LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basis premie zorgverzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
johnpat
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2019 13:30

Basis premie zorgverzekering

Ongelezen bericht door johnpat »

Tot mijn verbazing zag ik dat er verschil in basisprijs is voor een zorgverzekering rechtstreeks bij de zorgverzekeraar, dan via een collectieve zorgverzekering. Is dat al eerder behandeld of is dit nieuw.
Zowel bij de OHRA als IBM krijg ik geen uitleg waarom dit is.

Dit is het bericht naar IBM :
Als IBM gepensioneerde krijg ik korting op de premie zorgverzekering van de Ohra. In de nieuwe polis staat een basis premie van 126,41 euro en daar gaat de korting dan van af. Als ik een zorgverzekering gewoon via internet, dus zonder IBM korting bestel is de basis premie 116,30 euro, een erg groot verschil.
Hierdoor is mijn IBM korting veel lager dan vermeld wordt via de polis (9,5 %).

Bijgesloten de polis op mijn naam en de premie gewoon via internet.

Groet John Schoute Gepensioneerd
OHRA premie via Internet (1).png
(126.15 KiB) 1468 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Basis premie zorgverzekering

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bij de basisverzekering via internet staat onderaan: Totaal per maand € 116,30
Incl € 10,11 collectiviteitskorting OHRA Online Gemak.

Dus eigenlijk kost deze ook 126,41 euro.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Basis premie zorgverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik alleen de basis pak, kom ik op 116,30 uit met 10,11 online collectiviteitskorting, tesamen is dat 126,41. Hetzelfde basisbedrag als bij u. Voeg ik daar het meest uitgebreide aanvullende pakket aan toe, wordt de collectiviteitskorting opeens 12,18. Oftewel 2,07 euro meer korting. Het aanvullende pakket kost bij ohra 39,40 en als ik daar die 2,07 optel wordt dit 41,47.

De bedragen die u ziet op uw eigen overzicht komen dus volledig overeen met de prijzen die ohra op de site heeft staan. Er zullen alleen maar weinigen zijn die ook daadwerkelijk dat bedrag betaalt, aangezien ohra zelf ook korting geeft op de basispremie.

johnpat
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2019 13:30

Re: Basis premie zorgverzekering

Ongelezen bericht door johnpat »

Dank voor de snelle uitleg, alles is duidelijk. Bedankt

Gesloten