LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Consumentenbond

Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006
2
33%
Zorgverzekeringen
4
67%
 
Totaal aantal stemmen: 6

TOETSSTER
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:06

Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door TOETSSTER »

De productvergelijker zorgverzekeringen 2006 van de Consumentenbond blijkt uitsluitend voor leden toegankelijk! Misselijkmakend om daar in de diverse media o.a. (journaal) met zo veel tam tam goedkope reklame voor te maken...

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

Toetster, ik heb daar over geklaagt bij de nos, en zij vonden ook dat de voorlichting op dit punt te kort was geschoten.

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door cisdy »

heel toevallig belandde ik gisteren voor het eerst bij deze site en ook ik kon mijn ogen niet geloven! Ze laten het inderdaad stedds overkomen alsof iedereen er kan gaan vergelijken........tja tegen minimaal €29.95 !!
Ik hoop dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Zoekend in het "woud der zorgverzekeringen" eens gekeken op de site van de Consumentenbond.
Blijk je dus Bond Online-lid te moeten zijn. :shock:
Als je dat niet bent kun je voor een maand "proef-lid" worden ....
Alsof een gewoon Consumentenbond-lid niet goed genoeg is ... :evil:
Ik betaal toch ook mijn lidmaatschap á €45,50 per jaar.
Bah !!!!!
Ik zoek het wel op een andere manier uit.
Zal mijn ongenoegen ook melden op hun site ...

Lieske

moniqie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:03

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door moniqie »

kijk eens op de site http://www.zorgplanet.nl om echt alle polissen te vergelijken, zonder dat er aan verdiend wordt of dat de goedkoopste niet zichtbaar zijn..

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

moniqie,

hoe lief naief. ook zorgplanet moet geld verdienen en laten ons niet zien. Ter controle, vergelijk op prijs, kies alleen basisverzekering en wat zie je: precies Anderzorg voor 82,50.

Wij hebben restitutiepolis van Delta Lloyd voor 82,47. Ja verschil is erg klein maar is er wel en toch worden we niet genoemd. Waarom niet? Omdat zorgplanet niets aan ons kan verdienen en dus vermelden ze ons niet!!

moniqie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:03

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door moniqie »

ze staan er wel op hoor de polissen van delta lloyd zoek maar eens in het alfabetische overzicht, enkel wel pas vanaf 93,50. maar op site van delta lloyd zelf zie ook dat de premie dat bedrag is en niet de 82,50 , zelfs niet bij 500euro eigen risico. hoe kom je aan dat bedrag dan?

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Monique: Reken met me mee:

Wij geven iedereen 10% collectiviteitskorting = 93,50 * 0,9 = 84,15

Vervolgens geven wij iedereen onze commissie terug a 2% is 84,15 * 0,98 ofwel 82,47

Daarnaast 12% korting op de aanvullende verzekeringen waarvan de eerste 4 zonder meer geaccepteerd worden!

Waarom wij commissie weggeven? Wij verdienen aan de aanvullende verzekeringen en door wat weg te geven kan je er veel (en dat moet ook wel om het lonend te maken) van sluiten.

Omdat wij met 25 intermediairs zijn, verspreid over het land, hebben wij dit kunnen bedingen bij Delta Lloyd. En verzekeraars mogen nu eenmaal niet meer dan 10% korting geven!

Je hoeft nergens lid van te zijn om dit te kunnen afsluiten. Neem je geen aanvullende verzekering dan is het pech voor ons omdat wij dan niets verdienen :(

Mijn stelling is dan ook dat een vergelijkingssite ons er als aanbieder bij zou moeten zetten. Door dit niet te doen ben je in mijn ogen niet volledig. Erg triest vind ik het ook dat TROS Radar gewoon naar Independer doorstuurt terwijl dat ook een intermediair is alleen hangt daar een aura omheen van onafhankelijkheid! Nou ze nemen ons echt niet op!

moniqie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:03

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door moniqie »

ok, ik snap het, klinkt goed. maar zo heeft dus elke aanbieder weer zn bijzonderheden welke niet direct duidelijk zijn enkel als je eea echt gaat uitzoeken.

dat RADAR doorverwijst naar independer vind ik echt bar, ik ben een echte trouwe RADAR kijker, maar independer is gewoon weg niet onafhankelijk en dus vind ik het niet terecht dat zij daar hun naam zo aan verbinden.

zelfde geldt voor consumentenbond, welke een vergelijking aanbiedt welke alleen voor bond-online leden is, terwijl een gewoon lid zoals ik ook al 45euro per jaar betaalt. ik snap niet dat die organisaties ook al aan de consument willen verdienen..

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Moniqie,

misschien moeten we eens een draadje opzetten om TROS Radar te bewegen hier wat meer aandacht aan te besteden

Heb dat natuurlijk al per mail geprobeerd maar daar reageren ze gewoon niet op!

Overigens heeft niet elke aanbieder zn bijzonderheden, wij zijn gewoon een club intermediairs die dit hebben verzonnen en voorgelegd hebben aan diverse verzekeraars met dit als resultaat. :wink:

Overigens is Kassa net zo (slecht) als Radar, en Trouw is dat ook en.... ik word er moe van!

