LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
14 dec 2019 13:00
[...]
Ik zie het probleem niet? De groep met voorheen de grootste collectiviteitskorting heeft nu de 5%, zoals die voorheen de 10% ofzo hadden. Waarom zou jij daar nu ineens tussen moeten vallen?
Er is inderdaad probleem. Er is alleen de keuze die de zorgverzekeraar maakt. Men gaf 2%-punt korting ten opzichte van het maximum, en dat doet men nog steeds (8% wordt 3%). Ze hadden ook kunnen zeggen: 'de maximum korting wordt gehalveerd, dus wij verlagen uw korting met datzelfde percentage van 50%; die wordt nu dus 4%'. Maar men koos voor iets anders.
De verzekeraar bepaalt het aanbod. De verzekerde bepaalt of ie het accepteert.

Student126
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019 22:24

Re: Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering

Ongelezen bericht door Student126 »

Collectiviteit vind ik ook een beetje nep, merk dat ik dan niet echt specifiek goedkoper uit ben. Voor volgend jaar heb ik er voor gekozen om een basisverzekering af te sluiten met een eigen risico van 885 euro en geen aanvullende verzekering meer. Die 2 tandartsbezoeken per jaar betaal ik zelf en voor de echte risico's heb ik nu ixorg erbij gepakt zodat ik verzekerd ben voor tand en fysio ongevallen en blessures.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb al jarenlang een kale Budget Polis en die is meer dan 10% goedkoper dan welke collectieve aanbieding waar dan ook!

Alleen als je echt een aanvullende polis nodig hebt... is er iets te halen.
Bij het doorlezen van die aanvullende polis is naast het bedrag het pas rendabel als je erg ziek bent.

Kijk hoeveel je kreeg uit de aanvullende polis en wat je meer betaalde.....
Je betaalde vooral voor de reclame en administratie verzekeraar dus 90% zou goedkoper uit zijn door zelf te betalen!

Gesloten