LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

er is wel degelijk een afdeling voor onverzekerden in een ziekenhuis in amsterdam , dat heb ik ook in de krant gelezen. en laten ze het maar strafbaar maken dat wij straks onverzekerd rondlopen, want als wij moeten kiezen tussen een paar nachten in de cel of onze vaste lasten betalen , dan kiezen wij toch echt voor de vaste lasten. maar dan komt er wel met koeieletters in de krant : twee personen (waarvan een minder valide ) in de cel gezet omdat ze het ziekenfonds niet meer kunnen betalen . als we nou eens allemaal een tijdstip afspreken en op dat tijdstip balkenende platmailen? :evil:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Inter »

oja en wat dacht je van de kosten die de zorgverzekeraar moet maken.
Allemaal nieuwe programma;s moeten worden ontwikkeld, Nieuwe produkten, mensen moeten opnieuw worden opgeleid......
Dat kost kapitalen...........
Ja daar denken ze niet aan .Maar zo kan ik wel zoveel meer dingen opnoemen .Niet alleen hier.

Mensen die tot nu toe weinig of niets met de belasting te maken hadden krijgen dit nu het opeens wel.Of denken ze dat niks kost .

Hoezo minder regels .Meer bedoelen ze.

ell

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door ell »

het ziet er inderdaad niet rooskleurig uit wat er zal gaan gebeuren,er word steeds weer wat verzonnen om de hardwerkenden meer te laten betalen,maar hoe lang blijven we dit pikken hardwerkend nederland??!!
als zelfs de authochtoon als klaagt dan is er echt wat aan de hand!!
loont eerlijk werken wel echt?
veel dingen worden volgensmij systhematish duur gehouden en gemaakt.brandstofprijzen,wegenbelasting en nog tal van andere primaire behoeftes,en nu komen ze ook nog eens aan je gezondheid!!!
we zijn op weg naar een asociaal nedereland.
en zolang wij dit maar blijven slikken gaat denhaag gewoon door met dichtknijpen.....

margerietje

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door margerietje »

We kunnen maar een ding doen en dat is een ander kabinet kiezen. Volgend jaar gaan de mensen die in het verplichte ziekenfonds zitten er fors op achteruit en de mensen met een particuliere verzekering (die dus sowieso al veel meer verdienen dan ziekenfonds-verzekerden) er op vooruit.

pascalemarjan

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door pascalemarjan »

Dat is nu juist het punt, deze regering weet donders goed dat wij (Het Nederlandse Volk) geen volkje zijn wat zig kan/wil organiseren om de regering naar huis te sturen , daar zijn wij (nog) te nuchter voor en dat weten zij daar in Den Haag ook,

maar Den Haag pas op!!!!!, eens is de maat vol het zal toch niet zo moeten zijn dat het nedelandse volk met wapens in Den Haag voor Uw deur staat??

Dus ze doen daar maar wat, smijten met ons geld, en laten hun rijke vriendjes maar hun gang gaan, en als een mede minister weer eens een miljarden verlies heeft geleden wordt zij/hij afgeserveerd en krijgt wel weer een topfunctie ergens in Europa, dat noemen wij nu Vriendjes Politiek (als al dat geld nu eens in de gezondheidzorg was/wordt gestoken) hadden we nu geen probleem, maar het Kapitaal blijft regeren, en inderdaad er komen steeds meer regels bij, wat ook mijoenen kost, en inderdaad gevaarlijke sporten (ook voetbal is een gevaarlijke sport) apart laten verzekeren, waarom moet ik nu opdraaien voor die kosten? ik ga liever met een gerust gevoel naar het ziekenhuis als het nodig is, en wil niet een half jaar op een wachtlijst staan, en thuis dood gaan omdat er geen zorg is.

Meneer Wilders pas Uw program aan en zet de Gezondheidzorg op punt 1, haal wat andere punten uit uw program die toch niet te realiseren zijn en kijk 25 tot 30 zetels ?? mijn stem heeft U.

En Koningin Beatrix U wilt toch ook gezonde onderdanen, grijp eens in, Ik weet dat U veel meer macht heeft dan enig Nederlander denkt.



Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

en dat ben ik helemaal met u eens , wij kennen ongeveer nog 300 anderen die op wilders gaan stemmen , wij dus ook . :x

joedimaggio123

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door joedimaggio123 »

Hou Wilders er buiten, want die het nu slecht heeft wordt dan nog meer de klos door alle bezuinigingen en maatregelen die dat heerschap voor ogen heeft. Bovendien leidt dat allemaal tot nog meer ghetto achtige toestanden en discriminatie.
De meeste mensen willen in vrede leven met de buren en zijn bereid om ook iets voor een ander te doen. Echter dit steeds verder doordrijven en aanwakkeren van individualisme, concurrentie tussen mensen en groepen, i.p.v. solidariteit, medemenselijkeid en eenheid, maakt Nederland tot een sociaal en cultureel derde wereldland zoals de VS.
Iedere partij of politicus die verdeeldheid, haat en dergelijke preekt, maakt alleen maar de kloof tussen mensen groter, het bestaan moeilijker.
Uiteraard ben ik niet van plan om aan de Haagse wensen te voldoen, en zal mij niet verzekeren. Het zal mij verders worst wezen wat de gevolgen voor mij zullen zijn. Interesseert mij niet. Voor alle duidelijkheid; Ik geef twee keer per week vrijwillig les Nederlands aan allochtonen en een keer per week les ICT aan senioren. Voor nop: omdat ik plezier heb aan het helpen van anderen.

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

ik geloof dat wij zelf wel uitmaken of wij op wilders stemmen , als hij met een uitmuntend plan komt voor de zorg die ook nog uitvoerbaar is dan heeft hij onze stem al binnen. vergeet niet dat ik die zorg nodig heb , daar ben ik in mijn dagelijkse leven afhankelijk van , zoals het er nu naar uitziet kan ik dat per 1-1-2006 wel vergeten. :evil:

margerietje

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door margerietje »

Kijk uit voor Wilders!

Vergeet niet dat die man uit de VVD is gestapt! Hij is echt niet ineens omgezwaaid om op te komen voor de "gewone man". Misschien dat het voor ondernemers, politici en rijken goed kan uitpakken als hij in een kabinet zit, voor ons is dat zeker niet het geval! Er zijn zat partijen die nu niet in de regering zitten: als PvdA je niet aanstaat heb je nog SGP, SP, Groen Links, Christenunie en anderen. Al deze partijen waren tegen de basisverzekering in zijn huidige (niet inkomensafhankelijke) vorm en tegen liberalisatie van de huren.

Alex123456

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Alex123456 »

Even mijn reactie op:

>>>>Er zijn zat partijen die nu niet in de regering zitten: als PvdA je niet aanstaat heb je nog SGP, SP, Groen Links, Christenunie en anderen. Al deze partijen waren tegen de basisverzekering in zijn huidige (niet inkomensafhankelijke) vorm <<<<<<<<


Dat is een heel goed idee, we moeten stemmen op dit soort partijen die voor ons opkomen "klauwen" af van de gezondheidszorg, dus niet op de VVD en CDA meer stemmen en D'66 ach daar heb ik geen goed woord voor over die waaien met alle winden mee, als hun stokpaardje maar aan bod komt ,maakt het hen niet uit met wie ze regeren, (ik ken uit het verleden ook nog van die gevaarlijke partijen) laten ze de gezondheidszorg maar gratis maken voor iedereen die de Nederlandse nationaliteit hebben.
Geen geld meer naar het buitenland, voordat wij Nederlanders eerst onze gezondheidszorg weer op het peil hebben van een tiental jaren terug (met de kennis van heden) en geen gelul van als er geld naar het buitenland gaat is goed voor onze economie, want alleen de rijken worden er weer rijker van, en voer het 75 % belastingtarief maar weer in,(vooral voor die dure Managers en Directeuren, kamerleden en ministers enz. ) moet je zien hoeveel geld er vrij komt , enne!!! vergeet niet dat b.v.( zonder anderen tekort te doen) dat de PvdA, wel altijd heeft geknokt voor de "minder bedeelden".

Want VVD en CDA en D'66 komen alleen maar op voor de rijken, en zie de VVd en CDA nu eens , Nu D'66 er uit wil, zich eens in allerlei bochten wringen om met hun kont in het pluche te blijven, neen D'66 jullie moeten "ballen"hebben en uit deze regering stappen want wat jullie nu doen is Chantage plegen (en ik dacht dat dat bij wet verboden was) en hier spreekt een EX D'66 er. ik heb jullie uitgekotst. dacht dat jullie altijd eerlijk en sociaal waren, nu mijn stem gaat de volgende keer (en hoop heel snel) naar de P vd A

matti

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door matti »

