LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Ongelezen bericht door pluisje »

ho ho tuurlijk mag je wel afscheid nemen,een overledenen wordt naar de aula verplaatst...
dat die kamer binnen twee dagen leeg moet zijn komt omdat er enorm veel mensen op de wachtlijst staan voor op name.
die plaatsen kosten erg veel geld per dag.
ik kan mij voorstellen dat als u dit leest u uw bedenkingen heeft,maar er zijn ook plaatsen daar gaat het nog sneller...

pluisje :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door S. »

Ja, hoe triest de situatie van een verlies van een dierbare ook is......hoeveel persoonlijke bezittingen denk je dat er in een verpleeghuis staan?
In een modern verpleeghuis liggen de bewoners op 1 of 2 persoonskamers. Hoogstens is er plek voor een paar kleine spulletjes en kleding.

In een verzorgingshuis zijn de kamers gemeubuleerd en heb je, naar ik meen, meestal een week of 2 de tijd om te ontruimen.
Kamers zijn behangen en geschilderd wanneer een bewoner erin trekt.
Geloof niet dat zo'n 1 of 2 kamer-appartementje grondig verbouwd wordt wanneer een bewoner erin trekt. Evt. wat schilderijen aan de wand en dat is het. Keukenblok is standaard en er zit al een kookplaatje in.
Zo ook het sanitair.

In een huurhuis moeten er vaak nog aanpassingen in de oude staat teruggebracht worden. Denk aan een schrootjeswand of verlaagd plafond wat je moet verwijderen omdat je het huis in de oorspronkelijke staat moet achterlaten. Vandaar, denk ik, die 2 maanden die de familie mag doorhuren.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door HvdB »

Het is triest dat je je familie in een verpleeghuis stopt!

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door rebbel »

@Hvdb:Moet dan iedereen ontslag nemen om zijn/haar schoonmoeder en schoonvader moeder en vader te verzorgen.Denk lekker na voor je wat zegt EI. :!:

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door joostw »

@ Donna en Rebbel, in jullie beider laatste zinnen staat iets dat doet vermoeden dat jullie HvdB nog niet zo goed kennen.
Anders hadden jullie het nooit over denken gehad met betrekking op HvdB, dat is namelijk een onmogelijke wens.

HvdB en denken in één zin, ha, de vaste bezoekers weten wel beter.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door G7 »

Het is inderdaad waar, wat Joost W zegt. Sla de mening van HvdB gewoon over, want die weet niet beter.

Ze probeert alleen maar deze topic af te leiden, omdat , let op het tijdstip dat ze hier post, niemand op het Legioforum zit en zij dan toch wat kwijt wil en dan gewoon op andere topics mee praat, waar ze heel geen verstand van heeft.

Dus postings van HvdB, gewoon door scrollen.

Ik kan jullie verder ook geen advies geven, maar ik vind het ook triest dat het zo moet gaan.
Sterkte ermee!

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door HvdB »

Jullie ouders hebben ook dag en nacht voor jullie klaargestaan toen jullie klein waren.
Nu hebben jullie geen tijd voor hun?

Schandalig maar algemeen geaccepteerd.

Tussen haakjes....joostw is de forumgek hier. Zijn medicatie raakt rond deze tijd uitgewerkt.

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door rebbel »

@hvdb:Ik heb 7 jaar mijn vader verzorgd hij kon niet praaten en was verlamt. hij heeft 3 hersen atacs gehad.Wij deden alles zelf.Geen hulp erbij.Je bent daar 24 uur per dag mee bezich.Jij weet niet waar jij over praat.Jij bent gewoon een gestorde gek.En je heb hulp nodig.Maar ik denk dat niemant in jou kringetje jou wilt helpen.Je hebt een te groote bek.Dus op naar het gekken gestigt me jou.Hebben wij hier dan weer een normaal forum.Baai baai zwaai zwaai.
P.S dit konden wij doen omdat wij geen kinderen hebben.En hij is ook bij ons thuis overleeden.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door joostw »

Lieve HvdB.

Bedankt voor het toekennen van een titel, ik heb altijd een titel willen hebben, dankzij u is deze wens in vervulling gegaan.

Ik zal de titel "Forumgek" met ere dragen en daarom mijn vervolgrecepten weggooien, ik wil de kans niet lopen om m'n titel te verspelen.
Ik heb hem tenslotte van u gekregen en iets dat door is toegekend moet je koesteren, het gebeurd nu eenmaal niet vaak dat u iets zinnigs op een forumtopic plaatst.

Nogmaals mijn dank.

Mvg. Forumgek Joostw 1e

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door eeliane »

Arme HvdB, helemaal alleen 's nachts achter de computer en dan door vermoeidheid de gekste dingen uitkramend. Eindigt waarschijnlijk ook in een verzorgingstehuis, zoiets zuerderigs wil je niet in huis hebben zeker niet als t oud wordt!
Dus overslaan die HvdB opmerkingen...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door bitchy »

hi Donna,

ik begrijp dat het leegruimen van de woning het laatste is waar je aan denkt in een geval van overlijden.
het is volgens mij echter overal zo.
het is ook wel te begrijpen als je ziet hoeveel mensen er slecht aan toe zijn en 24 uurs zorg hebben omdat ze niet opgenomen kunnen worden... geen plaats.....

