LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

U bent dan ook wel een enorme filantroop ;-)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door sjohie »

berndv schreef:
02 dec 2019 16:15
Als ze in de eerste plaats gaan beginnen met de ziekenhuizen niet meer in het centrum van steden te plaatsen, dan hoeven ze in ieder geval niet te concurreren met de tarieven voor de gewone commerciele parkeerplaatsen die voor de bezoekers van het centrum zijn.

In Enschede hebben ze onlangs een spiksplinternieuw ziekenhuis gebouwd. Bijna in hartje centrum. Heel mooi hoor. Maar oh zo onpraktisch. Parkeertarieven van 3 euro per uur.
Voor bezoek zal er doorgaans geen medische reden tot verplicht gebruik van een auto zijn, dus dan is het, liggend op nog geen 10m lopen van het station, prima ontsloten met het OV? Het zou veel schelen als mensen eens wat een meer onderbouwde vervoerskeuze maken, in plaats van maar standaard die heilige koe van stal te halen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

juliomariner schreef:
04 dec 2019 13:27
U bent dan ook wel een enorme filantroop ;-)
Goed gezien, wilde het niet van mezelf zeggen. Het blijft niet bij het ziekenhuis, ik geef veel armen en kinderen goederen en geld.

Jij toch ook?

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

zekers

gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door gerard1938 »

Waarschijnlijk is mijn mening in deze al wel gedeeld, maar dan toch wil ik om twee redenen mijn ei kwijt.

a)
Onlangs betaalde ik in het OLVG € 7.50 en zou als het meer was geweest graag hebben betaald omdat
- naar de tram lopen, is een ramp met mijn C.O.P.D. (halte 5 minuten van huis);
- als het tarief 'betaalbaar' zou zijn geweest (ca. 100m verderop is het € 1.00 lager....) half Amsterdam er geparkeerd zou staan.

b)
Doorgaans is het 'dikke pret' met Antoinette,
maar bij de interviews aan de ingang van de OLVG-parking werd herhaaldelijk beargumenteerd dat afstand een probleem is.
M.i. een oersterk argument met maar één gevolgtrekking:
Met name bij een ziekenhuis is parkeergelegenheid - voor veel patiënten - een keiharde must.
Daarom vond ik het jammer dat bij afsluiting van het item de redelijkheid niet werd gestipuleerd.

Betaald parkeren is een prima bescherming van de gelegenheid daartoe en als ziektekostenverzekeringen
(i.g.v. mobiliteitsbeperking) daarin niet voorzien mag dat van mij een nieuw item worden !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door kweenie »

Goed gezegd. Ik hoor mensen die in de schil om een betaald parkeren zone wonen regelmatig steen en been klagen dat ze nergens kunnen parkeren, omdat alle plekken worden ingenomen door mensen die elders moeten zijn, maar lekker gratis willen parkeren. Bij de parkeergarages van de ziekenhuizen gebeurt het nu ook al regelmatig dat mensen die in de buurt moeten zijn voor het gemak daar (betaald) parkeren. Als je parkeren gratis maakt, of veel goedkoper dan in de buurt, dan zullen de ziekenhuis garages alleen maar vol komen te staan met mensen die helemaal niet in het ziekenhuis hoeven te zijn. Daarnaast zou ik het eerlijk gezegd een beetje verspilling vinden van geld als een groter deel van het ziekenhuisbudget op zou gaan aan parkeergarages.

Trouwens Gerard, heb je net COPD geen recht op wom vervoer? Dan zou je wellicht met een taxi (-busje) naar het ziekenhuis kunnen.

gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door gerard1938 »

Beste Kweenie,
Tuurlijk kan dat. Bedoel zo'n gratis of zachtprijsje busje, maar kweewel dat je daarmee een nieuw topic kunt beginnen.
In onze 50+ (beter 70+) flat staan nl. vrijwel dagelijks grijze koppies hun 'ziel in lijdzaamheid' te trainen...
Dan laat mijn betere helft de hond uit en ziet dan aan de achterkant van het tegenover gelegen zorgcentrum de busjes staan.
Shagje in het hoofd en voetjes op het dashboard. Afgezien nog van de rotlucht denk je dan... Bedoel maar.
Groetjes aan de Zorg,
Gerard

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Jablan »

berndv schreef:
02 dec 2019 16:15
Als ze in de eerste plaats gaan beginnen met de ziekenhuizen niet meer in het centrum van steden te plaatsen, dan hoeven ze in ieder geval niet te concurreren met de tarieven voor de gewone commerciele parkeerplaatsen die voor de bezoekers van het centrum zijn.
In Enschede hebben ze onlangs een spiksplinternieuw ziekenhuis gebouwd. Bijna in hartje centrum. Heel mooi hoor. Maar oh zo onpraktisch. Parkeertarieven van 3 euro per uur.
Plek is niet zo boeiend, zolang het goed bereikbaar is. Enschede nieuw? Het bestaande ziekenhuis is grondig verbouwd en bezoekers worden naar de Centrumparkeergarage gestuurd. Leuk bedacht, maar de gemeente probeert het 'doorgaande' verkeer uit het centrum te krijgen en daardoor is dit ziekenhuis sinds 2017 slecht bereikbaar, duurt zeker tot 2024. Gevolg: als het enigszins kan, rijden zelfs de ambulances naar een ander ziekenhuis.

Het kan altijd erger. Momenteel slepen we ziekenhuiskleding mee naar Kroatië, soms ook medicijnen, want daar is geen geld voor of totaal niet verkrijgbaar. Wanneer iemand met spoed worden opgenomen, de kleding opengeknipt, geopereerd, wordt de patiënt daarna naakt naar de zaal gebracht en mag zonder pijnstillers herstellen. Net terug en nu op zoek naar een kofferbak vol hoeslakens.

