LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
wjboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 14:40

Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door wjboom »

Ben in 2016 voor het laatst bij Annatommie geweest, nu ben ik op 18-01-2018 er weer naar toe gegaan voor foto's en injecties.
Nu krijg ik van mijn zorgverlener een nota die Annatommie heeft ingeleverd met als data 29-09-2017 als ik bel krijg ik te horen dat het gaat om een tijdsvak of hoe zij het noemen maar het mag schijnbaar terwijl ik nooit in 2017 bij Annatommie ben geweest.
Als ik contract afsluit bij Menzis ga ik ervan uit dat het is van 01-01-2018 en niet van een bepaalde tijdsvak die zorggever dat bepalen, en nu moet ik dus 2016-2017 en 2018 eigen risico betalen terwijl ik op 29-09-2017 niet bij Annatommie ben geweest.

met vriendelijke groet W.J.Boom

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

wjboom schreef:Ben in 2016 voor het laatst bij Annatommie geweest, nu ben ik op 18-01-2018 er weer naar toe gegaan voor foto's en injecties.
Nu krijg ik van mijn zorgverlener een nota die Annatommie heeft ingeleverd met als data 29-09-2017 als ik bel krijg ik te horen dat het gaat om een tijdsvak of hoe zij het noemen maar het mag schijnbaar terwijl ik nooit in 2017 bij Annatommie ben geweest.
Als ik contract afsluit bij Menzis ga ik ervan uit dat het is van 01-01-2018 en niet van een bepaalde tijdsvak die zorggever dat bepalen, en nu moet ik dus 2016-2017 en 2018 eigen risico betalen terwijl ik op 29-09-2017 niet bij Annatommie ben geweest.

met vriendelijke groet W.J.Boom
Raar. Heeft Annatommie niet gewoon een verkeerde datum doorgegeven ofzo?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Moneyman schreef:Raar. Heeft Annatommie niet gewoon een verkeerde datum doorgegeven ofzo?
Beetje flauw. Gun een ander een taalfout.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
Moneyman schreef:Raar. Heeft Annatommie niet gewoon een verkeerde datum doorgegeven ofzo?
Beetje flauw. Gun een ander een taalfout.
Huh? Taalfout? Waar héb je het over?

Moiseule58

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Moneyman schreef:
Klaas Jan schreef:
Moneyman schreef:Raar. Heeft Annatommie niet gewoon een verkeerde datum doorgegeven ofzo?
Beetje flauw. Gun een ander een taalfout.
Huh? Taalfout? Waar héb je het over?
https://annatommiemc.nl/

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie nog steeds geen taalfout...

Moiseule58

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Moneyman schreef:Ik zie nog steeds geen taalfout...
Dat was dus de bedoeling! Er is geen taalfout!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou Klaas-Jan, kom er maar in...

stofzuigertje

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het in 2016 is afgesloten en je in 2017 niet daar was mogen ze de in september ingestuurde niet op 2017 boeken.
Dat moet wegens de behandel datum op 2016 geboekt worden.

In 2018 is nieuwe zaak en die controle is weer volle €385,- of voor mij persoonlijk €885,-....
Het late insturen en niet goed naar datum behandeling kijken is dus de oorzaak.
Of was de factuur fout?

Anatomie is goede woord, Annatommie word door mijn computer fout gerekend, spelling correctie maar niet elk woord staat er goed in.
Lubberiaanse taal wel maar Kluk Kluk woorden ontbreken weer!
Als je taal correctie in Firefox op NL zet met woordenboek krijg je geen pannekoek meer maar pannenkoek.

Normaal moet ook ik vaak op rood onderstreepte drukken of nieuwe woorden toevoegen, dus ik ben niet foutloos, daar heb ik oude computers voor!

Moiseule58

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

stofzuigertje schreef:Als het in 2016 is afgesloten en je in 2017 niet daar was mogen ze de in september ingestuurde niet op 2017 boeken.
Dat moet wegens de behandel datum op 2016 geboekt worden.

