LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Clientenraden Pro Persona

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Clientenraden Pro Persona

Ongelezen bericht door Flipp »

ASH/15 schreef:Ook ik heb veel met Pro Persona te maken gehad en heb in de cliëntenraad gezeten. Ik ben uit de cliëntenraad gestapt om dat de voorzitster een grote slijmbal is naar de directie toe, de andere cliëntenraadsleden volgenden gedwee de voorzitster. We kregen uitjes, grote kerstpakketten en etentjes en mochten de directeuren en de heren van de raad van bestuur en de directie tutoieren. Ik werd er misselijk van. De cliëntenraad gaar inderdaad mee met alle beslissingen van de directie en er wordt over de vergaderingen niet teruggekoppeld naar de patiënten toe.
Interresant wat je hier schrijft want mijn ervaringen met een clientenraad van Pro Persona zijn precies hetzelfde. Er lijkt sprake te zijn van een kleine vaste groep die er al wat langduriger actief zijn en in samenwerking met een ondersteuner (medewerker Pro Persona) de organisatie diensten verlenen die niks met clientenbelangen te maken hebben en alles met belangen van de directie en raad van bestuur.

Leden zijn vrijwilliger maar wij kregen een behoorlijk hoge onkostenvergoeding, verder inderdaad ook de dingen die jij noemt maar ik vraag mij af of het daar stopt of pas begint.

Probleem is onder meer dat de financiële kant bij Pro Persona niet klopt, gigantische bedragen voor niet geleverde zorg. Het zorgkantoor beroept zich betreffende behandeling van de fraudemelding op privacy, zegt verder enkel betreffende Pro Persona wel vaker meldingen gehad te hebben.

Gesloten