Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Frivas

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Frivas » 06 dec 2019 14:43

Tot vorig jaar was in de overdekte parkeergarage van het AMC het starttarief € 3,00 en daarna, meen ik, € 1,00 per uur.
Onlangs was ik daar opnieuw en was er geen starttarief meer, maar een tarief van € 0,80 per afgerond heel uur vanaf het begin.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 dec 2019 15:00

Leuke aftrekpost? Dat valt wel tegen. Afstand moet meer dan 10 kilometer zijn, zieke moet meer dan 1 maand in het ziekenhuis liggen en dan kan je pas € 0,19 per km opvoeren.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 15:15

kweenie schreef:
06 dec 2019 13:41
fonsflons schreef:
06 dec 2019 12:55
Lady1234 schreef:
06 dec 2019 12:47
Je zult maar een kind of zo hebben wat een tijdje in het ziekenhuis ligt.
Ook dan zal er een oplossing te bedenken zijn om onderscheid te maken tussen mensen die wel en niet het ziekenhuis bezoeken.
Hoe dan? Iedereen kan wel zeggen dat hij of zij op bezoek gaat bij een patiënt.
Nou, als een openhart operatie mogelijk is lijkt mij dit ook mogelijk. Gewoon zo'n scanapparaatje op iedere afdeling achter de balie. Over het algemeen weten ze prima wie er op de afdeling aan bezoekers rondloopt. En laat er dan eens een keer onterecht gebruik van gemaakt worden, boeien.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 06 dec 2019 15:21

fonsflons schreef:
06 dec 2019 15:15
kweenie schreef:
06 dec 2019 13:41
fonsflons schreef:
06 dec 2019 12:55

Ook dan zal er een oplossing te bedenken zijn om onderscheid te maken tussen mensen die wel en niet het ziekenhuis bezoeken.
Hoe dan? Iedereen kan wel zeggen dat hij of zij op bezoek gaat bij een patiënt.
Nou, als een openhart operatie mogelijk is lijkt mij dit ook mogelijk. Gewoon zo'n scanapparaatje op iedere afdeling achter de balie. Over het algemeen weten ze prima wie er op de afdeling aan bezoekers rondloopt. En laat er dan eens een keer onterecht gebruik van gemaakt worden, boeien.
Je bedoelt een systeem om niet patienten en mensen waarmee je verder geen connectie hebt te volgen en registreren? Mm benieuwd wanneer daar dan de eerste klachten over verschijnen :roll:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 15:26

Ik zou de mevrouw of meneer achter de balie niet direct 'een systeem' noemen. Al die keren dat ik in een ziekenhuis kwam moest ik mij of melden op een afdeling, danwel zat er iemand achter een balie om mij op de afdeling binnen te laten. Ik ben niet bekend met afdelingen waar iedereen zomaar door kan lopen.

Dus het lijkt mij niet zo gek om als je de afdeling verlaat te vragen of je ze je parkeerkaartje even voor de scanner willen houden zodat je met gereduceerd tarief kan afrekenen. De kans dat er grote groepen mensen door het ziekenhuis gaan zwerven om stiekem een afdeling binnen te glippen voor 1 euro korting per parkeeruur lijkt mij verwaarloosbaar.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 06 dec 2019 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 06 dec 2019 15:28

Scanapparaatje.. systeem dus

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 15:30

ai, jij loopt zeker ook met een petje op en sjaal om door stad. De plekken waar je je auto nog in een weiland kan parkeren zonder kaartje worden steeds schaarser.

Het is dan natuurlijk ook gewoon je eigen keuze om dat parkeerkaartje wel of niet te scannen. Maar tjsa, meestal is je nummerbord al gescanned het moment dat je voor de slagboom staat dus ik zie het probleem niet zo.

