf voor gekozen hebt. Er zijn nog zoveel andere zorgverzekeraars waar u in december voor had kunnen kiezen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En een aanvullende verzekering afsluiten voor een minimale brilvergoeding is helemaal onzin.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Moneyman »

gereijnd51 schreef:Geachte redactie Radar,

Sinds 2 jaar hebben wij een zorgverzekering bij Anderzorg met daarbij een aanvullende verzekering mijn vrouw extra en ik jong verschil is bij jong enkele fysiobehandelingen meer, in bij beide aanvullende ook een brilvergoeding.
Helaas alleen bij Ace en Tate die slechts enkele vestigingen in ons land heeft.
Online een bril aanschaffen is het advies van Anderzorg, dit is belachelijk, een bril is voor jaren en er ook bij aanschaf voor een nieuwe bril een oogmeting gedaan moet worden, daarnaast de bril moet goed passen en afgesteld worde, zeker bij multifocale glazen. Ik vindt het te gek voor woorden dat Anderzorg een bril alleen vergoed slechts bij één bedrijf die maar enkele vestigingen in ons land heeft. Voor ons is 2 x naar een Ace en Tate vestiging de kosten gelijk aan de “vergoeding”
Hoe is het mogelijk dat een zorgverzekering met een brillen organisatie in zee kan gaan waar slechts een beperkt aantal betalende verzekerde gebruik van kan maken.
Je betaald er voor maar krijgt er niets voor terug.
Dus een zeer koude douche voor Anderzorg


Met vriendelijke groet,
Gerard van Eijndhoven
Waarom is het feit dat je je overduidelijk niet goed hebt geïnformeerd reden voor een koude douche voor de de verzekeraar - die nota bene precies doet wat ze met je overeengekomen is...?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Dirkie »

gereijnd51 schreef:Sinds 2 jaar hebben wij een zorgverzekering bij Anderzorg met daarbij een aanvullende verzekering mijn vrouw extra en ik jong verschil is bij jong enkele fysiobehandelingen meer, in bij beide aanvullende ook een brilvergoeding.
Helaas alleen bij Ace en Tate die slechts enkele vestigingen in ons land heeft.
Online een bril aanschaffen is het advies van Anderzorg, dit is belachelijk, een bril is voor jaren en er ook bij aanschaf voor een nieuwe bril een oogmeting gedaan moet worden, daarnaast de bril moet goed passen en afgesteld worde, zeker bij multifocale glazen. Ik vindt het te gek voor woorden dat Anderzorg een bril alleen vergoed slechts bij één bedrijf die maar enkele vestigingen in ons land heeft. Voor ons is 2 x naar een Ace en Tate vestiging de kosten gelijk aan de “vergoeding”
Hoe is het mogelijk dat een zorgverzekering met een brillen organisatie in zee kan gaan waar slechts een beperkt aantal betalende verzekerde gebruik van kan maken.
Je betaald er voor maar krijgt er niets voor terug.
Dus een zeer koude douche voor Anderzorg
Met andere woorden U leest niet de voorwaarden van een (aanvullende) verzekering en komt er naderhand achter dat de voorwaarden in uw nadeel zijn. En daarom een koude douche lijkt me niet geheel nodig. Ik hoop dat U geleerd hebt om de voorwaarden te lezen zodat U eind van dit jaar een op de voorwaarden gebaseerde keuze kunt maken voor een aangepaste polis of een andere verzekeraar.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door mahadma »

Wie gaat naar een zorgverzekering met o.a. een brilvergoeding die u kennelijk belangrijk vindt, maar niet checkt of dat wel bij u in de buurt is. Dus volgend jaar beter nadenken of u wel een brilvergoeding neemt (die feitelijk toch een sigaar uit eigen doos is). Kunt u mij uitleggen waarom de verzekeraar die koude douche verdient?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door vroem »

hebt u zelf al even onder de koude douche gestaan? voor het onterecht publiekelijk in slecht daglicht van een zorgverzekeraar?
Er wordt al jaren gewaarschuwd voor die heel goedkope polissen waar veel van dit soort beperkingen inzit. Wanneer u dan toch daar zelf voor kiest kunt u vervolgens wanneer het tegenvalt de schuld niet elders neerleggen...

ik zou zeggen , maak er een uitstapje van, (eigenlijk 2..) keuze uit Utrecht, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam. Amsterdam zelfs keuze uit 3 locaties.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Regggy »

Oh blah, wat een enorm zure plek is dit toch. Standaard maar de TS aanvallen en aangeven hoe dom ze zijn.

FYI: Ik zit toevallig ook bij Anderzorg verzekerd en ben brildragend. Tot voorheen kreeg je tot 100 Euro per 2 kalenderjaren vergoed op glazen bij iedere willekeurige brillenboer. Vanaf 2018 heeft Anderzorg ineens een dubieuze deal met mensen van Ace & Tate. Dat mensen dit bij het verlengen van een polis niet altijd direct zullen zien lijkt me niet zo vreemd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, dat is inderdaad niet heel vreemd. Al is het bij een natura polis wel verstandig om jaarlijks even na te gaan of er iets veranderd is. Zeker als je bepaalde specifieke zorg gebruikt.