De meeste mensen die reageren, vergeten helemaal dat het huidige Ziekenfonds voor een groot deel betaald wordt uit de inkomensafhankelijke bijdrage. Bovendien betalen alle particulieren een extra premie om het ZF te steunen. Om de kosten van het ziekenfonds wat in de hand te houden, heeft de regering verscheidene maatregelen genomen.
Ten eerste de invoering van de nominale premie. Ten tweede de beperking van het ziekenfondspakket. Ten derde het voorgefinancierde eigen risico oftewel de No-claim van 255 euro per jaar. Als deze maatregelen niet zouden zijn genomen, zouden de kosten voor het ziekenfonds nog hoger geworden zijn. Iedereen moet ook zelf overwegen of het zinnig is om een aanvullende verzekering te nemen. Meestal is dit niet verstandig, aangezien dit een commercieel produkt is , waarop winst gemaakt moet worden. Een fysiotherapeut of tandarts kan je vaak beter zelf betalen. (uitgezonderd de mensen die vaak een fysiotherapeut nodig hebben wegens een handicap).

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

en dat is nu precies wat jij zegt, het euvel waar wij straks mee te maken krijgen, namelijk; ik ben afhankelijk van wekelijkse fysiotherapie, en die wordt voor ons onbetaalbaar omdat wij dan de aanvullende verzekering niet meer kunnen betalen. :?

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

neen D'66 jullie moeten "ballen"hebben en uit deze regering stappen ....., nu mijn stem gaat de volgende keer (en hoop heel snel) naar de P vd A
De PvdA is de kampioen van de regenten. Waarom zou D'66 aansturen op nieuwe verkiezingen. Zodat Wouter Bos premier kan worden en alle uitgerangeerde PvdA'ers weer aan een leuk burgemeestersbaantje kan helpen?

biere149@adsl-comfort

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door biere149@adsl-comfort »

Ik reageer even over de verandering van de vervoerskosten, ook het vervoer met eigen auto, heeft een limiet van 81.00 euro per kalenderjaar


Het volgende is bij mij het geval. in 1977, is er bij mij een oorspeekseltumor verwijderd na n bevalling, waarna het met de baby niet zo ging, maar goed, deze operatie is ook niet goed uitgevoerd en heb daar tot op de dag van vandaag nog hinder van,
Nu is het zo,sinds 15 jaar ben ik onder behandeling bij Het Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde, afdeling Cranio Mandibulaire Dysfunctie
wanneer er weer klachten zijn met die mond, dan kan ik daar altijd terecht, en in het verleden is mij door de Zorgvezekeraar beloofd, dat alle kosten voortvloeiend uit de ingreep vergoed zouden worden.Nu heb ik sind 2004 en 2005 [ben 10 x ] visa versa naar Nijmegen moeten rijden, en dat komt neer zo`n 2,200 km dus dat komt neer op zo`n 462 euro, met ingang van Juni 2004 val ik dan ook buiten de boot vertelde men mij bij de verzekering.Nu al die behandelingen zijn in fase`s uitgevoerd, dus is het mijn inziens onredelijk om mij de vergoeding niet toe te kennen. Ook heb ik het Ministerie van Volksgezondheid hiervan op de hoogte gesteld, maar echter nog geen berict terug ontvangen.
Ook ben ik nog aanvullend verzekerd bij het V.G.Z. dus dat heeft waarschijnlijk dan ook geen nut om daar je geld aan uit te geven.
ik vind het betreurenswaardig dat we op alle fronten gepakt worden.
dat is ook zo met mijn pensioen van het A,B.P. mijn man wordt 31 Maart 65 jaar, en meteen krijg ik bericht dat er zo`n 30 euro per maand van mijn pensioengeld ingehouden wordt, als je ouder geworden bent als 65 jaar, dan ben je waarschijnlijk te duur voor deze vervelend maatschappij.ze kunnen je dan beter bij je pensioenpapieren een pilletje van Drion toe sturen dan heb je verder geen ellende meer.

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet of dit een oplossing is om aan alle mensen zo'n pil te sturen, brengt weer een hoop kosten met zich mee en het is maar afwachten of dat iedere ontvanger daadwerkelijk die pil slikt.

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

Tja... als het zo duur wordt.... Bijna 200,- per gezin, (ik en partner). Alle overige vaste lasten erbij tel (huur, voorschot essent etc. etc.) dan moeten we:
- Alle twee full time werken om het nog leuk te hebben; OF
- Aan de bedelstaf overgelaten zijn.

Dat zijn de enige twee keuzes... Maar inderdaad... de toekomst in Nederland wordt rijk steeds rijker.... Die groep maakt het toch niks uit of ze twee keer zoveel premie moeten betalen...