Als ze je moeten hebben weten ze je toch wel te vinden via je smartphone's aml functie.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 06 dec 2019 15:37

fonsflons schreef:
06 dec 2019 15:30
ai, jij loopt zeker ook met een petje op en sjaal om door stad. De plekken waar je je auto nog in een weiland kan parkeren zonder kaartje worden steeds schaarser.

Het is dan natuurlijk ook gewoon je eigen keuze om dat parkeerkaartje wel of niet te scannen. Maar tjsa, meestal is je nummerbord al gescanned het moment dat je voor de slagboom staat dus ik zie het probleem niet zo.

Als ze je moeten hebben weten ze je toch wel te vinden via je smartphone's aml functie.
Het gaat niet om mij, maar om het ziekenhuis dat gewoon aan de avg moet voldoen.
Registreren welke auto’s er op een parkeerplaats parkeren ( prima grond ).. registreren welke bezoekers zich waar bevinden in het gebouw... Op welke basis wil je dat gaan doen?

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 15:40

angel1978 schreef:
06 dec 2019 15:37
fonsflons schreef:
06 dec 2019 15:30

Het gaat niet om mij, maar om het ziekenhuis dat gewoon aan de avg moet voldoen.
Registreren welke auto’s er op een parkeerplaats parkeren ( prima grond ).. registreren welke bezoekers zich waar bevinden in het gebouw... Op welke basis wil je dat gaan doen?
Ik zie het 'registreren' niet zo. Dat is heel makkelijk uit de code te halen. Maar goed, het was maar een idee dat kennelijk te ingewikkeld blijkt te zijn volgens jou. Nooit geweten dat het verplicht is volgsystemen aan een kaartje scannen te koppelen. :roll:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 06 dec 2019 15:40

Er zijn ziekenhuizen waar je kunt vragen naar een dag- of weekkaart. Voor mensen die patiënten willen bezoeken die langer dan een week in het ziekenhuis moeten blijven, is er soms een speciaal tarief.
Veel mensen zijn hier niet mee bekend, je moet er ook zelf om vragen aan de inlichtingenbalie.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 15:56

Maar die worden dan toch ook 'gevolgd'?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 06 dec 2019 15:59

Nee hoor, anonieme kaarten die door iedereen gebruikt kunnen worden. Niet gekoppeld aan een afdeling, patient of bezoeker.

Als je dus je voorstel aanpast in, bij iedere afdeling kan een anonieme uitrijkaart worden gehaald waarmee je tegen een vast tarief eruit kan, dan kom je al in de buurt :wink:
Maar als je dat 2x per dag over lange tijd moet doen wordt het nog steeds een vervelend iets en is de dag/week kaart van lowieze die eigenlijk al bestaat toch gewoon beter :mrgreen:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 16:07

He, hoe de aardappel gekookt wordt maakt mij niet uit. Ik probeerde alleen mee te denken met een oplossing voor een probleem. Als blijkt dat de oplossing al bestaat is het probleem ook overbodig. Ik heb geen aandelen in scan systemen.

gerard1938

Ongelezen bericht door gerard1938 » 06 dec 2019 19:02

breien schreef:
06 dec 2019 12:31
Martini Ziekenhuis Groningen staat niet in het centrum van de Stad.
Het heeft wel een bushalte voor de hoofdingang en een goede verbinding met het hoofdstation/ busstation.
Als jij nou morgen ineens zó kreupel wordt dat je amper in je autootje kunt komen, hoe kom je dan bij de bus ?
Of, zoals in mijn geval, dat de brug tussen je flat en de tram nét een brug te ver is, maar je het van de deur naar de auto nog redt - wel een paar minuten wachten aleer ik lucht heb om te rijden - dan ben je godsgelukkig met een parkeerplaatsje dicht bij de lift van de parkeergarage.
Vanochtend 45' uitloop van de afspraak en toch maar weer € 7.50 omdat OLVG idd de tarieven had verlaagd. Garage weer mudvol...
Omhoog dat tarief. Man man, wat zul je graag betalen !