Als dan blijkt dat de polis veranderd is en je daar niet op hebt gecontroleerd, dan zou een logische reactie zijn om te balen dat je dat niet hebt nagezocht. En anderen hierop attent te maken. Maar in plaats daarvan geeft TS een 'zure' reactie en legt de schuld bij Anderzorg. Met een zo 'zure' opening zijn ook 'zure' reacties terug te verwachten.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Lowieze »

Regggy schreef:Oh blah, wat een enorm zure plek is dit toch. Standaard maar de TS aanvallen en aangeven hoe dom ze zijn.

FYI: Ik zit toevallig ook bij Anderzorg verzekerd en ben brildragend. Tot voorheen kreeg je tot 100 Euro per 2 kalenderjaren vergoed op glazen bij iedere willekeurige brillenboer. Vanaf 2018 heeft Anderzorg ineens een dubieuze deal met mensen van Ace & Tate. Dat mensen dit bij het verlengen van een polis niet altijd direct zullen zien lijkt me niet zo vreemd.
Nou, slim is het natuurlijk niet. En ipv te zeggen: wat dom dat ik niet naar de wijzigingen in de voorwaarden heb gekeken toen ik de nieuwe polis kreeg, nee dan vraag je een koude douche aan.
Wees dan zo sportief om zelf het boetekleed aan te trekken.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je krijgt in november de nieuwe polis toegestuurd, dus alle tijd om door te lezen. Vaak wordt er ook nog vermeld wat er gewijzigd is.

JoRubberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018 12:09
Contacteer:

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door JoRubberg »

Wij zijn al zeker 5 jaar eigen risico drager voor de aanvullende verzekeringen. Hebben de basisverzekering bij AZ, zelfs met hoogste vrijwillig eigen risico. Betalen premie op jaarbasis omdat dit veel meer oplevert dan spaarrente. Betaal je 2 jaar geen vrijwillig eigen risico dan zit je al in de plus. Koop mijn multifocale bril bij Charlie Temple met alle toeters en bellen die ik graag heb. De aanvullende verzekeringen zijn geen verzekering meer maar een spaarpotje waar iedereen zoveel mogelijk probeert uit te halen. Dat betalen de deelnemers dus allemaal zelf. In feite zijn ze ook op die manier eigen risico drager. Alleen zit er wel eens iemand tussen die niet goed opgelet heeft. De beste adviseur ben je uiteindelijk zelf, je moet er wel wat voor doen. Blijven opletten en niet achterover gaan leunen.

Hbl65
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2018 12:43

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Hbl65 »

Het draait allemaal om de centen. Als je afspraken maakt met een optiek keten die maar weinig winkels heeft, zijn er minder mensen die gebruik maken van de vergoeding.
En als ik online een bril wil aanschaffen kan ik mijn ogen laten opmeten bij een opticiens die door hun geselecteerd zijn. Laat dat nou net de opticien zijn waar ik altijd mijn bril aanschaf. Dus dan moet ik daar mijn ogen laten opmeten om vervolgens bij een concurrent een bril aan te schaffen. Een beetje vreemd.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door artilux »

:roll: Alle antwoorden hier boven....
Een koude douche voor u zelf dan maar.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Lowieze schreef:Grappig, een koude douche aanvragen voor de voorwaarden van een zorgverzekeraar waar u zelf voor gekozen hebt. Er zijn nog zoveel andere zorgverzekeraars waar u in december voor had kunnen kiezen.
Neen ik kwam er achter eind januari 2018 het zijn gewoon door trapte streken en ik ga volgend jaar naar een ander vrg Bert

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BertvanEck schreef:
Lowieze schreef:Grappig, een koude douche aanvragen voor de voorwaarden van een zorgverzekeraar waar u zelf voor gekozen hebt. Er zijn nog zoveel andere zorgverzekeraars waar u in december voor had kunnen kiezen.
Neen ik kwam er achter eind januari 2018 het zijn gewoon door trapte streken en ik ga volgend jaar naar een ander vrg Bert
Dan aan het eind van het jaar maar opletten of niet alle verzekeraars die flauwekul van een bril in de dekking van de aanvullende verzekering geschrapt hebben.
Want anders gaat u weer een bril kopen en krijgt u helemaal niets.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door Lowieze »

BertvanEck schreef:
Lowieze schreef:Grappig, een koude douche aanvragen voor de voorwaarden van een zorgverzekeraar waar u zelf voor gekozen hebt. Er zijn nog zoveel andere zorgverzekeraars waar u in december voor had kunnen kiezen.
Neen ik kwam er achter eind januari 2018 het zijn gewoon door trapte streken en ik ga volgend jaar naar een ander vrg Bert
Kijkt u volgend jaar dan wel vóór januari 2019 naar de voorwaarden??

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door triangel »

Lady1234 schreef:En een aanvullende verzekering afsluiten voor een minimale brilvergoeding is helemaal onzin.
Inderdaad, die minimale vergoeding heb je allang betaald d.m.v. je premie

Gesloten