Waar in Nederland hoeven patiënten voor een losse afspraak nooit meer dan 1 uur te betalen? Dat mis ik in de zwarte lijst van Radar.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er hoeft vast geen parkeergeld te worden betaald bij dat ziekenhuis?

Tja, in de buitenlanden is tenslotte alles beter geregeld dan in Nederland. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

fonsflons schreef:
06 dec 2019 12:16
Het probleem van parkeerders die elders moeten zijn is toch makkelijk op te lossen door het tarief flink omhoog te gooien, echter aan de service balie na het tonen van een afspraak formulier wordt het kaartje even gescanned en krijg je gereduceerd tarief. Ik maak dit wekelijks mee bij bioscopen, winkelgelenheden etc.
Je zult maar een kind of zo hebben wat een tijdje in het ziekenhuis ligt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door kweenie »

fonsflons schreef:
06 dec 2019 12:55
Lady1234 schreef:
06 dec 2019 12:47
Je zult maar een kind of zo hebben wat een tijdje in het ziekenhuis ligt.
Ook dan zal er een oplossing te bedenken zijn om onderscheid te maken tussen mensen die wel en niet het ziekenhuis bezoeken.
Hoe dan? Iedereen kan wel zeggen dat hij of zij op bezoek gaat bij een patiënt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door kweenie »

breien schreef:
06 dec 2019 12:31
Martini Ziekenhuis Groningen staat niet in het centrum van de Stad.
Het heeft wel een bushalte voor de hoofdingang en een goede verbinding met het hoofdstation/ busstation.
UMCG in Groningen daarentegen ligt tegen het centrum aan en die parkeergarage wordt ook door een hoop bezoekers van de oostkant van de binnenstad gebruikt.

En om de bereikbaarheid te verbeteren/garanderen wil de gemeente maar wat graag een nieuwe autoweg tussen oostelijke ring en binnenstad aanleggen, door een woonwijk heen.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
06 dec 2019 12:47
fonsflons schreef:
06 dec 2019 12:16
Het probleem van parkeerders die elders moeten zijn is toch makkelijk op te lossen door het tarief flink omhoog te gooien, echter aan de service balie na het tonen van een afspraak formulier wordt het kaartje even gescanned en krijg je gereduceerd tarief. Ik maak dit wekelijks mee bij bioscopen, winkelgelenheden etc.
Je zult maar een kind of zo hebben wat een tijdje in het ziekenhuis ligt.

Dan hebben ze een leuke aftrekpost.

Frivas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:19

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Frivas »

Tot vorig jaar was in de overdekte parkeergarage van het AMC het starttarief € 3,00 en daarna, meen ik, € 1,00 per uur.
Onlangs was ik daar opnieuw en was er geen starttarief meer, maar een tarief van € 0,80 per afgerond heel uur vanaf het begin.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuke aftrekpost? Dat valt wel tegen. Afstand moet meer dan 10 kilometer zijn, zieke moet meer dan 1 maand in het ziekenhuis liggen en dan kan je pas € 0,19 per km opvoeren.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
06 dec 2019 15:15
kweenie schreef:
06 dec 2019 13:41
fonsflons schreef:
06 dec 2019 12:55


Ook dan zal er een oplossing te bedenken zijn om onderscheid te maken tussen mensen die wel en niet het ziekenhuis bezoeken.
Hoe dan? Iedereen kan wel zeggen dat hij of zij op bezoek gaat bij een patiënt.
Nou, als een openhart operatie mogelijk is lijkt mij dit ook mogelijk. Gewoon zo'n scanapparaatje op iedere afdeling achter de balie. Over het algemeen weten ze prima wie er op de afdeling aan bezoekers rondloopt. En laat er dan eens een keer onterecht gebruik van gemaakt worden, boeien.
Je bedoelt een systeem om niet patienten en mensen waarmee je verder geen connectie hebt te volgen en registreren? Mm benieuwd wanneer daar dan de eerste klachten over verschijnen :roll:

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Scanapparaatje.. systeem dus

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
06 dec 2019 15:30
ai, jij loopt zeker ook met een petje op en sjaal om door stad. De plekken waar je je auto nog in een weiland kan parkeren zonder kaartje worden steeds schaarser.

Het is dan natuurlijk ook gewoon je eigen keuze om dat parkeerkaartje wel of niet te scannen. Maar tjsa, meestal is je nummerbord al gescanned het moment dat je voor de slagboom staat dus ik zie het probleem niet zo.

Als ze je moeten hebben weten ze je toch wel te vinden via je smartphone's aml functie.
Het gaat niet om mij, maar om het ziekenhuis dat gewoon aan de avg moet voldoen.
Registreren welke auto’s er op een parkeerplaats parkeren ( prima grond ).. registreren welke bezoekers zich waar bevinden in het gebouw... Op welke basis wil je dat gaan doen?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er zijn ziekenhuizen waar je kunt vragen naar een dag- of weekkaart. Voor mensen die patiënten willen bezoeken die langer dan een week in het ziekenhuis moeten blijven, is er soms een speciaal tarief.
Veel mensen zijn hier niet mee bekend, je moet er ook zelf om vragen aan de inlichtingenbalie.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nee hoor, anonieme kaarten die door iedereen gebruikt kunnen worden. Niet gekoppeld aan een afdeling, patient of bezoeker.

Als je dus je voorstel aanpast in, bij iedere afdeling kan een anonieme uitrijkaart worden gehaald waarmee je tegen een vast tarief eruit kan, dan kom je al in de buurt :wink:
Maar als je dat 2x per dag over lange tijd moet doen wordt het nog steeds een vervelend iets en is de dag/week kaart van lowieze die eigenlijk al bestaat toch gewoon beter :mrgreen:

Gesloten