Budget op voor ADHD centraal bij ASR - ik krijg geen hulp

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
SharFully
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2023 12:54

Budget op voor ADHD centraal bij ASR - ik krijg geen hulp

Ongelezen bericht door SharFully »

Ik had vandaag contact gezocht met ADHDCentraal over mijn wachttijd. Ik stond al sinds februari ingeschreven en tot op heden heb ik niets gehoord. Door contact te zoeken kwam ik erachter dat het budget met het contract ASR voor ADHDcentraal al bereikt is. Er kunnen geen nieuwe afspraken gemaakt worden. Natuurlijk moest ik hier zelf achteraan.

Vervolgens heb ik met ASR gebeld, die meldt dat het budgetplafond inderdaad is bereikt. Ze zijn in overleg met ADHD centraal (breda) in contact voor een nieuw budget. Maar ik heb hier helemaal geen hoop in. IK heb gegevens gekregen om elders anders misschien hulp te krijgen, maar de wachttijden zijn daar ook alweer lang. Ik wacht al 16 weken en geen vooruitzicht op een behandeling.

Mijn naam is Sharona, ik ben 34 jaar en ik heb al jaren last van de symptomen van ADHD. Ik ben hulp gaan zoeken omdat het steeds vaker effect heeft op mijn leven. Ik kreeg een onofficiële diagnose van een psycholoog van PSY-GO, maar zij kon mij geen officiële diagnose geven, wel wist ze met 100% zekerheid te zeggen dat ik het heb. Hierdoor kan zij mij niet verder helpen omdat ik geen officiële diagnose van ADHD heb omdat al mijn klachten en tegenslagen ADHD gerelateerd zijn.

Ik krijg dus geen hulp omdat ik een onofficiele diagnose heb van ADHD bij de psycholoog. Ik kan alleen hulp krijgen als ik deze diagnose heb. Deze diagnose kan ik niet krijgen omdat mijn zorgverzekeraar aan het budget zit voor deze stoornis en iets anders zoeken via GGZ zitten nog langere wachttijden aan waardoor het allemaal nog veel langer duurt en het is niet eens duidelijk of ik ergens anders hulp kan krijgen.

Ik wil hulp, daar betaal ik voor, daar heb ik recht op en het wordt mij nu zo moeilijk gemaakt.

Ben ik de enige die bij asr flink gen*^%id wordt?

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Budget op voor ADHD centraal bij ASR - ik krijg geen hulp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een akelige situatie. Volgens de website van ASR kunnen verzekerden voor bv wachtlijstbemiddeling contact opnemen met een zorgadviseur. Heeft u dat al geprobeerd?

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Budget op voor ADHD centraal bij ASR - ik krijg geen hulp

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Iets wat zo belangrijk is voor je, daar maak je toch gewoon zelf werk van? Je kan toch zeker een officiële diagnose laten stellen ergens anders op eigen kosten?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Budget op voor ADHD centraal bij ASR - ik krijg geen hulp

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw huisarts en uw zorgverzekeraar. Hun samen moeten zoeken naar een oplossing, bijvoorbeeld kijken of een andere locatie een kortere wachttijd heeft.

Een oplossing betekent niet dat u morgen of volgende week aan de beurt bent. Er zijn meer mensen

Plaats reactie