ik vermoed dat het om een familielid van jou gaat, wees maar blij dat hij of zij de luxe krijgt van een aparte kamer.
dat is belangrijker dan het leegruimen van de woning.
ik vraag me wel een heel klein beetje af of je geen verzorgingshuis bedoeld, hier in de buurt kan ik namelijk geen verpleeghuis bedenken die de luxe van een eigen kamer heeft.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door S. »

Ja, zoals ik het nu ook lees, is in ieder geval het idee van een verzorgingshuis waar de bewoners met de nodige hulp zelfstandig in een eigen gemeubuleerd appartement wonen. Dan is 2 dagen na overlijden ontruimen wel erg kortdag.
Vaak heeft een verzorgins/verpleeghuis een cliëntenraad of bewonerscommissie. Die kunnen een stem uitbrengen naar de directie toe dat die 2 dagen wel erg krap is. Volgens mij is 2 weken gangbaar.
In het verzorgingshuis waar ik gewerkt heb, werden oude, niet gebruikte badkamers als oplagruimte gebruikt wanneer familie niet direct vervoer voor al die meubels kon regelen.
Ook was er de mogelijkheid om de inboedel (of een gedeelte) te schenken aan het verzorgingshuis. Dit werd verkocht via een rommelmarkt en de opbrengst kwam ten goede aan de andere bewoners.
Voordeel hiervan was dat familie niet hoefde te slepen met vaak toch wel oude, loodzware stoelen en tafels. Deze werden dan door de technische dienst afgevoerd.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door HvdB »

eeliane


Geplaatst op 10 Okt 2005 10:38 door eeliane
Arme HvdB, helemaal alleen 's nachts achter de computer en dan door vermoeidheid de gekste dingen uitkramend. Eindigt waarschijnlijk ook in een verzorgingstehuis, zoiets zuerderigs wil je niet in huis hebben zeker niet als t oud wordt!
Dus overslaan die HvdB opmerkingen...
Dus ik ben gekke dingen aan het uitkramen?

Stel jezelf eens de volgende vragen:

Zou ik willen sterven in de verzorghuis omgeving of bij mijn familie?

Als ik écht zou willen zou ik er dan een mouw aan kunnen passen om mijn vader of moeder te verzorgen?

Ik heb 1 woord voor rebbel......RESPECT
Dat heb je van mij verdiend omdat je voor je vader hebt gezorgd. Ik weet zeker dat je dat met alle liefde gedaan hebt. Hoe moeilijk het ook voor jou en je gezin geweest is.
Jij bent tenminste een echte vent.

Maar je moet wel wat aan je Nederlands doen hoor. :wink:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

@hvdb:Ik heb 7 jaar mijn vader verzorgd hij kon niet praaten en was verlamt. hij heeft 3 hersen atacs gehad.Wij deden alles zelf.Geen hulp erbij.Je bent daar 24 uur per dag mee bezich.Jij weet niet waar jij over praat.Jij bent gewoon een gestorde gek.En je heb hulp nodig.Maar ik denk dat niemant in jou kringetje jou wilt helpen.Je hebt een te groote bek.Dus op naar het gekken gestigt me jou.Hebben wij hier dan weer een normaal forum.Baai baai zwaai zwaai.
P.S dit konden wij doen omdat wij geen kinderen hebben.En hij is ook bij ons thuis overleeden.


Hallo, ben je in die periode ook alle kennis van de Nederlands taal verloren. :roll: :cry: :lol:

Nieno
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2005 15:09

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door Nieno »

Ikwil iedereen die twijfelt of de nalatenschap mogelijk positief of NEGATIEF is adviseren terughoudend te zijn met leeghalen/opruimen van kamers.
Het is nl. zo dat als je spullen meeneemt je de nalatenschap AANVAARDT.
Als er niet voldoende geld is om bijvoorbeeld de schulden en/of de begrafenis te betalen ben je PERSOONLIJK AANSPRAKELIJK VOOR ALLE SCHULDEN VAN DE OVERLEDENE (en dus ook de begrafeniskosten).
:!: Denk dus eerst goed na !! en laat je tot niets dwingen.-[/u]

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door NAK »

Anders hadden jullie het nooit over denken gehad met betrekking op HvdB, dat is namelijk een onmogelijke wens.
De wens blijft de moeder van de gedachte........... :roll:

aartje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:15

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door aartje »

Tja, 2 dagen om een kamer te ontruimen,zoveel spullen kunnen inderdaad niet in zo'n kamer(tje),ondanks dat mijn vader in een best goed en splinternieuw verpleeghuis zit, ja ja hij hij heeft zelfs een EIGEN kamer(tje).
Ergens hebben die spullem nog geluk ,als mijn vader overlijdt, moet hij sneller weg,oftewel binnen 12 uur.
Het is niet anders, ons staat dit ook te wachten.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door HvdB »

Ik denk dat Eeliane haar slimheid heeft ingezien en nog steeds op een antwoord zit te broeden.

Peppi
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:07

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door Peppi »

Snerpo, je mag best wel wat respect voor de mensen hebben....

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Bij overlijden kamer leeg maken vóór de begrafenis

Ongelezen bericht door NAK »

Als ik écht zou willen zou ik er dan een mouw aan kunnen passen om mijn vader of moeder te verzorgen?
Dat zullen de meeste mensen best willen.
Maar er bestaan ook omstandigheden waarbij dit totaal niet verantwoord is.
Het is dan ook geen schande om je ouders dan in een verpleeg tehuis onder te brengen.

Gesloten