LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door gerard1938 »

breien schreef:
06 dec 2019 12:31
Martini Ziekenhuis Groningen staat niet in het centrum van de Stad.
Het heeft wel een bushalte voor de hoofdingang en een goede verbinding met het hoofdstation/ busstation.
Als jij nou morgen ineens zó kreupel wordt dat je amper in je autootje kunt komen, hoe kom je dan bij de bus ?
Of, zoals in mijn geval, dat de brug tussen je flat en de tram nét een brug te ver is, maar je het van de deur naar de auto nog redt - wel een paar minuten wachten aleer ik lucht heb om te rijden - dan ben je godsgelukkig met een parkeerplaatsje dicht bij de lift van de parkeergarage.
Vanochtend 45' uitloop van de afspraak en toch maar weer € 7.50 omdat OLVG idd de tarieven had verlaagd. Garage weer mudvol...
Omhoog dat tarief. Man man, wat zul je graag betalen !

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik lees dat van Sjohie toch echt anders: er is voor bezoekers niet doorgaans een medische reden om met hun auto naar het ziekenhuis te komen om op bezoek te gaan.
Dat kan prima met het OV , scheelt een hoop parkeergeld en overvolle parkeerplaatsen.
Mensen pakken soms voor ieder stukje hun heilige koe om er te komen.
Fietsen, het OV , of de Regiotaxi zijn prima alternatieven, mits je uiteraard mobiel genoeg bent.

Harriet
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:22

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Harriet »

Ziekenhuizen moeten een apart tarief rekenen voor patiënten die voor behandeling of onderzoek komen. Bij Antony van Leeuwenhoek in Amsterdam kan je (een paar geleden in elk geval) met je pasje als patiënt een uitrijkaart halen voor de prijs van 2 uur parkeren. Dat is dus altijd het maximum dat je betaalt. Het is logisch dat ze 'gezonde' bezoekers proberen te weren, want anders loopt alles vol. die kunnen ook prima met het OV komen!

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harriet schreef:
08 dec 2019 14:10
Ziekenhuizen moeten een apart tarief rekenen voor patiënten die voor behandeling of onderzoek komen.
Waar blijkt uit dat dat moet?

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
06 dec 2019 15:00
Leuke aftrekpost? Dat valt wel tegen. Afstand moet meer dan 10 kilometer zijn, zieke moet meer dan 1 maand in het ziekenhuis liggen en dan kan je pas € 0,19 per km opvoeren.

Wel, jij hebt het toch over zieke kinderen die lang in het zkh liggen? Lang is voor mij langer dan 1 maand. En als het minder dan 10km is, kun je altijd nog kiezen voor OV, fiets, scooter etc. Niemand is verplicht met de auto naar het zkh te gaan, ook patiënten niet. Voor ernstig zieke mensen is er het WMO vervoer.

gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door gerard1938 »

Moneyman schreef:
09 dec 2019 09:54
Harriet schreef:
08 dec 2019 14:10
Ziekenhuizen moeten een apart tarief rekenen voor patiënten die voor behandeling of onderzoek komen.
Waar blijkt uit dat dat moet?
____________________________________________
Uit haar bijdrage blijkt dat niet want ze herinnert het (een paar... geleden) zich alleen.
I.i.g. vind ik het een prima idee al is het voor de, toch al drukke ziekenhuizen, een extra belasting.

Nogmaals, als jij kunt aantonen dat iedere meter lopen behoorlijk belastend is (medisch attest) ben ik van mening dat je verzekering op parkeergeld (+ reiskosten ?) aangesproken zou moeten kunnen worden.
Aan een fiscale optie wil ik - gelet op de meest recente malversatie ! - niet eens aan denken.

Lowieze
Berichten: 6544
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
09 dec 2019 10:08
Lady1234 schreef:
06 dec 2019 15:00
Leuke aftrekpost? Dat valt wel tegen. Afstand moet meer dan 10 kilometer zijn, zieke moet meer dan 1 maand in het ziekenhuis liggen en dan kan je pas € 0,19 per km opvoeren.

Wel, jij hebt het toch over zieke kinderen die lang in het zkh liggen? Lang is voor mij langer dan 1 maand. En als het minder dan 10km is, kun je altijd nog kiezen voor OV, fiets, scooter etc. Niemand is verplicht met de auto naar het zkh te gaan, ook patiënten niet. Voor ernstig zieke mensen is er het WMO vervoer.
Ik denk dat u nu zittend ziekenvervoer (zorgverzekering) verwart met WMO-vervoer.
WMO-vervoer is namelijk voor mensen die geen gebruik kunnen maken van openbaar vervoer vanwege een handicap, beperking of psychische aandoening.
Daardoor zitten er nogal wat voorwaarden aan het krijgen van een pasje voor een WMO-taxi.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze: WMO vervoer is er ook voor ouderen en mensen die door ziekte niet van het OV gebruik kunnen maken. Overigens zijn er veel plaatselijke organisaties die ook een wijkbus hebben voor deze mensen.

Lady1234
Berichten: 26926
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voordat je langer dan een maand in het ziekenhuis ligt, moet je wel half dood zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bij welke ziekenhuizen betaal je de hoogste parkeerkosten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
09 dec 2019 10:55
Voordat je langer dan een maand in het ziekenhuis ligt, moet je wel half dood zijn.

Dan ben ik blijkbaar een paar keer half dood geweest...

Gesloten