LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ikenemma
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2017 04:29

Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door ikenemma »

Bewuzt werd mij zeer aanbevolen door Independer omdat ik veel in het buitenland ben maar nu heb ik ontzettend spijt dat ik van Zilveren Kruis ben overgestapt naar deze internet toko.
Ik heb speciaal een buitenlandmodule genomen door mijn buitenland verblijf. Ik heb ziekenhuisnota's ingediend maar er wordt er niet 1 vergoedt door Bewuzt waardoor ik me afvraag waarom je dan deze modules aanbiedt als zorgeverzekeraar. Ze zijn ook ontzettend slecht te bereiken, ik heb geen Twitter of Facebook, en een normale e-mail is niet mogelijk. Vanuit het buitenland bellen is te kostbaar. Totale schade voor mij € 2200. Nu begrijp waarom de premie's een stuk lager waren dan andere aanbieders.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2019 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Geven ze ook aan waarom de nota's niet worden vergoed? En heb je voor de behandelingen wel contact met ze opgenomen voor 'toestemming'?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door kuklos »

*premies

Wat je ons niet vertelt is waarom ze niet vergoeden. Dat is in dit verhaal nogal belangrijk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Bel altijd de Bewuzt Alarmcentrale

Bel de Bewuzt Alarmcentrale altijd als je (spoedeisende) zorg nodig hebt in het buitenland. Alleen dan heb je recht op een vergoeding uit je aanvullende optie. En wij vertellen je:

wat je moet doen
waar je terechtkunt
welke kosten worden vergoed en welke kosten niet”


Hebt u zich hier aan gehouden?

En het is toch een gewoon nummer dat u kunt bellen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze zijn wel duidelijk dus.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens worden nota’s voor spoedeisende zorg in het buitenland, tegen de Nederlandse tarieven, gewoon vergoed uit de basisverzekering.

Dus als u helemaal niets gehad hebt, is er iets anders aan de hand.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Costnix »

En wat zegt uw reisverzekering hierover? Ik neem aan, dat u een reisverzekering had afgesloten ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je bewust op zoek bent naar het allergoedkoopste moet je natuurlijk bewust goed opletten. Polisvoorwaarden altijd online bij de hand in het buitenland.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door BL2 »

Topicstarter zal wel even gaan aangeven waarom er niet uitbetaald gaat worden, en of alle voorwaarden daarop van toepassing zijn.
Tot nu toe kunnen we niets met de aantijgingen richting Bewuzt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door yan »

Bel de Bewuzt Alarmcentrale altijd als je (spoedeisende) zorg nodig hebt in het buitenland
Welke idioot bedenkt deze regel: als er spoedeisende zorg nodig is belt hopelijk iemand 112 voor je, die gaan echt niet kijken waar je verzekerd bent en of je die ook nog moet bellen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo bijzonder is die zin niet. Als iemand met spoed opgenomen moet worden in een ziekenhuis in het buitenland, wordt na een melding aan de verzekeraar een garantieverklaring afgegeven door die verzekeraar aan het ziekenhuis en dan gaan de nota’s rechtstreeks naar de verzekeraar.

Maar goed, we krijgen geen toelichting meer van de Ts.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bewuzt betaalt buitenlandse nota's niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ik en emma?

Wat doet U daar in Buitenland?
Voor vakantie dekt de reisverzekering, voor werk niet!

En voor mensen die daar werken kunnen alle spoed hulp daar krijgen, de rest moet hier gedaan worden of vooraf aangevraagd worden.
Een Service monteur die in geheel Europa zowel storingen als nieuwe machines plaatste en enkele weken daar in Hotel zit gaan niet even terug! Dan heb je een aangepaste polis nodig, en de meerkosten worden meestal vergoed door werkgever!

Maar ook een vrachtwagen chauffeur die wekelijks op Italië reed heeft dit probleem.
Die is elk weekend thuis maar dan is plaatselijke ziekenhuis dicht hier!

En elke Woensdag ochtend lossen, tegen avond laden en donderdag ochtend weer terug!
Dan is hij elke woensdag daar en voldoende tijd voor alle behandelingen maar hij moet nog steeds telkens vooraf toestemming vragen, dat kan ook online via Digid. dus kosten hoeft niet.

En binnenvaart schippers geld hetzelfde verhaal, die verhuizen elke dag over de Rijn, Maas & Waal....
Lees vooraf dus goed alle regels en enkele geven toestemming zonder vooraf melden omdat je bekent bent, maar de meeste niet.

Gesloten