LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ vergoeding operatie in Duitsland

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: CZ vergoeding operatie in Duitsland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mathilde D. schreef:
07 nov 2020 23:34
Ik weet zeker dat er vroeger ( misschien nu ook nog) zorgverzekeraars zijn die een clausule hadden (hebben ) waarin staat dat mensen die binnen 50 km van een buitenlands ziekenhuis wonen, daarvan gebruik mogen maken.
Als deze clausule dus nog ergens bestaat, dan is dat de oplossing voor TS ( namelijk overstappen naar die andere zorgverzekeraar).
Weet iemand dit ? Misschien VGZ of Menzis? CZ heeft maar heel weinig Duitse ziekenhuizen gecontracteerd. ( te vinden door in de zogenaamde Zorgvinder van CZ te zoeken op de contracterend van Duitse ziekenhuizen).
Was de clausule wel zo zwart wit als u schetst? Als er in die straal van 50km meer Nederlandse dan buitenlandse ziekenhuizen zijn, waarom dan naar het buitenland?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: CZ vergoeding operatie in Duitsland

Ongelezen bericht door moederslink »

De enige reden die ik uit de OP haal is dat de TS al eerder door deze arts is behandeld en vertrouwen in hem heeft. Hij kent haar geschiedenis dus ook. Én ze woont daar vlakbij , gemakkelijk te doen met OV .
Naar Aken is voor haar 5 minuten met de bus.
Tot op heden heeft CZ ook alles kennelijk zonder morren vergoed.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: CZ vergoeding operatie in Duitsland

Ongelezen bericht door Shivers »

moederslink schreef:
08 nov 2020 00:32
De enige reden die ik uit de OP haal is dat de TS al eerder door deze arts is behandeld en vertrouwen in hem heeft. Hij kent haar geschiedenis dus ook. Én ze woont daar vlakbij , gemakkelijk te doen met OV .
Naar Aken is voor haar 5 minuten met de bus.
Tot op heden heeft CZ ook alles kennelijk zonder morren vergoed.
Elk jaar veranderen er regels met de zorg.
Vlakbij is geen argument.
Vertrouwen is ook geen argument voor de verzekering.

Wat wel wachtlijst in NL te lang of zorg word hier niet gegeven er zijn meerdere criteria.

De arts kan op elk moment weggeroepen worden dan gaat de afspraak ook gewoon door met een vervanger zo simpel is dat.

Vorig jaar kreeg ik ook een bepaald medicijn vergoed dit jaar ook niet meer zo werkt het nu eenmaal in de zorg.

En CZ etc betalen nooit meer dan vergelijkebare zorg in NL zou kosten, Duitsland en België kennen bepaalde klassen van zorg in NL hebben we dat niet dus word het laagste tarief vergoed wat het hier ook zou kosten daarom mag TS ook bijbetalen.

Ik vind dat niet meer dan normaal ook in Kerkrade etc. wat net zo ver is hebben ze ziekenhuizen die hetzelfde kunnen dus ja waarom moeten de rest van de verzekerden opdraaien uiteindelijk voor luxe problemen van een ander want daar komt het uiteindelijk op neer.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: CZ vergoeding operatie in Duitsland

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

overleg met je arts om de operatie nog even uit te stellen naar Januari en sluit in die tijd een verzekering af met restitutieverzekering....

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: CZ vergoeding operatie in Duitsland

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Jose2501 schreef:
07 nov 2020 20:22
Lady1234 schreef:
07 nov 2020 20:12
Quote
“In het verleden ben ik al vaker geopereerd door deze arts, ook hier heeft het cz tot op heden alles vergoed.”
Blijft de vraag waarom nu niet 100% vergoed? Welke argumenten heeft CVZ hiervoor?
Inderdaad, waarom toen wel en nu niet? Daar moeten ze toch wel een goede reden voor kunnen geven. En ik snap ook best als je al een heel medisch verleden hebt in 1 ziekenhuis dat je daar dan graag blijft. Daar zijn ze op de hoogte van jouw hele ziektebeeld.
Misschien is toevallig deze operatie duurder dan in Nederland, en die andere consulten/operaties niet. Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Nijogeth
Berichten: 9967
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CZ vergoeding operatie in Duitsland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het zal vast wel in de voorwaarden staan, die mogelijk nu anders zijn dan in andere jaren.

Gesloten