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Mk »

Wij geven iedereen 10% collectiviteitskorting
Oftewel: je probeert een grote groep mensen bij elkaar te krijgen die dan profiteren van de collectiviteitskorting. Dat zou betekenen dat als ze jouw aanbod opnemen, dat ze dat ook moeten doen voor allerlei andere collectief aangeboden verzekeringen. In dat kader snap ik ook wel dat je hier al een tijdje reclame maakt; je hebt verder geen enkele binding met mogelijke klanten zoals bijvoorbeeld een vakbond of werkgever dat wel heeft.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel korting je overhoudt als je maar een gering aantal klanten weet te werven? Ik kan me indenken dat DL niet enthousiast wordt van een collectief contract voor een paar honderd verzekerden.

Overigens vind ik het wel apart dat je het product onder de kostprijs verkoopt. Wat gebeurt er met die korting als je niet genoeg aanvullende verzekeringen verkoopt om er op te verdienen?

gerdamartijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2005 13:25

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door gerdamartijn »

Verzekeraar Agis heeft op de allerlaatste dag de nwe.polis verstuurd.Bingo !!!meteen hoogste polis EU123,60pp per maand per persoon.Ik wilde dit voorlopig terugschroeven per 01-01-2006,maar toen werd me gezegd dat de automatische incasso het bedrag voor januari 2006 al had verwerkt.Dit moet ik nu zelf laten terugboeken via postbank.
Meteen de knoop doorgehakt,zit nu beter en goedkoper bij de frieslandIk hoop dat de mensen wel durven over te stappen,het scheelt veel geld.[/b]

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Mk,
Dat zou betekenen dat als ze jouw aanbod opnemen, dat ze dat ook moeten doen voor allerlei andere collectief aangeboden verzekeringen
Ze hoeven verder helemaal niets!
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel korting je overhoudt als je maar een gering aantal klanten weet te werven?
De korting is voor 1 of 1 miljoen mensen hetzelfde, DL neemt dezelfde gok als ik!
Wat gebeurt er met die korting als je niet genoeg aanvullende verzekeringen verkoopt om er op te verdienen
Die blijft dan hetzelfde, het meeste werk (=tijd) is al gedaan. :wink:

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Mk »

De korting is voor 1 of 1 miljoen mensen hetzelfde, DL neemt dezelfde gok als ik!
Maar voor hoelang? Of kan je dan volgend jaar weer op zoek naar een andere verzekeraar?

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

We hebben een meerjarenovereenkomst

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Mk »

Dan geldt voor die overeenkomst dus hetzelfde als voor al die andere collectieve overeenkomsten: hoe lang hou je die korting? Elke jeu-de-boules club heeft wel een collectieve polis in de aanbieding. Ik vraag me af in hoeverre die houdbaar blijven als blijkt dat er niet genoeg deelnemers zijn om die korting te rechtvaardigen. Ik ben bang dat over een jaar of twee (meerjaren?) een heleboel van die collectieve regelingen stopgezet worden.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Ligt aan de afspraken die je (als collectiviteit) hebt gemaakt...

twijfelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2005 14:16

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door twijfelaar »

We hebben een meerjarenovereenkomst
Deze overeenkomst zegt me, zonder de precieze inhoud te kennen, niet zo veel.
Er komen steeds meer onduidelijke clubs bij, die voor personen, die zich daarbij aansluiten, collectieve contracten afsluiten met verzekeraars.
Waarschijnlijk zijn daar een aantal eendagsvliegen bij, die zichzelf eind 2006 opheffen, na een aantrekkelijk financieel aanbod van de verzekeraar.
Want het lijkt me, dat sommige verzekeraars daar wel wat geld voor over hebben.
Die eendagsvliegen hebben voor 2006 hun best gedaan en de nodige nieuwe verzekerden aangebracht, waarvan de meeste na 2005 wel zullen blijven hangen, maar helaas.... dan niet meer met korting op basis van het collectieve contract (omdat de club is opgeheven) doch tegen het volle individuele tarief.
Kassa dus voor de verzekeraar.
Begrijp me goed; ik zeg niet dat het zover zal komen maar uitsluiten doe ik dit scenario zeker niet.
Dus ga niet met de eerste de beste club in zee, maar slechts met hen, die waarschijnlijk ook over 4 a 5 jaar nog een contract met de verzekeraar zullen hebben.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door webmaat »

Twijfelaar,

Er zal wel wat over een wijziging van polisvoorwaarden, dus ook de premie, in de polisvoorwaarden staan.

In 2007 verdwijnt ook nog een deel van de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) uit de AWBZ naar de basisverzekering en zullen dus polis en waarschijnlijk ook premie gewijzigd worden.

Ach.. de vrzekeraars beloven nu van alles, maar kunnen er met de kleine lettertjes in de polisvoorwaarden meestal snel weer onderuit! Zo gaat dat toch?

Hartelijkegroeten
Webmaat

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Consumentenbond productvergelijker zorgverzekeringen 2006

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

OF je schroeft EERST de prijs op, geeft een bepaald percentage korting en wat krijg je dan: Verkoper tevreden, klant (misschien) tevreden.
Gewoon een oude handelstruuk.........

Gesloten