Ik leef in ieder geval nu, dus zal me niet meer aanvullend verzekeren...

Dat ze eerst eens al die mensen aanpakken die er misbruik van maken en dan eens een universele regel erop los laten...

Maar ja.. als we straks kinderen hebben laten we de opvoeding over aan een cheche of dagopvang...

De opvoeding die ik heb gehad krijgt de nederlander toch niet meer, want we zijn toch al ziek met zijn allen.....
Iedereen leeft toch voor zichzelf

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

Tja...

Laat dit kabinet dat nu toevallig niet doen....

Als we dadelijk alleen werken om rekeningen te kunnen betalen is het toch niet meer leuk.

Dan gaan men dingen doen zoals in het dierenrijk om te kunnen leven.

Neem aan dat hier geen verdere uitleg nodig is..

Zo van ik moet gaan betalen om afval legaal te storten maar ach.... illegaal is het gratis...

Elk voordeel zo zijn nadeel!

Gast

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo vorige spreker(s),
je hebt helemaal gelijk dan gaat het recht van de sterkste weer werken, en ik heb altijd geleerd dat zijn niet altijd de rijken, maar juist de armen als zij zich organiseren, kijk maar naar de geschiedenis en om het niet te uitgebreid te maken begin maar in de tijd van de Franse Adel dat de armen "verrekten"van de Honger en in opstand kwamen, alle rijken een kopje kleiner maakten "niet goed te praten" en de Republiek een feit was,

maar wat jonger in de tijd, in Friesland in de jaren 1918-1919 dat de bevolking van de steden met honderden (er waren toen nog niet zoveel mensen als nu} verrekten van de Honger en in opstand kwamen tegen het gezag, ik studeer geschiedenis dus weet daar het een en ander van) onderstaand is een beknopte weergaven van officieele stukken.

Gemeente Opsterland; (in Friesland) een demonstratie van 500 tot 600 personen veenarbeiders en vrouwen voor het gemeentehuis van Beets en Tijnje en de demonstranten willen meer eten (de burgemeester verklaarde daar niet aan kunnen voldoen omdat een lading spek nog niet was gearriveerd (smoesjes) ) de menigte nam een dreigende houding aan en de vrouwen waren het meest opruiend, de burgemeester liet 2 vrouwen hun verhaal doen en ook zij eiste Spek, aardappelen, Brood en Kleren, de burgemeester verklaarde nogmaals daar niet aan kunnen , de menigte nam een nog dreigender houding aan, en het was wel toevallig dat tijdens de demonstratie er een wagen aankwam met allerlei voedsel en Spek enz. enz. jaar 1918

Franeker een demonstratie naar het levensmiddelenbureau (voor grotere rantsoenen voedsel) van 200 tot 300 personen die zig verzamelden voor het politiebureau en in optocht de Voorstraat introkken enz enz. jaar 1918 e n zo is er van elke gemeente in die tijd wel een stukje, dus mensen als we maar de straat opgaan zoals al eerder hier in een stukje vermeld is dan is de macht aan het volk.

alex1111111

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door alex1111111 »

mijn reactie op voorgaande stuk,

ook ik zal als 65 jarige voor in de gelederen staan als we oprukken

naar het Haagse Bolwerk, desnoods naar Brussel.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Inter »

Ik weet niet of dit een oplossing is om aan alle mensen zo'n pil te sturen, brengt weer een hoop kosten met zich mee en het is maar afwachten of dat iedere ontvanger daadwerkelijk die pil slikt.
Als ze dan nog maar de crematie of begrafenis betalen.
Wilders is geen oplossing .
Afschaffing van het minimumloon en nog meer ellende door nog ergere afbraak van sociale zekerheid en geloof maar niet dat je minder voor je ziektekosten gaat betalen.
Die wil hier een soort tweede VS van ons land maken.
Al ben ik wel met hem eens dat hij als enigste naast de SP en de Christenunie tegen de EU grondwet is.
Maar een coaltie kan deze toch nooit maken .

Die aanschuifpartij D66 vind ik nog veel erger want zei Thom de Graaf ooit niet dat hij de CDA en VVD aan een meerderheid zal helpen.
Na 40 jaar heb ze niks van alles waar te maken .Zelfs niet eens als milieupartij toen de A27 dwars door Amelisweerd ging.
Zelf het enigste wat ze wel is gelukt het referendum is niet eens bindend.

Gesloten