Beetverhoging: de relatie tussen de keel en kaken & vragen omtrent het informeren van de client over de behandeling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Pianotje
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2020 21:03

Re: Beetverhoging: de relatie tussen de keel en kaken & vragen omtrent het informeren van de client over de behandeling

Ongelezen bericht door Pianotje »

ik durf niet te zeggen hoe hoog, wel een aardig stuk.
Ze hebben in 3 sessies opgehoogd, iedere week een halve dag in de stoel gelegen.
Eerst onderkaak, toen bovenkaak en als laatste zijn er wat facings geplaatst.

Ze hebben mij vooraf gewaarschuwd dat de kiezen elkaar even niet zouden raken.
Maar dat kaken in dat geval na een tijdje naar elkaar toe groeien. En dat is ook gebeurd.

Kon wel een tijdje dus geen schilletjes enz doorbijten, daar heb je echt dat maaleffect voor nodig.

Was bij jou ook de oorzaak van de behandeling een diepe beet? die is nu bij mij wel opgelost, alternatief was 2 jaar een beugel dragen en hopen dat het dan goed blijft staan.

d9999
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2020 17:26

Re: Beetverhoging: de relatie tussen de keel en kaken & vragen omtrent het informeren van de client over de behandeling

Ongelezen bericht door d9999 »

Dat klinkt wel intensief, zou wellicht hoger kunnen zijn dan wat ik heb gehad. Maar ik had dus die problemen bij de keel, waardoor de kans op overspanning van alles verwacht kon worden.
Ze hadden bij mij niet de bedoeling een malocclusie te corrigeren ermee. Ik zou erna ook een beugel krijgen, wat ik heb een strakke beet.
Maat het wennen eraan heb je dus niet als problematisch ervaren?

Gesloten