In 2018 is nieuwe zaak en die controle is weer volle €385,- of voor mij persoonlijk €885,-....
Het late insturen en niet goed naar datum behandeling kijken is dus de oorzaak.
Of was de factuur fout?

Anatomie is goede woord, Annatommie word door mijn computer fout gerekend, spelling correctie maar niet elk woord staat er goed in.
Lubberiaanse taal wel maar Kluk Kluk woorden ontbreken weer!
Als je taal correctie in Firefox op NL zet met woordenboek krijg je geen pannekoek meer maar pannenkoek.

Normaal moet ook ik vaak op rood onderstreepte drukken of nieuwe woorden toevoegen, dus ik ben niet foutloos, daar heb ik oude computers voor!
Anatomie is de correcte spelling. Echter is TS bij Annatommie geweest. Dus is er geen spelfout. Zie onderstaande link.

https://annatommiemc.nl/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door sjohie »

wjboom schreef:Ben in 2016 voor het laatst bij Annatommie geweest, nu ben ik op 18-01-2018 er weer naar toe gegaan voor foto's en injecties.
Nu krijg ik van mijn zorgverlener een nota die Annatommie heeft ingeleverd met als data 29-09-2017 als ik bel krijg ik te horen dat het gaat om een tijdsvak of hoe zij het noemen maar het mag schijnbaar terwijl ik nooit in 2017 bij Annatommie ben geweest.
Als ik contract afsluit bij Menzis ga ik ervan uit dat het is van 01-01-2018 en niet van een bepaalde tijdsvak die zorggever dat bepalen, en nu moet ik dus 2016-2017 en 2018 eigen risico betalen terwijl ik op 29-09-2017 niet bij Annatommie ben geweest.

met vriendelijke groet W.J.Boom
Dan zou ik het even bij Menzis aangeven, die kunnen dan die zorgverlener iets dwingender vragen wat er gebeurd is, en dus of die nota juist (gedateerd) is. Alle grote verzekeraars hebben een online portaal/dienst waar je dit soort fouten kan rapporteren, want ook zij zijn hier een soort "slachtoffer", immers zij zijn ook maar zo goed als de informatie die zij krijgen van de zorgverleners. en dit soort ervaringen worden vaak de grote boze zorgverlener toegedicht.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door arvandongen »

In verband met het eigen risico moeten ze de behandeling correct dateren. Een behandeling in 2016 mag wel gefactureerd worden in 2017. Deze behandeling wordt dan achteraf aan het eigen risico van 2016 toegekend.

Een behandeling van 2016 mag niet meer aan het eigen risico toegekend worden, indien gefactureerd in 2018 (=te laat).

Zie: http://wetten.overheid.nl/BWBR0018450/2 ... highlight0 ----------- Artikel 19
en: http://wetten.overheid.nl/BWBR0018492/2 ... rtikel2.17 ------------- Artikel 2.17 3e lid

Zo te zien mag er in jouw geval geen eigen risico in rekening gebracht worden over 2017. Dat mag wel voor 2016 en 2018. Je hebt een goede kans dat het 'automatisch' goed gaat. Immers wettelijk geregeld. Wel even opletten totdat alles goed verrekend is.

Belangrijk: Het verschil tussen 'factuurdatum' en 'behandeldatum' (op die factuur).

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

wjboom schreef:Ben in 2016 voor het laatst bij Annatommie geweest, nu ben ik op 18-01-2018 er weer naar toe gegaan voor foto's en injecties.
Nu krijg ik van mijn zorgverlener een nota die Annatommie heeft ingeleverd met als data 29-09-2017 als ik bel krijg ik te horen dat het gaat om een tijdsvak of hoe zij het noemen maar het mag schijnbaar terwijl ik nooit in 2017 bij Annatommie ben geweest.
Als ik contract afsluit bij Menzis ga ik ervan uit dat het is van 01-01-2018 en niet van een bepaalde tijdsvak die zorggever dat bepalen, en nu moet ik dus 2016-2017 en 2018 eigen risico betalen terwijl ik op 29-09-2017 niet bij Annatommie ben geweest.