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 06 dec 2019 19:26

sjohie schreef:
04 dec 2019 14:17
berndv schreef:
02 dec 2019 16:15
Als ze in de eerste plaats gaan beginnen met de ziekenhuizen niet meer in het centrum van steden te plaatsen, dan hoeven ze in ieder geval niet te concurreren met de tarieven voor de gewone commerciele parkeerplaatsen die voor de bezoekers van het centrum zijn.

In Enschede hebben ze onlangs een spiksplinternieuw ziekenhuis gebouwd. Bijna in hartje centrum. Heel mooi hoor. Maar oh zo onpraktisch. Parkeertarieven van 3 euro per uur.
Voor bezoek zal er doorgaans geen medische reden tot verplicht gebruik van een auto zijn, dus dan is het, liggend op nog geen 10m lopen van het station, prima ontsloten met het OV? Het zou veel schelen als mensen eens wat een meer onderbouwde vervoerskeuze maken, in plaats van maar standaard die heilige koe van stal te halen.
Waarom zouden mensen toch naar het ziekenhuis moeten gaan. Als ik uw reactie lees krijg ik de indruk dat u ziek zijn beshouwd als een keuze.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 dec 2019 19:38

Ik lees dat van Sjohie toch echt anders: er is voor bezoekers niet doorgaans een medische reden om met hun auto naar het ziekenhuis te komen om op bezoek te gaan.
Dat kan prima met het OV , scheelt een hoop parkeergeld en overvolle parkeerplaatsen.
Mensen pakken soms voor ieder stukje hun heilige koe om er te komen.
Fietsen, het OV , of de Regiotaxi zijn prima alternatieven, mits je uiteraard mobiel genoeg bent.

Harriet

Ongelezen bericht door Harriet » 08 dec 2019 14:10

Ziekenhuizen moeten een apart tarief rekenen voor patiënten die voor behandeling of onderzoek komen. Bij Antony van Leeuwenhoek in Amsterdam kan je (een paar geleden in elk geval) met je pasje als patiënt een uitrijkaart halen voor de prijs van 2 uur parkeren. Dat is dus altijd het maximum dat je betaalt. Het is logisch dat ze 'gezonde' bezoekers proberen te weren, want anders loopt alles vol. die kunnen ook prima met het OV komen!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 dec 2019 09:54

Harriet schreef:
08 dec 2019 14:10
Ziekenhuizen moeten een apart tarief rekenen voor patiënten die voor behandeling of onderzoek komen.
Waar blijkt uit dat dat moet?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 09 dec 2019 10:08

Lady1234 schreef:
06 dec 2019 15:00
Leuke aftrekpost? Dat valt wel tegen. Afstand moet meer dan 10 kilometer zijn, zieke moet meer dan 1 maand in het ziekenhuis liggen en dan kan je pas € 0,19 per km opvoeren.

Wel, jij hebt het toch over zieke kinderen die lang in het zkh liggen? Lang is voor mij langer dan 1 maand. En als het minder dan 10km is, kun je altijd nog kiezen voor OV, fiets, scooter etc. Niemand is verplicht met de auto naar het zkh te gaan, ook patiënten niet. Voor ernstig zieke mensen is er het WMO vervoer.

gerard1938

Ongelezen bericht door gerard1938 » 09 dec 2019 10:26

Moneyman schreef:
09 dec 2019 09:54
Harriet schreef:
08 dec 2019 14:10
Ziekenhuizen moeten een apart tarief rekenen voor patiënten die voor behandeling of onderzoek komen.
Waar blijkt uit dat dat moet?

Nogmaals, als jij kunt aantonen dat iedere meter lopen behoorlijk belastend is (medisch attest) ben ik van mening dat je verzekering op parkeergeld (+ reiskosten ?) aangesproken zou moeten kunnen worden.
Aan een fiscale optie wil ik - gelet op de meest recente malversatie ! - niet eens aan denken.

Plaats reactie