LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 4 jaar bezig om de juiste hulp van ggz te krijgen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Aincze
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018 13:29

Al 4 jaar bezig om de juiste hulp van ggz te krijgen

Ongelezen bericht door Aincze »

Al ruim 4 jaar zijn we bezig om voor mijn dochter, nu 20, de juiste hulp/therapie te krijgen bij GGZ Breburg. Het afgelopen jaar heeft ze al 2 pogingen gedaan om uit dit leven te stappen.
Wat moeten we in godsnaam doen om te zorgen dat ze een plaats krijgt in een behandel kliniek of woongroep?!!

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Al 4 jaar bezig om de juiste hulp van ggz te krijgen

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Wat een vreselijke situatie. Wanneer ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik een second opinion bij een andere psychiater vragen. Wie weet zou die wel raad met de situatie weten? Of heb je al een tweede psychiater geraadpleegd?

Heel veel sterkte en succes toegewenst!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Al 4 jaar bezig om de juiste hulp van ggz te krijgen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het advies van @markmark vind ik ook een goed idee. Maar je kunt ook de ggz instelling in gebreke stellen, de zorgverzekeraar. Hoe dit precies moet, weet ik niet. Zij zullen als antwoord geven dat zij goede zorg leveren en dat meer zorg niet nodig is. Om dit te weerspreken heb je de second opinion van een andere psyschiater nodig, liefst niet verbonden aan dezelfde ggz instelling.

Aincze
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018 13:29

Re: Al 4 jaar bezig om de juiste hulp van ggz te krijgen

Ongelezen bericht door Aincze »

Dank jullie wel alvast. Ik ga ermee aan de slag

Gesloten