met vriendelijke groet W.J.Boom
Helaas heeft u pech. De zorgverlener en de zorgverzekeraar hebben gelijk. Het heeft te maken met dbc's en perioden van 120dagen waarmee verlengd mag worden. U moet maar eens gaan rekenen. 29/9/2017 is vermoedelijk drie keer 120 dagen nadat uw dbc uit 2016 afgelopen is. Zie de bijlage..
Bijlagen
Ziekenhuisbezoek2018eigenrisico2017.pdf
(48.91 KiB) 49 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 18 feb 2018 20:54, 4 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees dit eens op uw gemak door, dan ziet u dat het terecht is dat die afspraak van januari 2018 ten laste komt van het eigen risico over 2017.

https://www.zorgwijzer.nl/faq/naheffing-eigen-risico

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door arvandongen »

Lady1234 schreef:Lees dit eens op uw gemak door, dan ziet u dat het terecht is dat die afspraak van januari 2018 ten laste komt van het eigen risico over 2017.

https://www.zorgwijzer.nl/faq/naheffing-eigen-risico
Integendeel. Uit dit stuk blijkt dat het NIET terecht is dat een behandeling ten laste komt van 2017. TS schrijft dat er heeft geen behandeling heeft plaatsgevonden in 2017. Geen behandeling in 2017 betekent geen aanspraak op het eigen risico in dat jaar. De behandeling van 2018 staat in relatie tot 2016.

Het eigen risico van 2016 en ook van 2018 kunnen (en zullen) aangesproken worden conform de regels.

stofzuigertje

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in 2017 van verzekeraar wisselde zal die het niet accepteren want naast de €385,- zijn de kosten vermoedelijk veel hoger!
Dan word het naar de verzekeraar van 2016 doorgestuurd.

Verder loop ik als dit wel mag een groot risico....
Als ik van €385,- naar €885,- en hier niet op rekende.....

Ik was in 2015 daarom naar €385,- gegaan omdat ik eind 2014 wist dat er iets aan kwam en bewust niet in december maar januari geboekt bij ziekenhuis!
Kon wel enkele weke wachten!
Het onnodig verlengen van de DBC code vind ik niet kunnen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door arvandongen »

stofzuigertje schreef:Als je in 2017 van verzekeraar wisselde zal die het niet accepteren want naast de €385,- zijn de kosten vermoedelijk veel hoger!
Dan word het naar de verzekeraar van 2016 doorgestuurd.

De verzekeraar van 2017 heeft niets te accepteren en hoeft niets te vergoeden. Er heeft immers geen behandeling plaatsgevonden in 2017.

In deze casus is uitsluitend de verzekeraar van 2016 en de verzekeraar van 2018 relevant.

stofzuigertje

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik bedoelde dat bij 2016 &17 zelfde verzekeraar er minder goed gekeken zal worden.... dan als je jaarlijks zou overstappen....

Nu is 2x €385,- vangen voor foutje leuk extra inkomsten.

happinez
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 21:07

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door happinez »

Hi, AR Dongen,

Zou u kunnen aangeven waar u deze informatie vandaan heeft? Ik heb namelijk dezelfde situatie en wil dit aankaarten bij mijn ziekenhuis..

Of moet ik hiervoor bij mijn verzekering zijn?

Alvast bedankt!

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Annatommie-rekening met datum in verkeerd jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

happinez schreef:Hi, AR Dongen,

Zou u kunnen aangeven waar u deze informatie vandaan heeft? Ik heb namelijk dezelfde situatie en wil dit aankaarten bij mijn ziekenhuis..

Of moet ik hiervoor bij mijn verzekering zijn?

Alvast bedankt!

De heer van Dongen is abuis. Elk DBC kent een aantal dagen en als de laatste DBC startte in eind 2917 valt een behandeling tijdens die DBC periode, ook al is het dan al 2018, ten laste van het eigen risico van 2017.;

Als u het stappenplan volgt van de gegeven linken, dan kunt u zo controleren of het correct is dat het eigen risico van 2017 aangesproken wordt.

Gesloten