Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Apotheek declareert medicijnen die niet afgegeven zijn en de verzekering geeft het te veel geinde bedrag niet terug.

Wat moet je hier mee? Na 4 telefoontjes , klachten alsnog ontkennen dat het bedrag is geint. Het nakijken en dan zeggen dat je bij de apotheek het geld terug moet vorderen. De apotheek zegt je moet het bij Unive terughalen.

Iemand ervaring hiermee??

Apotheek gebeld die weigert hier op in te gaan.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 12 aug 2022 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Methusalah »

De apotheek heeft ongetwijfeld de nota digitaal ingeschoten bij de verzekeraar en het klopt dat de apotheek deze zelf moet terug draaien. Zo lang ze dan niet doen heeft de verzekering geen andere keuze dan aannemen dat het klopt. Daarna kan de verzekeraar het eigen risico bij jou terug storten.

Hoe ik dit vermoed: Ik heb 8 jaar bij een zorgverzekeraar gewerkt.

Heb je ook al bij de apotheek aangegeven wat de verzekeraar zegt. Anders hebben de meeste verzekeraars nog wel een bemiddelaar of iemand die contact op kunnen nemen met de apotheek. (Zilveren Kruis deed dit vroeger iig nog wel eens).

Het enige probleem dat ik zie is dat de apotheek gaat ontkennen dat het onterecht was. Als ze dat doen dan zou ik doorstappen naar het Zorginstituut Nederland.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb de apotheek gebeld , ze weigeren hier op in te gaan. De apotheker is op vakantie , dan moet ik maar over 2 weken terugbellen.
Dus ik ben al vanaf juni bezig mijn geld terug te krijgen en moet dan nog langer wachten.

Dit is gewoon fraude van de apotheek.

Dank voor je antwoord.

Apotheek kan niks meer ontkennen, ik heb de mail nog dat ze te veel hebben gerekend voor iets wat niet is opgehaald , is afgezegd zelfs. Had ik het niet nagekeken hadden ze gewoon geld gehad voor iets wat ik niet gebruik.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

]De apotheek heeft dit bedrag al geruime tijd geleden verrekend met uw zorgverzekeraar. Het is ook al teruggestort bij de verzekeraar. Zij zullen dit moeten verrekenen. De apotheek kan verder niets betekenen. De verzekering kan wel contact met ons opnemen als ze vragen hebben.

Het is al begin juni terug gestort bij uw verzekering. Ik zou verwachten dat ze dit al met u hebben kunnen verrekenen.

Dit zegt de apotheek, de verzekering zegt dat het niet klopt , dat de apotheek terug moet betalen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
12 aug 2022 15:09

Dit is gewoon fraude van de apotheek.
Ik neem aan dat je bewijzen hebt voor deze beschuldiging. Het kan ook een invoerfout zijn.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar klacht indienen bij de verzekeraar en schriftelijk bewijs van de apotheker meesturen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb al een klacht ingediend over dit bedrag dat ik het geld nog terug moet krijgen. Ik zal zeker het schriftelijk bewijs alsnog naar Unive sturen want beiden doen dus niks.
Dank je.

Met de mails van de apotheek .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Methusalah schreef:
12 aug 2022 15:07
De apotheek heeft ongetwijfeld de nota digitaal ingeschoten bij de verzekeraar en het klopt dat de apotheek deze zelf moet terug draaien. Zo lang ze dan niet doen heeft de verzekering geen andere keuze dan aannemen dat het klopt. Daarna kan de verzekeraar het eigen risico bij jou terug storten.

Hoe ik dit vermoed: Ik heb 8 jaar bij een zorgverzekeraar gewerkt.

Heb je ook al bij de apotheek aangegeven wat de verzekeraar zegt. Anders hebben de meeste verzekeraars nog wel een bemiddelaar of iemand die contact op kunnen nemen met de apotheek. (Zilveren Kruis deed dit vroeger iig nog wel eens).

Het enige probleem dat ik zie is dat de apotheek gaat ontkennen dat het onterecht was. Als ze dat doen dan zou ik doorstappen naar het Zorginstituut Nederland.


Als ik jouw reactie goed begrijp , de verzekering zegt namelijk dat er een correctie is gemaakt en het is verrekend, dan heeft de apotheek het geld terug gekregen en moet dus de apotheek het aan mij terug betalen???Ik heb mijn gegevens allemaal na gekeken , maar zie nergens het bedrag weer terug, wel dat er iets als een correctie is geweest. Wat dat betreft mag Unive het ook wel duidelijker neerzetten. Maar zit dat dan zo?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de apotheek een nota indient bij uw verzekeraar, komt die ten laste van uw eigen risico.

Als u dat NIET aan de verzekeraar hebt betaald, en na een klacht is het teruggedraaid, is uw eigen risico ook weer aangepast. Uiteraard krijgt u dat bedrag niet uitbetaald, want u hebt het toch helemaal niet betaald!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, dank je , waar kan ik zien dat mijn eigen risico is aangepast dan?? want dat zie ik nergens.

Het volledige bedrag wat de apotheker heeft gedeclareerd is namelijk wel van mijn rekening af gegaan. Is dus door mij betaald.

Twee keer heb ik van Unive de toezegging gehad dat het bedrag wat te veel is geint zou terug gestort worden. Het telefoontje daarna weer niet, en vandaag werd er gezegd dat de apotheker moet terug betalen, dus een beetje jojo gedoe.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb hetzelfde bij Univé gehad.
Ik heb bij de apotheek laten zien dat ik een nota heb betaald aan Univé van medicatie die ik niet heb opgehaald, omdat het het verkeerde merk was.
De apotheek heeft daarop een creditnota naar Univé gestuurd en een paar weken later kreeg ik het bedrag van Univé retour op mijn rekening.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, dank je Lowieze Bij mij is het vervelende dat de apotheek via de mail toe heeft gegeven dat ze te veel hebben gedeclareerd, maar nu nergens op in gaan. Heb het nog nagekeken op mijn bankrekening, het hele bedrag is betaald.
Unive zegt nu dat de apotheek terug moet betalen en die weigert.
Dus probeerde net nog mijn gegevens met bewijs van mijn bank door te sturen maar je kan niks plakken in de klachten formulier.
Een printscreen pakt dat formulier niet.
Dus of Unive moet mij het te veel terug betalen , of de apotheek.

Mail adres is nergens te vinden bij Unive.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
12 aug 2022 16:34
Oke, dank je Lowieze Bij mij is het vervelende dat de apotheek via de mail toe heeft gegeven dat ze te veel hebben gedeclareerd, maar nu nergens op in gaan. Heb het nog nagekeken op mijn bankrekening, het hele bedrag is betaald.
Unive zegt nu dat de apotheek terug moet betalen en die weigert.
Dus probeerde net nog mijn gegevens met bewijs van mijn bank door te sturen maar je kan niks plakken in de klachten formulier.
Een printscreen pakt dat formulier niet.
Dus of Unive moet mij het te veel terug betalen , of de apotheek.
Ik ben gewoon zelf bij de apotheek langs geweest. Ze kunnen zo in de computer zien wat voor u is voorgeschreven, en of u het wel of niet opgehaald hebt.
Het beste kunt u even inloggen bij MijnUnivéZorg, daar kunt u inkijken wat u gedeclareerd hebt. Dat even uitprinten en meenemen naar de apotheek.

Edit: het bewijs van afschrijving van de bank zegt niet precies voor welk product u betaald heeft bij de apotheek. Dat ziet u alleen in uw account bij Univé Zorg

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dank je, met de apotheek valt momenteel weinig te bespreken , de waarneemster zit er en die werd al helemaal hysterisch, waarvoor?? geen idee.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Cro »

reggie2 schreef:
12 aug 2022 15:13
]De apotheek heeft dit bedrag al geruime tijd geleden verrekend met uw zorgverzekeraar. Het is ook al teruggestort bij de verzekeraar. Zij zullen dit moeten verrekenen. De apotheek kan verder niets betekenen. De verzekering kan wel contact met ons opnemen als ze vragen hebben.

Het is al begin juni terug gestort bij uw verzekering. Ik zou verwachten dat ze dit al met u hebben kunnen verrekenen.

Dit zegt de apotheek, de verzekering zegt dat het niet klopt , dat de apotheek terug moet betalen.
Dat wat de apotheek aangeeft lijkt te kloppen als ik dit stuk mag geloven: https://www.consumentenbond.nl/gezondgi ... medicijnen

De apotheek crediteert dus naar de verzekeraar en de verzekeraar regelt het met de verzekerde.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
12 aug 2022 16:44
Dank je, met de apotheek valt momenteel weinig te bespreken , de waarneemster zit er en die werd al helemaal hysterisch, waarvoor?? geen idee.
Dan zou ik even wachten tot de apotheker zelf weer terug is.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om de 2 weken af te wachten. Niet iedereen mag alles en soms kunnen mensen op vakantie zijn.

Op www.zorgklacht.nl/klacht-apotheek staat wat u kunt doen als er geen oplossing komt. Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer het klachtenformulier te weinig ruimte biedt , kun je een mail sturen. Daar kan de bijlage dan wél bij.
En laat het nu even rusten tót de eigen apotheker terug is.

Edit: lees nu net dat je Unive niet kunt mailen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bedankt allemaal. Ik zal ff wachten tot hij terug is, Duidelijk is wel dat ik daar weg ga. Dit vind ik namelijk niet normaal.
Fouten kan elk mens maken, maar er kan nog geen sorry van af.

Ik moet ook ff wachten want ik heb nog 2 x een klacht bij Unive in gestuurd. Dus dan maar ff geduld hebben, duurt al 2 maanden kan nog wel 2 weken bij dan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Apotheek declareert te veel , Unive weigert terug te betalen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
12 aug 2022 17:13
Wanneer het klachtenformulier te weinig ruimte biedt , kun je een mail sturen. Daar kan de bijlage dan wél bij.
En laat het nu even rusten tót de eigen apotheker terug is.

Edit: lees nu net dat je Unive niet kunt mailen.
Ik heb een kopie gemaakt van de mail van de apotheek en die in de klachten formulier geplakt.

Plaats reactie